Nytt pansar spel

Här är det fritt fram att diskutera allt mellan
himmel och jord som inte rör radiostyrda stridsvagnar.
Post Reply
Patrik
Medlem
Medlem

Nytt pansar spel

Post by Patrik »

Björn Johansson
Veteran
Veteran

Post by Björn Johansson »

Verkar vara något som måste
testas :lol:

Någon som vet när det kan tänkas
släppas :?: :?:
Höres Mvh Björn

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Detta måste man ju bara testa å spela, shit grymmt häftigt.

Vilken sidan kommer ni att spela på?
Mvh:MatsF.

Patrik
Medlem
Medlem

Post by Patrik »

Tyska sidan för mig ;)

RS73
Medlem
Medlem

Post by RS73 »

Jag har snålat ihop till en Jagdpanther i spelet =)
När spelet blir släppt så ska det finnas tillgång till Jagdtigern med.
Ett kul spel även om nivån på snacket e' lågt ibland & teamwork e' sällsynt.
Tror att teamwork kommer att funka när det går att bilda klaner.

Image
"Do not go into the forest of the drunken bears...."

Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

Jag kör en SU-100 Tank Destroyer. Det klingar skönt i plåten när Tigerns granater studsar...
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Skickade iväg en ansökan om att få komma med i Beta-versionen ikväll trots allt... Kommer inte ha all tid i världen över för spelet, men...det verkar kul.

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Får väl inte vara sämre på att ladda upp lite bilder på betan jag heller då.

Tycker spelet är ok. Jobbigt att dom blandar så olika "tiers", typ allt från tier 3 till till tier 8 i matcherna, så har man inte en hög tier med bra utrustning så åker man ofta på däng. Ok att spelet kommer att bli möjligt att spela gratis, men man kan även köpa "guld" som gör att man kan köpa xp, cedits o.s.v vilket antagligen kommer att betyda att dom som spelar gratis inte kommer att hänga med i utvecklingen medan dom som köper guld kommer att ha allt godiset.

En annan sak är att om man spelar en match med en högre tier-tank och inte har så kallat "premium account" och din tank har blivit förstörd är det mycket sannorlikt att man går back. Ammon är ganska dyr och reparationer är dyrt. Vi får väl se vad det resulterar i. Kan bli kul att förlusta sig några kvällar i veckan när vintern kommer och familjen har lagt sig...ska nog spela USA när spelet släpps.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

snabbaste sättet att få en Beta nyckel är att gå via www.curse.com

De har ett gäng gratis nycklar som delas ut och de är bra mycket snabbare än WoT-sidan.
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Kim wrote:Får väl inte vara sämre på att ladda upp lite bilder på betan jag heller då.

Tycker spelet är ok. Jobbigt att dom blandar så olika "tiers", typ allt från tier 3 till till tier 8 i matcherna, så har man inte en hög tier med bra utrustning så åker man ofta på däng. Ok att spelet kommer att bli möjligt att spela gratis, men man kan även köpa "guld" som gör att man kan köpa xp, cedits o.s.v vilket antagligen kommer att betyda att dom som spelar gratis inte kommer att hänga med i utvecklingen medan dom som köper guld kommer att ha allt godiset.

En annan sak är att om man spelar en match med en högre tier-tank och inte har så kallat "premium account" och din tank har blivit förstörd är det mycket sannorlikt att man går back. Ammon är ganska dyr och reparationer är dyrt. Vi får väl se vad det resulterar i. Kan bli kul att förlusta sig några kvällar i veckan när vintern kommer och familjen har lagt sig...ska nog spela USA när spelet släpps.
Kan man ha flera tanks på en gång? Om det är så som du säger, att reparationer och ammo är dyra att köpa, så kanske det är bättre att bara ha en tank och sedan spara? Jag har funderat på en StuG IV, StuG III eller Hetzer... Något stort vidunder har jag inte lust med.
Peter wrote:snabbaste sättet att få en Beta nyckel är att gå via www.curse.com

De har ett gäng gratis nycklar som delas ut och de är bra mycket snabbare än WoT-sidan.
Tack för tipset, Peter, ska kolla upp det när tid ges.

Morgan

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Man kan ha flera olika pansarvagnar på en gång, 5 st för tillfället med reservation för en 6:e om du köper en parkeringsplats till i ditt garage (se bild nedan). Reparationer och ammo blir dyrt när du kommer upp i högre "tier" (level), dock spelar det för roll vilka moduler du har på din vagn samt vilken kaliber du har på kanonen (se de två andra bilderna på "tier-trädet" och skillträdet för exempel på moduler och olika kanoner). Vad folk brukar göra är att dom har en eller två höga "tier" vagnar och några lägre vagnar för att "grinda" pengar med.

Om man spelar på ett premium-konto får man dubbel xp och dubbelt så mycket pengar...då har man råd att köra sina höga tier vagnar och oftast gå med plus på kontot...får en känsla av att om man inte kör premium-konto efter release så är och förblir man bara kanonmat. Spelet kommer att vara gratis men det kommer att bli dom som betalar som kommer att vinna.

Image

Image

Image

RS73
Medlem
Medlem

Post by RS73 »

Haha Haddock1.. dig har jag skjutit ut =)

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

RS73 wrote:Haha Haddock1.. dig har jag skjutit ut =)
Har du säkert, jag spelar inte så seriöst...bara ett tidsfördriv, vi blir ju alla raderade snart ändå.

RS73
Medlem
Medlem

Post by RS73 »

Jag blir mest utskjuten så jag e' rätt glad när jag lever rundan ut =)
Inget överseriöst spelande från min sida heller.
Vi kanske skulle starta upp ett strvkomp ala' minipansarforumet sen när spelet
släpps? Kanske kunde vart roligt - då hade väl teamplay funkar bra.

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Tror att man blir rätt frustrerad om man inte har ett premiumkonto när spelet släpps live eftersom du helt enkelt inte kan konkurrera på samma villkor. Som jag sa innan så blir man mest kanonmat. Vet inte om jag är så intresserad av att betala pengar för en arkadliknande simulator som detta.

Om jag ska betala månadsvis så betalar jag hellre för ett riktigt mmorpg eftersom dessa har mer djup i sig. Men vi får se hur det utvecklar sig. Ingenting är ju ristat i sten ännu, helt klart kommer jag skaffa ett konto. Det finns heller inget inbyggt voice-system, så man får nog ha ventrilo eller nåt.