Vintergnissel 2-3 oktober 2010

Här hittar du information om kommande träffar, samt bilder och filmer från tidigare arrangemang.
Morgan
Veteran
Veteran

Vintergnissel 2-3 oktober 2010

Post by Morgan »

Jag och Mats planerar att upprepa succen från förra året, nämligen Vintergnissel. Jag kommer att hålla i själva lokalbokningen etc. och Mats kommer att hålla kontakt med rctank.de för eventuella priser etc.

Återigen tänker vi oss september, lördag och eventuellt också söndag.

Jag ska kontakta han som håller i lokalen, återigen så är det Studiefrämjandets lokaler (de har flyttat, finns numera i Jönköping, inte i Huskvarna!), och skulle gärna vilja veta av er om ni bara vill stanna över lördagen eller både lördagen och söndagen? För i såna fall ska jag även undersöka övernattningsmöjligheter. Jag återkommer med datum senare, efter att ha pratat med han som håller i lokalen.

Gratis parkering finns på det inhängslade området och även två mataffärer, pizzerior och en kiosk på gångavstånd.

Anmäl ert intresse genom att skriva i den här tråden:

-Lördag eller lördag och söndag?
-Hur många blir ni?
-Hur många vagnar tar ni med?

Morgan
Last edited by Morgan on May 30th, 2010, 9:54 am, edited 1 time in total.

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Oktober skulle också passa för vår del, ifall semestrar sätter käppar i hjulen under september månad.

Morgan

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Jag är alltid intresserad :D

Antal dagar osv får ni bestämma, övernattning vore bra så slipper man köra hem samma dag.

Ps. Vid eventuell övernattning är alltid ett pluss om det finns någon TV i lokalen :mrgreen:
/Johan

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Kan vara kul o upprepa förra årets körningar, o träffa likasinnade. kommer troligen, det är långt dit.
Panzar e Kul

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Nu har jag preliminärbokat lokalen - Vintergnissel 2010 blir 2-3 oktober (lördag-söndag). På lördag när jag rollspelar i SFR:s lokaler ska jag reka området närmare. Tiderna som är bokade är 9-19 båda dagarna.

Ett kök på första våningen är bokat, där finns det mikrovågsugn att värma färdigmat med. Däremot gillar de inte att vi kör inomhus, men det finns utrymme att köra utomhus, i händelse av regn under tak, på asfalt.

Om träffen hålls som ett kulturarrangemang, där det är öppet för folk att komma och titta på när vi kör med våra alster, så är det gratis att använda lokalen / området.

VIKTIGT VID ÖVERNATTNING!!!

Om de som vill övernatta sover i sovsäckar så är det helt okej att övernatta i danslokalen, intill köket, på första våningen. Vi måste dock i såna fall, ifall brand bryter ut, meddela räddningstjänsten hur många som övernattar, så att de vet om att det finns folk i lokalen.

Jag vill därför att de som tänker övernatta meddelar det här så att jag kan kontakta räddningstjänsten och säga rätt antal personer.

Det var väl allt för tillfället, återkommer senare med mer info.

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Passade på att köra stanna till vid Studiefrämjandet på väg hem efter att ha handlat mat...

Jag stegade upp området vi får använda:

Utomhus (under bar himmel) ca 10x10 meter
Utomhus (under tak) ca 4x45 meter

Området under bar himmel är format så att en sida är öppen mot parkeringen, där eventuella åskådare kan stå. Kanske man skulle kunna ha ett litet rc tank verkstadsområde i området under tak?

Morgan

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Det låter fin fint :drunken:
/Johan

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

kan bjuda över de som kommer för en fika bor ju typ 500meter där i från, ni som va med föra året vet ju hur mina 500m är :D
Mogge lägg upp en länk från hitta.se eller Eniro också.
Mvh:MatsF.

zikke
Medlem
Medlem

Post by zikke »

Låter bra..... det ser jag fram emot och då borde mina vagnar va klara!

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

MatsF wrote:kan bjuda över de som kommer för en fika bor ju typ 500meter där i från, ni som va med föra året vet ju hur mina 500m är :D
Japp, man får ta bilen samt se till att den har myyycket bensin i tanken :mrgreen:
/Johan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

En länk till eniro.se...

http://kartor.eniro.se/m/pN2vR

Det är vita byggnaden med det gråa taket precis söder om det markerade huset.

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Testkörde idag min Königstiger på körytan under bar himmel och minst sex rc tanks borde få plats där utan problem vid IR-dueller. Jag får väl fotografera området så att ni vet hur det ser ut...

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Diskuterade med Mats ikväll...

Ifall vi vill ha lite större yta att köra på med mjukt underlag, så finns Rosenlundsparken i närheten. Där ska det också vara okej att köra.

Några idéer till terräng? Något hus etc? Jag kan bidra till en bränsledepå.

Kom gärna med idéer!

Morgan

zikke
Medlem
Medlem

Post by zikke »

Ska bli kul att åka ner till jönköping. Lite tidigt än att säga att man är ledig då, men det får vi jobba på. Intresant att höra om några ligger kvar, för i så fall kan det va kul att stanna och ev. ha lite trevligt på kvällen med massa snack över en pilsner kanske!!!

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Pratade lite mer med han som har hand om lokalen. Det finns en danslokal inomhus, liknande den vi var i under Vintergnissel 2009, och vi får använda den om vi kan skydda golvet mot stridsvagnarnas larvband på något sätt, exempelvis genom plywood-skivor.

Jag räknade lite på saken, och skulle det t.ex. gå att få tag i såna plywood-liknande skivor man lägger överst på pallar (glatta på ena sidan och sträva på andra sidan) och lägger dessa i ett mönster om 5x2 plattor så får man en köryta på sammanlagt 4x2,4 meter. Om vi skulle vilja göra det mer realistiskt så går dessa att måla så att "vägar" etc. finns.

Finns det såna att köpa någonstans eller, ännu bättre, finns det någon som genom jobbet kan få tag på såna gratis?

Hur stor köryta vore lagom - ca 6x4 meter?

Morgan