Presentationstråden

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Post Reply
Beffe
Medlem
Medlem

Post by Beffe »

Hej!

Heter Christian, är 26 år och bor i Skåne. Har alltid varit intresserad och fascinerad av allt som har med 2:a världskriget att göra, i synnerhet pansarvagnarna och u-båtarna.

Verkar vara ett trevligt litet forum det här! :)

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Hejsan Beffe, trevligt att du har hittat hit till oss, jag önskar dig många goa läs timmar här på forumet, men framför allt välkommen skall du vara, läs riktigt noga så ser du snart vart vi är och gör under sommaren, många av oss slutar aldrig att kyssa stridsvagnar bara för att det blir sommar 8) .
- Välkommen!
Mvh:MatsF.

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen Beffe !

Hoppas vi får ditt intresse för radiostyrda stridsvagnar att öka. :D
/Johan

Beffe
Medlem
Medlem

Post by Beffe »

Tack för välkomnandet! :)

johan1

Det får ni säkert!

GWAR
Medlem
Medlem

Post by GWAR »

Hejsan!

Mitt namn är Kostantin 26år och har alltid varit intresserad av ryska ww2 uppåt och tyska ww2 tanks.

i mina yngre år byggde jag en hel del byggmodeller, speciellt tanks, sen sålde man allt airbrush utrusning och la ner hobbyn helt, men nu är man tillbaka igen hehe.

Är sambo och snart pappa, bor i en lägenhet i malmö men förhoppningsvis flyttar man tillbaka till Staffanstorp inom kort.
Jag jobbar som servicetekniker på telenor, min stösta prioritering är min träning (Bodybuilding).

att hålla på med rc tanks är ett väldigt trevligt hobby. Tyvärr min dam här hemma är inte lika optimistisk som mig när det gäller rc tank´s haha.

Mvh
Kotten

EDIT : Stavfel
Last edited by GWAR on July 26th, 2009, 10:05 pm, edited 2 times in total.

MJ
Medlem
Medlem

Post by MJ »

Välkomen sen när det gäller damer så är kanske de flesta inte så optimistika
som vi är.

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Jag säger hej och välkommen igen!

Visst är det fint och lyfta skrot, men för min del blir det inte på någon proffsnivå.

Hm, jag verkar förstå mer och mer hur bra jag har det.. min dam tycker det är roligt att jag har en ordentlig hobby att sysselsätta mig med :)

Gabriel
Mvh
Gabriel

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Välkommen till forumet Gwar (och till Staffanstorp också)!
Kära hustrun är milt överseende, hon har bevittnat en del stolleprov genom åren...
Mvh

"Jake"

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen Gwar

Är namnet hämtat från det lite udda bandet GWAR ?
/Johan

jaguaren
Ny Medlem
Ny Medlem

Jaguaren

Post by jaguaren »

Hej på er alla hittade erat forum på nätet och man börjar bli sugen igen och köra tanks, jag var igång för över 30 års sedan med min king tiger som sedan stått och samlat damm i alla år, jag ska försöka få med några bilder av tigern. En annan intresant sak från en rysk stridsvagn är en så kallad bildförstärkare vore intresant om någon vet i vilken stridsvagn den har varit bifogar några bilder.

Mvh
Jaguaren

Image

Image
Last edited by jaguaren on September 11th, 2009, 3:19 pm, edited 1 time in total.

Pidde
Medlem
Medlem

Post by Pidde »

Ja just det det hade jag glömt bort att presentera mig.. Peter heter jag men kallas för pidde..Jag har varit intresserad av ww2 sen många år tillbaka och är då främst intresserad av tyskarnas fordon och material..Jag har en HL Panther som jag köpte 2007 och har kört en hel del med den.sen jag gick med i detta forum så har intresset ökat kraftigt :D :D och ska nu börja att bygga om min Panther till en som ska likna en Panther, och jag har fått massor av information just från detta hjälpsamma forum

Pidde
Pidde

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen Jaguaren

Har du byggt vagnen själv ? vilken skala är det ?
Motorn ser brutal ut :D
Bildförstärkaren ser ut att vara förarens periskop från PT-76

Välkommen du också Pidde (än en gång)
/Johan

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Jepp, Välkommen Jaguaren & Pidde

Intressant kärra, är det en OS fyrtaktare som sitter i?
Mvh

"Jake"

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Välkommen (igen) Pidde och välkommen Jaguaren! :D Roligt att ni hittade hit!

Ser ut som en rätt trevlig vagn Jaguaren, du får gärna berätta mer om den. Starta gärna en ny tråd i passande kategori så håller vi presentationstråden relativt fri från pansarprat ;)

Hoppas ni kommer trivas här,
Gabriel
Mvh
Gabriel

Kim
Medlem
Medlem

Post by Kim »

Hej!

Kim heter jag och bor öster om Göteborg. Hade ett tidigt intresse av WWII som falnade när puberteten slog till. Nu när några decennier har gått så vaknar intresset till liv igen. Skaffade en KV-1:a (1:16) i Augusti med BB-system vilket fungerar utmärkt för bortjagande av grannkatter på gräsmattan.

Skall se om jag kan uppgradera till ett IR-system nu eftersom katterna har lärt sig att hålla sig undan när min KV gnisslar omkring runt huset (eller köpa en ny tank),samt att en kompis lutar åt att köpa en vagn viket gör att vi kan "leka" tillsammans.

Return to “Presentation”