Köp av tiger 1:16
I så fall hade jag nog tagit den billigare för runt 120 euro eftersom denna modell du nämner ovan saknar metallbottenzikke wrote:Hittade denna http://www.rctank.de/product_info.php?c ... cts_id=404 som kan passa min plånbok, dock skulle jag vilja kunna testa att skjuta med airsoft. Så går det att konvertera till airsoft ( och tillbaka) utan att jobba ihjäl sig? Kanske någon på forumet har kanonrör och tillbehören som behövs till detta.
men har metallband, hjul mm och då blir lite svajig och tung för plastbotten.
/Johan
Zekke det finn en anna varint också om du vill ha lite mer å göra dock, Panzer IV, sedan köper du convertset där du kan bygga om din Panzer IV till JagdPanzer, eller varför inte en Jagdpanther
.
Förstår inte varför man vill ha airsoft, (finns ju så mycket regler kring det som man måste ta hänsynt till.)
Förstår inte varför man vill ha airsoft, (finns ju så mycket regler kring det som man måste ta hänsynt till.)
Mvh:MatsF.
Tack för alla tips!! Började med att fundera på en vagn för 100euro, men är nu uppe i 200. bättre Metallband, fjädring, växellåda osv och då är chassit för klent eller instabilt. Hittade en billigare lösning på chassiförstärkning om någon testad eller har någon erfarenhet av detta.

Do you have a tank with metal wheels and metal tracks?
This kit will reinforce the body, so you never have problems with the weight of the tank!
Enligt säljaren och kostar bara 9euro jämfört mad att byta ut hela chassit.

This kit will reinforce the body, so you never have problems with the weight of the tank!
Jag hade såna där på min gamla Tiger 1, dom fungerade okej. Dock så stärker dom inte upp chassit mer än på längden så att säga, väggarna wobblar fortfarande. Lika så är det wobbel tvärs över botten på diagonalen.
Hur som, man får bort en del av wobblet.. jag tycker den är prisvärd.
Dock så här i efterhand hade jag alla gånger satsat på en metalbalja
Men det är lätt och vara efterklok.
Edit: Justja, om du köper en sån.. se till och limma skruvarna, dom gängar upp sig annars. Modell locktite (eller hur det nu stavas) fungerar rätt bra.
Hur som, man får bort en del av wobblet.. jag tycker den är prisvärd.
Dock så här i efterhand hade jag alla gånger satsat på en metalbalja
Edit: Justja, om du köper en sån.. se till och limma skruvarna, dom gängar upp sig annars. Modell locktite (eller hur det nu stavas) fungerar rätt bra.
Mvh
Gabriel
Gabriel
Vad jag förstår så finns dessa redan på den Tikimodellen för ca 110-120eurozikke wrote:Tack för alla tips!! Började med att fundera på en vagn för 100euro, men är nu uppe i 200. bättre Metallband, fjädring, växellåda osv och då är chassit för klent eller instabilt. Hittade en billigare lösning på chassiförstärkning om någon testad eller har någon erfarenhet av detta.
/Johan
Jag har precis nu fått hem en Tiger 1 TIKI, från asia tam. den ser skapligt på utsidan, allt funkar som det ska hitils, har kört lite runt med den, det är 3:1 låda i den, får öppna den i kväll o kolla lite innuti? detta är minihans första tank, men jag får nog ändra vissa prylar lite senare?

Panzar e Kul
Den såg ju trevlig ut. Är det den som kostade 105 euro? Har någon erfarenhet av att beställa grejer från http://www.rctank.de.
Är riktigt sugen på denna "TIGER I AIRBRUSH EDITION TIKKI mit METALLKETTEN" samt komplettera med plastband. Har förresten letat fram kompletta instruktionsböcker på strv 102 och strv 103 som jag tänkt ta med mig på vintergnissel. Kanske nån är intresserad av lite fakta, service och handhavande. Givetvis en hel del instruktionsbilder.
Är riktigt sugen på denna "TIGER I AIRBRUSH EDITION TIKKI mit METALLKETTEN" samt komplettera med plastband. Har förresten letat fram kompletta instruktionsböcker på strv 102 och strv 103 som jag tänkt ta med mig på vintergnissel. Kanske nån är intresserad av lite fakta, service och handhavande. Givetvis en hel del instruktionsbilder.
Last edited by zikke on October 6th, 2009, 7:12 pm, edited 2 times in total.
Då var den isärtagen? det är dessa skenor på sidan i vagnen, denna kostade 117eur med frakt. på asiatam, jag kan starkt rekomendera RC TANK.de, att handla av honom är ett nöje, ang vagnen, det är som vanligt ien HL? det sitter 3;1 växlar i lådan. det är kulager på utgående axeln, men varför kan dom inte fixa kuggar som har hålet i mitten??? det ena kugghjulet, det första effter motorn är glappfritt på axeln,men kastar upp o ner ca 0,5 mm? detta är på bägge växlarna, måste riva dom o fixa detta? domm övriga kuggarna är perfeckta.

Panzar e Kul
Har nu fått ut växlarna, förutom denn kugge som kastar, är växlarna mycket fint tillverkade, plåtsidorna är helt raka, o mycket fint bockade, min gammla HL låda är mycket sämre än denna, bussningarn sitter fast i plåtarna, på ett bra sätt. drivhjulen sitter pefekt på utgående axeln, dessa är av metall? likaså spänhjulet.
Panzar e Kul
Nu är det beställt o klart.....1 x Plastik Tracks for Tiger I or German Panther 13.95EUR
1 x 1/16 RC TANK TIGER I AIRBRUSH EDITION TIKKI with METAL TRACKS 199.99EUR
Det borde bli ganska bra hoppas jag. Förrutom vagnen har jag nyss påbörjat min Robbe U-47 som legat under sängen i 8 år. Sedan väntar en Tamiya Centurion 1:35 som legat lite längre. Komer inte göra samma mistag som för 15-20 år sedan då jag byggde ett jättepussel. Efter många timmas pillande fick jag problem att hitta några bitar. Till slut fick jag syn på min dåvarande kakadua sitta under bordet och mumsa friskt på några bitar. Så mina papegojor får inte va med och bygga längre.....
Glömde att tacka för alla tips som gjorde att min vagn ökade i pris med 130 euro hehe... himmla mycket bra tips.
Nu slipper man att komma utan till mötet!
1 x 1/16 RC TANK TIGER I AIRBRUSH EDITION TIKKI with METAL TRACKS 199.99EUR
Det borde bli ganska bra hoppas jag. Förrutom vagnen har jag nyss påbörjat min Robbe U-47 som legat under sängen i 8 år. Sedan väntar en Tamiya Centurion 1:35 som legat lite längre. Komer inte göra samma mistag som för 15-20 år sedan då jag byggde ett jättepussel. Efter många timmas pillande fick jag problem att hitta några bitar. Till slut fick jag syn på min dåvarande kakadua sitta under bordet och mumsa friskt på några bitar. Så mina papegojor får inte va med och bygga längre.....
Glömde att tacka för alla tips som gjorde att min vagn ökade i pris med 130 euro hehe... himmla mycket bra tips.
Nu slipper man att komma utan till mötet!