NOSTALGIMÄSSA I GÖTEBORG

Här hittar du information om kommande träffar, samt bilder och filmer från tidigare arrangemang.
Post Reply
pilgrimsfalk
Medlem
Medlem

NOSTALGIMÄSSA I GÖTEBORG

Post by pilgrimsfalk »

Glöm inte Nostalgimässan på Söndag (28:e).
Finns även Panzar. Eriksberg. 10-16

Mvh Martin

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Ajdå, var det i helgen.... :( . Jaja, jag hade väl ändå inte råd att köpa någonting, nu när jag köpt en "risig" gammal Sherman att renovera :wink:

Fanns det något kul att se?
// Falcon

pilgrimsfalk
Medlem
Medlem

Så där...

Post by pilgrimsfalk »

Mindre pansar än förra gången... Ni missade inte så mycket så vida man inte är inne på bilar. 80% av innehållet var nog bilmodeller i olika former. Köpte lite svenska flygplan och en gammal Billing Boats-sats. Motorbåt. Kollar nu runt om man skulle kunna bygga torped/patrullbåt eller liknande. Den är 70 cm lång. Patrullbåt i 1/16 kanske! :wink:

Martin

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

En tysk Schnellboot S-100 skulle bli drygt 2 m i skala 1/16... Kanske något att fundera över! :D
// Falcon

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Kul att du hittade lite skoj, den där båten låter minst sagt intressant. Vad skall den föreställa om man bygger den efter ritningen?

Gabriel

pilgrimsfalk
Medlem
Medlem

fritidsbåt

Post by pilgrimsfalk »

Hej

Skall vara någon fritidsbåt, liknande en gammal Solö/Storebro. Har letat som en galning efter någon patrullbåt eller torpedbåt som har liknande skrov men tyvärr hittat något. Min är för kort och bred. Måtten passar bra till en Storebro 400 Baltic. Vi får se, har inte gett upp ännu, men det är svårt att hitta ritningar... Har sett att man kan köpa E-båtsskrov på nätet men de är dyra och då har jag ju köpt denna i onödan...

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

är det en patrullbåt / torped båt från ww2 du leter efter ?

mats
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

pilgrimsfalk
Medlem
Medlem

Helst ww2

Post by pilgrimsfalk »

WW2 är ju alltid intressant. Tyskt gillar jag också men skrovet är nog mest likt amerikanska PT-båtar.