Rikards tiger 1

Behändiga och snygga - här kan du skriva om stridsvagnar i skala 1:16!
Post Reply
Rikard
Ny Medlem
Ny Medlem

Rikards tiger 1

Post by Rikard »

Tjohej

Äntligen kom min sprillans nya HL Tiger 1 "full options" med metal nästan över allt ! hem till mig.

Nu är det så att lill-julafton får dröja en stund till :(
Har troligen fått ett måndags ex... Det tjuter som attan om "multi enheten" (det är inte högtalaren som låter) när jag föröker köra framåt går bara ena motorn men när man backar går båda ? testade att ta ur ström-matningen till motorerna och då slutar tjutet och stänger man av fjärrkontrollen så slutar också tjutet.

Är det någon som varit med om detta ? är det en taskig "multi enhet" eller är det fjärren som sänder goja hela tiden ? (det spelar ingen roll om jag ändrar om på trimm reglagen på fjärren.

//Ledsen Rikard

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Hmm har aldrig varit med om att det tjuter som fxxn.

Jag skulle nog gissa på att det är något fel på RX-18 enheten dvs din multifunktions enhet.
Kontakta din återförsäljare så du kan få en ny RX-18.
/Johan

Rikard
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by Rikard »

Hej

"new board" är skickad till mig nu /phew hoppas hoppas....
Jag bara hoppas så det inte kan vara själva fjärrkontrollen som skickar konstig signal ?

Mvh //Rikard

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Hej Rikard,

Kolla dina växellådor så dom löper lätt, annars kan det vara grundorsaken till att ditt RX 18 kort (Multienhet) lagt av.

RX 18 kan avge ett högfrekvent pipande. Detta kan vad jag sett på andra forum, tydligen bero på själva konstruktionen. Vissa påstår sig fått ner ljudnivån lite genom att justera trimspaken för styrningen
Mvh

"Jake"

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Kolla det som Jekand skriver också, kugghjulen har en tendens till att vara ovala i växellådan.
Mvh:MatsF.

Rikard
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by Rikard »

wahooo !

med ny "multi function unit" installerad så funkar tigern perfekt i styrning back/fram vänster/höger etc :D
Jag blev tom av tjutet som jag nu misstänker kom av att den måste skickat lite ström till en motor helatiden som gjort pipet/tjutet.
Ett litet problem är kvar och det är att blixtljuset i pipan inte funkar när man skjuter men det känns alls lika allvarligt

//Gladare Rikard