IR-stridssystem?

Här diskuteras allt som har med radiostyrda stridsvagnar att göra!
Gabriel
Veteran
Veteran

IR-stridssystem?

Post by Gabriel »

Jag tänkte göra en liten koll, vad tycker och tänker ni om IR-stridssystem? Är det något som är intressant eller inte alls aktuellt?

Personligen tycker jag det verkar strålande bra, jag har planerat att investera IR till min Tiger 1 och Tiger IIa, det blir El-Mod och Tamiya. Viktigt att det är kompatibelt annars är man lurad :wink:
Om vi någon gång i framtiden skulle arrangera en träff skulle det inte vara rätt så kul och skjuta på varandra också? :roll:

Gabbe

ppc 1
Medlem
Medlem

stridssystem

Post by ppc 1 »

Tjena!
Jag har tänkt att beställa ett battle system till min Pershing från ETamiya 80 US $
http://www.etamiya.com/shop/tamiya-5344 ... -6799.html
Är det någon här som vet om de finns någon handlare inom EU som säljer till bättre pris.

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Perfekt, då är vi två i alla fall :D ETamiya, är det Tamiyas officiella webshop?

Hm, inte vad jag vet så här på rak arm.. vill man hitta billigare än 80$ så är det nog e-bay som gäller tror jag eller begagnat. Bäst pris blir det troligen om man är två som beställer, då kan man dela på frakt och tullen. Synd att vi har lite för många mil ifrån varandra ppc :?

Gabbe

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Hej,
Jag tänker skaffa Tamiyas IR-system till någon eller några av mina vagnar så småning om. Har bett om pris hos en butik i Göteborg. Har svårt att tänka mej att dom kommer i närheten av 80$...

Om man skall vara med i Mölleröd nästa år så vore det trevligt med en fordons parad följt av ett stridsvagnsslag med battle-system på vagnarna.
// Falcon

ppc 1
Medlem
Medlem

Har köpt .

Post by ppc 1 »

Go morgon på er! :D
Sökte lite på Ebay efter jobbet i går kväll Hitta en som sålde Tamiya Battle system 58 US $ ,mailade om frakt priser
fick svar nu på morgonen så totalt med den snabbaste frakten 3-5 dagar 86 US $ ca:580:-
Billigaste som jag har hittat inannför sveas rikes gräns är 1216:-+frakt
Kan ju tillkomma tull och moms (27%) 160:-men har man tur så kan de slinka förbi
Thomas

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Parad följt av ett slag skulle vara utomordentligt trevligt :D Håller med falcon, vi siktar på det tills nästa Mölleröd.

Hoppas Göteborgsbutiken har schysst pris, alltid trevligare att köpa på hemmaplan tycker jag personligen.. men man får gämföra priserna också. För min del dröjer det väl någon månad, ingen brådska direkt efter som jag inte har någon i närheten att skjuta på. Det blir till att prioritera tex ipmacts metallband istället.

Grymt pris Thomas! Det var mig ett riktigt kap du gjorde :wink: Håller tummarna för att du slipper tullen.

Gabbe

ppc 1
Medlem
Medlem

Tamiya Battle system

Post by ppc 1 »

Hej på er!
Fick i dag mitt Battle system i brevlådan, prislappen :562:-:D
1216:-+ frakt här hemma
/Thomas

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Vilket kap du gjorde! :lol: Var ifrån sickades objektet? Jag gissar på Hong Kong, dom säljer billiga "full option" vagnar också.

Har du installerat systemet ännu?

Gabbe

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Bara att gratulera! Jag har inte hört något från Hobbycenter ännu angående pris. Får väl ringa och fråga om dom lyckas få fram något, annars får man väl leta utomlands...!
// Falcon

ppc 1
Medlem
Medlem

Post by ppc 1 »

Gabriel wrote:Vilket kap du gjorde! :lol: Var ifrån sickades objektet? Jag gissar på Hong Kong, dom säljer billiga "full option" vagnar också.

Har du installerat systemet ännu?

Gabbe
Hej har inte installerat ännu ,har inte kommit dit än med mitt bygge såg ut så här i lördags.
Image
i dag så här
Image
jag får nog bygga lite till innan installation av systemet .
köpet av Battle systemet gjorde jag på Ebay
/Thomas

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Grymt Thomas, kul med en pershing!! Jag gillar dom. Blir skoj och se hur den blir när den är målad och klar :D Ett steg i taget, det är inte direkt någon panik för dig och montera in stridssystemet va? Det är det då inte här, har ingen och skjuta på ändå haha.

Gabbe

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Hej,
Det tog ett tag innan jag fick svar från Hobbycenter på hur mycket dom vill ha för ett battlesystem. Det lär inte vara någon som handlar där.... 1800:- :x

Får väl försöka hitta någonting utomlands istället. Det verkar ju vara betydligt billigare!
// Falcon

ppc 1
Medlem
Medlem

battlesystem

Post by ppc 1 »

Tjena!
Puma hobby har battlesystem pris:1100:- www.pumahobby.se
Eller så köp ett på Ebay för 600-650:-
Thomas

ppc 1
Medlem
Medlem

Köpa Battel system på eBAY

Post by ppc 1 »

Bui it now 79US $+10 $ i frakt ca 700:-

http://cgi.ebay.com/Tamiya-1-16-RC-Tank ... m153.l1262

Mats
Medlem
Medlem

udda if systemtanke

Post by Mats »

Jag har funderat ett bra tag på detta ir system som finns. som det fungerar nu, så stoppas vagnen redan vid första träffen.
För att kunna utveckla ett system som är troligen mer troget är och kunna placera ir lampan " ir mottagaren " på de platser som vagnen är känsligast för träff. Låter kanske som idiot sak.

Image

Mats
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/