Hallå Ja!
- Erik
- Global Moderators

Re: Hallå Ja!
Tjustigt! 
Snyggt. Har du fläkt för att få lite fart på röken?
-
Björn Johansson
- Veteran

Sorry för sent svar jo det finns en fläkt där , lämna en puff vid start o tunnar ut vid gaspådrag.
Höres Mvh Björn
Det vore skoj att se live framöver. Rök ur avgasrör har ju en viss hastighet och inte sakta som en lägereld.
Ha ha! Påminner mig om min första utställning, där Per Sonnervik pekade på avgasröken och frågade: Vad är det här? Fredspipa? 
-
Björn Johansson
- Veteran

Hej igen det var länge sen .,
Var uppe i Borås o körde lite med Stug III , efter en kort stund så hade jag ett konstigt ljud vid körning framåt
men inte bakåt
konstaterade att det kom från höger sida , hm efterhand så blev det värre och fick ta ett
beslut att köra upp vagnen i bilen igen. Felsökning hemma väntade.
Väl hemma skickades en rapport till regementets verkstads pluton, som skickade ut en grupp
till vagn 121 . Beslut togs om att ta av höger band för att se om ljudet försvann.
Ljudet försvann.
Då började man se över lager husen för löprullarna konstaterade att bristfälligt underhåll
av besättningen på dessa gjort att speciellt den främre på höger sida var i behov av smörja.
Order gavs att ta av båda banden och utföra underhåll på samtliga lagerhus. Rapport är inlämnad till regements staben mot besättningen. Gällande bristfälligt underhåll av vagn 121
kunde inte låta bli
Problemlösaren
Var uppe i Borås o körde lite med Stug III , efter en kort stund så hade jag ett konstigt ljud vid körning framåt
men inte bakåt
beslut att köra upp vagnen i bilen igen. Felsökning hemma väntade.
Väl hemma skickades en rapport till regementets verkstads pluton, som skickade ut en grupp
till vagn 121 . Beslut togs om att ta av höger band för att se om ljudet försvann.
Ljudet försvann.
Då började man se över lager husen för löprullarna konstaterade att bristfälligt underhåll
av besättningen på dessa gjort att speciellt den främre på höger sida var i behov av smörja.
Order gavs att ta av båda banden och utföra underhåll på samtliga lagerhus. Rapport är inlämnad till regements staben mot besättningen. Gällande bristfälligt underhåll av vagn 121
Problemlösaren
Höres Mvh Björn
HaHa kul beskrivning av ditt jobb Björn.
Vi ses snart igen.
Robert
Ps. Det är ju inte alla som har en verkstads pluton som reparerar o servar sina vagnar.
Vi ses snart igen.
Robert
Ps. Det är ju inte alla som har en verkstads pluton som reparerar o servar sina vagnar.
-
Christer 2a6
- Veteran