Nytt pansar spel

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

På ett sätt är dom två första levlarna roligast, då alla har skruttiga tanks och "skills" är viktigare...

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Hm, skall testa detta spel. Första intrycket är för mycket action, allt går för snabbt och man styr helt själv hela stridsvagnen. Men det är säkert kul :)
Mvh
Gabriel

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag var bara tvungen att skryta med detta!

Image Image Image Image

Under det senaste slaget, slag nr. 25, lyckades jag med konststycket att slå ut 5 fiendetanks under ett enda battle! Motståndarlaget anföll rakt över fältet och jag tänkte ungefär "Jag pangar väl på och ser vad jag träffar...", och efter en stunds pangande såg jag plötsligt att jag hade fått in 5 kills när de andra i laget hade fått in 1 eller 2 maximalt. Därefter anföll fienden från flanken, och naturligtvis jagade alle mig eftersom jag hade slagit ut 5 av deras tanks - jag var ju farlig!

Det roliga nu är att jag under 15 uppdrag med Panzerjäger I har fått in 15 segrar totalt! Skitskönt resultat alltså! :thumright:

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Grymt resultat! Lite roligare att "slappna av" med lägre tiers ibland :mrgreen:

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Visst är det kul i de lägre tierena - i alla fall är motståndet balanserat, även om jag under ett slag med Panzerjäger I var med om 6(!) artilleribandvagnar på motståndarsidan, och du har en chans att överleva.

Tänkte att jag skulle testa, givetvis med samma besättning som i min Panzerjäger I, Marder II igen och se hur balanserat motståndet är med den vagnen. Hetzer och uppåt kommer jag inte ens att röra den här gången - det är med de vagnarna som jag mötte IS, IS4, Tiger II och Tiger I.

@MatsF: Jag har valt att satsa på "kamouflage" när det gäller samtliga besättningsmän i min Panzerjäger I / Marder II, och det eftersom pansarskyddet är så svagt att det inte är någon idé att ens tänka på "reperationer" och "eldbekämpning". När jag senare har råd att köpa ett kamouflagenät och samtliga besättningsmäns skills är på 100% så lär min Marder II vara svår att upptäcka i buskagen.

Lekte lite i GIMP 2, ett gratis bildredigeringsprogram, och ritade dit 17 segerringar runt eldröret på min Marder II och det såg sannerligen imponerade ut. Fast jag vet inte i vilken utsträckning det gjordes i verkligheten - jag har hört historier om att dessa besättningar automatiskt dödades av fiendens infanteri pga. segermarkeringarna...

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Bästa scoret hittills

Victory!
Battle: Karelia den 27 oktober 2010 23:28:03
Tank: IS-7
Earned:
1 446 Experience
76 941 Credits

Fast ammon gick på en förmögenhet... :oops:

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Grattis, kul resultat! :thumright:

Nu har jag testat 5 slag med Marder II och motståndet blir, som väntat, lite tuffare, men ändå inte lika överlägset som Hetzer och uppåt. Det värsta jag har stött på är KV-3 och den kan jag råda bot på med 76,2 mm kanonen till Marder II - inga problem alls.

Har faktiskt överlevt fem av fem slag hittills...inte alls illa.

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Hittade de här artikeln om WoT...

http://blokeden.com/Blog/?p=412

...där man bl.a. kan se det tänkta tyska trädet.

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Resultatet efter 50 virtuella pansarslag: 27 utslagna pansarfordon!

Image Image

Servern laggar hyfsat mycket och det gör siktandet svårt tycker jag. Under ett battle märkte jag först efter en stund att jag hade fått in 2 kills - laggandet gjorde att att blev så skakigt.

En bra utgångsposition inför avstampet mot det 100:e virtuella pansarslaget om en månad eller så.

Morgan

hjultomten
Medlem
Medlem

Post by hjultomten »

Dumpat Hetzern då den fick svåraste motståndet möjligt, viss en bugg med Hetzern enligt rykten. Jobbar mig nu via Pz 2 och Pz 3a till min nuvarande Pz3....jobbar mot Pz 4 och sen mot tiger 1 och 2.....måste säga att vad kul att köra en lätt snabb vagn, jisse vad xp man får på att detecta andra vagnar...

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

hjultomten wrote:Dumpat Hetzern då den fick svåraste motståndet möjligt, viss en bugg med Hetzern enligt rykten. Jobbar mig nu via Pz 2 och Pz 3a till min nuvarande Pz3....jobbar mot Pz 4 och sen mot tiger 1 och 2.....måste säga att vad kul att köra en lätt snabb vagn, jisse vad xp man får på att detecta andra vagnar...
Jag vet, det är därför jag drog åt handbromsen vid Marder II - Hetzer och uppåt så blir det ett helvetiskt obalanserat motstånd.

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Lyckades igen med att få in mer än tre kills under ett och samma battle.

Image Image

Jag kunde ha slagits ut av artilleriet, då jag stod still för länge på samma plats och sköt på en svårträffad Pz III, men hade tur och kunde sedan leta upp och slå ut den allra sista motståndaren - en Wespe. Totalt blev det 4 kills under slaget!

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag vet att det blir tjatigt, men lyckades än en gång slå ut 4 tanks under ett enda slag, den här gången under speciella omständigheter.

Image Image Image

Min andra överlevande lagkamrat - han och jag svarade totalt för 9 av de 15 utslagna tanksen - for söderut för att ta flaggan, när jag upptäckte två tanks på väg mot vår flagga - en Su-76 och en Pz IV. Först lyckades jag slå ut Pz IV och skadade därefter Su-76 svårt, vartefter han försvann ur sikte. Jag begav mig mot flaggan och upptäckte en artilleribandvagn, som slogs ut ganska snabbt, och därefter en till Su-76, som skadade mig lite, men jag lyckades även slå ut honom. Då träffades jag av den Su-76 som jag hade skadat svårt tidigare och lyckades slå ut även honom.

Jag fick inte bara in 4 kills under slaget och räddade vår flagga, det blev även poängrekord i XP och krediter!

Något att vara stolt över tycker jag!

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

För den intresserade...

http://forum.worldoftanks.com/index.php ... ed-101710/

...de kommande patcharna m.m.

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Det framgår ju inte NÄR de kommer...börjar tröttna.