Presentationstråden

Ny i Forumet? Skriv några rader och presentera dig här!

Moderator: Erik

Post Reply
Artilleristen
Medlem
Medlem

Post by Artilleristen »

Hej Peter!
Ja de kanske vi har, i annat fall kommer vi säkert att träffas framöver.:)
Våga vägra närstrid, Döda på distans.

cahlfors
Veteran
Veteran

Post by cahlfors »

Tjena David!

Det ska visst inte vara "Artilleri-Sten", utan "Artilleri-David". :wink:

Nåja - skippa småkissarna och satsa på något stort, t ex en sån här: http://www.rctanks.ru/

/Christoffer (som trånar efter en tigerkisse men inte kommit till skott ännu...) :)

Artilleristen
Medlem
Medlem

Post by Artilleristen »

Men det är ju inte Artilleri-Sten. Möljigvis att jag skulle skrivit Artillerist´en eller något liknande. Fast Artilleri-David hade funkat också.:P
Våga vägra närstrid, Döda på distans.

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Hej allihopa,

Morgan heter jag. Är 31 år och tänkte börja med en Heng Long StuG III Ausf. G 1:16 nu lagom till sommaren. Innan har jag funderat bra och länge om jag överhuvudtaget ville köpa en rc-tank - risken är ju att den bara står och samlar damm - men nu har jag bestämt mig. Det kommer troligtvis inte bli några stora investeringar, bara någon basic rc-tank och något lite udda, just därför tänker jag välja en StuG III. Det finns redan så många tigrar och pantrar där ute i djungeln...

Lite kort om mig: Bor och arbetar i Jönköping och är gift sedan ett år tillbaka. Är historieintresserad, stridsvagnsintresserad och framför allt musikintresserad: Klasisk rock, heavy metal, death metal, black metal, progressiv metal , klassisk musik, opera - det mesta utom radiotramset, det modern poptramset samt hip hop, rap och techno. Mina favoritband just nu är Dream Theater och Cradle of Filth.

Undrar ni något så är det bara att fråga.

Morgan

Image
Last edited by Morgan on April 20th, 2009, 12:57 am, edited 1 time in total.

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Hej och välkommen Morgan!

HL Pz III /Stug III är ett bra val.

"Det kommer troligtvis inte bli några stora investeringar, bara någon basic rc-tank"

Vi är några stycken som har börjat med den förutsättningen......men plötsligt står det ett par tre vagnar på hyllan... :wink:
Mvh

"Jake"

pepppe75
Medlem
Medlem

Post by pepppe75 »

tjena mogge!!

välkommen,kul med lite musik intresserat folk oxå!!

jo som sagt började jag oxå med en rellativt billig 1/16 vagn,o nu sitter jag på 2st 1/6 vagnar+lite andra1/6 fordon.

man kan alldrig se in i framtiden :wink:

ha det sål änge

mvh peppe.

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Tack, jag känner mig välkommen. Skulle vara kul om det fanns fler musikintresserade här på forumet.

Morgan

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Välkommen Morgan !

Jo musikintresse finns även här, verkar t.o.m vara inom samma område som ditt :mrgreen:
/Johan

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Kul att du hittade hit Morgan, välkommen.

Alltid kul med flera musikintresserade, lirar bas själv 8) Dream Theatre är finfina!

Gabriel
Mvh
Gabriel

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

Hej och välkommer Morgan!

Såg din fråga på Skalman och hänvisade hit där du absolut kommer att få svar på dina frågor och jänna dig hemma.
Här gillar vi allihop tanks i alla skalor och historia.

Mvh
Kent

Peter
Medlem
Medlem

Post by Peter »

Tjena Morgan och välkommen!
Även jag är fast förankrad i Metal-träsket :twisted: (och med vissa utflykter till blues :) , rock :P , klassisk :lol: , och då tjejen spelar, även pop... :( ). Dock så kan jag inte spela en ton på ett instrument, helt inkompentent vad gäller sånt...
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“

"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag har börjat lära mig spela gitarr. Kämpar fortfarande med ackorden, även om ackordbytena känns allt lättare. Har till och med lärt mig en låt: T-Rex - get it on! Men det går väldigt knaggligt, måste erkännas.

Det dröjer länge till innan jag blir en Saul Hudson eller John Petrucci.

Morgan

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

MatsF
Mats Florin, bor i Huskvarna, 2barn, gift.
gillar allt med pansar från WWII.
Skall försöka hitta en RC tank själv men då hälst en Rys: JSU 100 eller JSU 122, eller om det finns någon anna rysk tank.
Mvh:MatsF.

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Hej och välkommen till forumet Mats

Ryssar i skala 1/16:

För tillfället finns T34 från WSN/Torro
KV1 från Heng Long har precis kommit ut på marknaden (USA) och Tamiya har både en KV1 och KV2 på gång
Mvh

"Jake"

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Min kompis Morgan har köpt en StuG III med ir skytte skala:1/16, han har gett 1700kr för sin tänkte inte köpa någon för mer än det iaf, så alla förslag är jag öppen för, sedan behöver det inte vara rysk model heller men men de ge sig, skall se om man hittar något roligt på Blocket fram över, man har ett litet tag till att leta tills skatte pengarna kommer.
Mvh:MatsF.

Return to “Presentation”