nån som vet vilken som var late model jag har de nya banden så det sitter fler hållare
på tornet letar som bara den på internet även efter färgschema, men så många sidor att
bläddra igenom har inte hittat nåt ännu.så är det nån som ser någon KT late modell som
tillhör 509 så skriv länken
Färgschemat är samma som för s.Pz.Abt 501 dvs det färgschema som finns med från Tamiya (bakhållscamoflage)
Enligt Gabriel så ska siffrorna vara svarta men jag vet inte riktigt var på tornet de satt eller vilken stil det var på siffrorna.
Dvs om de var skrivna på frihand eller om de använde en schablon för att få jämna tryckliknande siffror typ s.Pz.Abt 503 ?
Ang. siffrorna så var dom helt svarta, jag känner tyvärr inte till vilket typsnitt som användes.. men det går säkert och ta reda på. Har kollat runt rätt så mycket efter just det men inget än så länge.
Placeringen för siffrorna var mitt på utrymningsluckan bak, mitt över pistolpluggen och på tornets sidor. I övre kant, precis bakom vinkeln. Jag har ingen bra bild för tillfället och visa, men jag ordnar en tills ikväll!
En sen Kungstiger som tillhörde 509 kan jag tänka mig inte vara speciellt orealistiskt, med tanke på att dom stred från december 44- mars 45. Jag har läst igenom de böcker jag har som behandlar ämnet och hittar inget tyvärr. Vad jag har sett så finns det inga bilder på någon sen vagn som tillhörde 509, men det är otroligt mycket som inte alls är dokumenterat så man kan aldrig veta helt säkert antar jag Hinterhalt mönster och rätt markeringar så blir det kalasbra tror jag!
201 - Gabbe
202 - Johan
211 - Hans K
231, 232 - MJ
Bilden jag hade planer på och redigera med placering av siffror fungerar inte och öppna i paint, ska se om jag kan lösa det på annat vis. Men som jag tjatat om tidigare så finns på denna länken bra bilder på hur en vagn kunde se ut, med hinterlalten kamoflage och sifferplaceringar: http://www.missing-lynx.com/gallery/german/gjtiger2.htm
Gabriel
Last edited by Gabriel on August 27th, 2009, 7:10 am, edited 1 time in total.
Man kanske skulle kunna leka med tanken på ett ad hoc-förband utrustat med StuG III:or, Jagdpanthers och andra pansarjägarvagnar? På så sätt måste man inte ha någon bestämd förbandstillhörighet, så som ni har med era KT?
På min Dodge gjorde jag ett original i .eps format och skickade det sedan till en snubbe som skär ut den på en självhäftande vinyl.
Sedan är det bara att klistra på vinylen måla och dra bort vinylen och så är det kart.
Så om ni vill ha enheteliga markeringar till ert förband så skulle jag kunna hjälpa till med det.
Fast ni måste själva bestämma vilket typsnitt och sådant så kan jag lägga in det på ett original.
Ca 200:- för ett ark i letterformat kostar det. Naturligtvis trycker man in så mycket det går.
Extra ark ca 100:-
Låter schysst! Bra idé Ten Jag försöker inte vara snål, men det kanske skulle räcka till oss alla med ett ark? Går förhoppningsvis och klippa ur siffrorna?
Här är några bilder på siffrorna så nu kan någon forska fram typsnittet.
Att hitta ett typsnitt som stämmer brukar inte vara så lätt för de där Tyska ww2 nummren var i de flesta fallen
inte av ett specifikt typsnitt och med outline.
De där siffrorna för 509 ser dock ut att kunna vara av ett "erkännt" typsnitt - var det därför ni valde 509?
Av de där bilderna att döma så skulle vanliga hederliga arial med lite modfieringar kunna fungera.
Testade att modda lite och av bilderna att döma så skulle det fungera utmärkt.