Slänger upp en tråd om mitt bygge T-84 bygge
Matrealet är trä, papper, frigolit och ett antal bultar och skruvar och lite spackel och färg för att dölja allt fusk.
Detta ska efter några timmar till och evetuellt lite TREO börja likna..
..en sådan här.
Last edited by HarryHaffa on May 27th, 2010, 6:38 pm, edited 2 times in total.
Elektronik och drivlina: två st 1:10 borstlösa motorer sitter i en planetlåda från en skruvdragare. ett servo sköter växling mellan hög och låg. Fartreglagen går in på var sin kanal på mottagaren sen fixar radion resten genom en vanlig "Deltamixning på flygspråk"
Sprickor har jag inte upptäckt än, det som lossnar får man limma fast ev. spackla å måla.
Vagnen blir lite lättare när man bygger i trä, skulle gissa att T84:an kommer att väga ungefär 15 kg. Med dom motorer jag har så springer den iväg ganska snabbt. Ska lägga upp en film sen när jag testkör.
Vagnen börjar bli klar och jag har börjat bygga på tornet. Men det blev fint väder och jag bestämde mig för att provköra vagnen i fältmässig miljö.
Vagnen går väldigt bra och är himla kul att köra i snön, men jag misstänkte att jag skulle kunna få problem med snö som packas fast på bandet. Mina misstankar stämde mycket bra men jag märkte inget förrän haveriet var ett faktum.
Notera hur snön har packats i spåret för styrklossarna, vilket slutade med att bandet inte fick kontakt med kuggarna i drivhjulet.
På ena sidan så vreds bandbitarna snett och dom gled av glasfiber remmarna, förmodligen för att jag inte skruvat åt ordentligt.
Inga delar är dock skadade så det är bara att skruva ihop igen