STUG III Ausf. G 1/10
STUG III Ausf. G 1/10
Hej
Första inlägget om min STUG III G. Förhoppningsvis kommer det uppdateringar fram igenom.
Det är en helt 3D utskriven model från Cults3d.com. Har börjat med att skriva ut banden medan jag väntar på Grå Petg för resten av modellen.
Har beställt Open panzer kontrollkort och Das Mikro Mini ljud.
Någon som har ett tips hur man "låser" fast pinnarna i banden så de inte arbetar sig loss? Har tanken att limma med superlim på ena sidan.
Första inlägget om min STUG III G. Förhoppningsvis kommer det uppdateringar fram igenom.
Det är en helt 3D utskriven model från Cults3d.com. Har börjat med att skriva ut banden medan jag väntar på Grå Petg för resten av modellen.
Har beställt Open panzer kontrollkort och Das Mikro Mini ljud.
Någon som har ett tips hur man "låser" fast pinnarna i banden så de inte arbetar sig loss? Har tanken att limma med superlim på ena sidan.
Re: STUG III Ausf. G 1/10
På dom band vi har printat har vi krökt ena ändan på pinnen lite så den fastnar i hålet.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Tack Hans. Det låter som en bättre lösning. 
En annan möjlighet är att köpa stål/piano tråd i rätt tjocklek på rulle.
Då blir bitarna svagt båg formade från börja, sitter också fast.
Robert
Ps. här är bara ett exempel på vad jag menar: https://www.biltema.se/fritid/tradgard/ ... 2000054695
Då blir bitarna svagt båg formade från börja, sitter också fast.
Robert
Ps. här är bara ett exempel på vad jag menar: https://www.biltema.se/fritid/tradgard/ ... 2000054695
- Erik
- Global Moderators

Härligt att se att du är igång med bygget! Stug:en är juu så cool!
Har inget att tillägga vad gäller bandsprintar, det är utmärkta förslag du fått.
Kul med en till 3d-printad vagn. Ja, pinnarna till banden kan jävlas lite men Hans och Tycos variant att böja lite funkar bra.
En liten uppdatering. Vaxellåder och större delen av skrovet är utskrivet. Snart dags för montering.
1/35 STUG för jämförelse.
1/35 STUG för jämförelse.
-
Björn Johansson
- Veteran

Väntar med spänning på uppföljning av denna vagn
Robert
Robert
Det är så kul att 3d-printa delar och bygga.
Det ser ut att vara en fin byggsats.
Det ser ut att vara en fin byggsats.
Mycket att skriva ut men framåt går det. Är nöjd med byggsatsen så här långt men det var några småsaker som jag var tvungen att fixa i CADf för att det skulle passa. Förhoppningsvis kommer bygget gå lite fortare nu. 
Trevligt att se att du håller på.
Skoj o se den växa.
Robert
Skoj o se den växa.
Robert
- Erik
- Global Moderators

Riktigt fint, tack för uppdateringen!
Roligt att se progress. Stug är en fin vagn. 
Det framåt så sakteliga. De flesta stora bitarna är utskrivna och växellådorna är ihopsatta. Hoppas kunna börja måla innan jul.