Din favorit Armorpax
Hallå Ja!
-
Björn Johansson
- Veteran

-
Björn Johansson
- Veteran

Re: Hallå Ja!
Det börjar bli många blå maskiner här nu
Men positivt var att nu kunde man ju plana av M4 tappen Väntar på nya stopp skruvar , sen poo det igen
Men positivt var att nu kunde man ju plana av M4 tappen Väntar på nya stopp skruvar , sen poo det igen
Höres Mvh Björn
De ser fina o blanka ut dina Blåa maskiner.
Det kommer bli kalas nu när du gör om Björn.
Robert
Det kommer bli kalas nu när du gör om Björn.
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Efter en evighet "känns det som " tror jag att jag fått till fjädringen.
Mycket struligt system , tycker jag (dock mitt första Armortek )
Efter Christoffers tips o råd blev det en klar förbättring , dock kunde jag inte få till en
rejäl låsning på änd-styckena och samtidigt få en fjädringsrörelse . M6 axial skruven orkade inte hålla emot. Min lösning blev en jag faktiskt funderade på redan i början av projektet
mäta ut var m5 stoppskruven når änd-stycket och plana av det där , sen planades stopp skruven
efter det verkar det som om det håller emot. Har ju dock inte kört så långt eller länge.
Ute i Oktober solen för första gången.
Mycket struligt system , tycker jag (dock mitt första Armortek )
Efter Christoffers tips o råd blev det en klar förbättring , dock kunde jag inte få till en
rejäl låsning på änd-styckena och samtidigt få en fjädringsrörelse . M6 axial skruven orkade inte hålla emot. Min lösning blev en jag faktiskt funderade på redan i början av projektet
mäta ut var m5 stoppskruven når änd-stycket och plana av det där , sen planades stopp skruven
efter det verkar det som om det håller emot. Har ju dock inte kört så långt eller länge.
Ute i Oktober solen för första gången.
Höres Mvh Björn
Nu är du på G.
Robert
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Då C4 fick stryka på foten i år på grund av fjädrings problemen ,så fick man tid till lite mer fält studier
och det var riktigt nyttigt , sammantaget många läro lektioner i Skåne .
I Måndags em då jag lyckades lägga Stug III :an på vänster sida.
Vid andra upp o ner körning så gled Stug III :an av ramperna sista 20-30 cm försökte hålla emot ,
men det gick
blodet pissade ur alla små sår på v o h hands fingrar i princip samtliga.
Men eftersom jag pratat med Robert 20-30 min innan om precis detta scenario kändes det ju ännu mer
(händer inte mej) nä visst sure 
Säger som det sades när man cykla, citat " det finns 2 sorters cyklister , dom som har ramlat , och dom som ska ramla "
Så nu är jag en av dom som har ramlat ,
Men vika ner sej är ju inte ett option i Johanssons tanke sätt , så det som inte dödar härdar sägs det ju.
Snabb koll gav , att ok Schurtzen hållarna fick lite stryk ," det får jag fixa till under vintern" ena reservhjulet
fick också lite stryk , men detta tog nog udden av incidenten en hel del. Inget brutet i händer eller Stug så då
kör vi som avtalat tänkte under tecknad. Fjädring var intakt så vad gnäller du för
upp i sadeln igen för fxx
Vilken dag jag/vi hade idag
, Stug III:an levererade , mycket lärorikt att Tiger I.an bara går o går det
tar man för givet . Lite små strul med tappat ytterdäck idag, för Stug III.an man blir ju lite defensiv när man inte litar på att det ska hålla,
så jag satte inte låsvätska på "hjul låsbulten så klart" ( newbie is a newbie always)
Avlastad och uppmätt fortfarande stabil i fjädringen en bra genom körare tänker jag.
Några bilder från mej , Stor Stridsvagn / Liten Kanonvagn (varför bygger jag alltid smått
)
och det var riktigt nyttigt , sammantaget många läro lektioner i Skåne .
I Måndags em då jag lyckades lägga Stug III :an på vänster sida.
Vid andra upp o ner körning så gled Stug III :an av ramperna sista 20-30 cm försökte hålla emot ,
men det gick
Men eftersom jag pratat med Robert 20-30 min innan om precis detta scenario kändes det ju ännu mer
Säger som det sades när man cykla, citat " det finns 2 sorters cyklister , dom som har ramlat , och dom som ska ramla "
Så nu är jag en av dom som har ramlat ,
Men vika ner sej är ju inte ett option i Johanssons tanke sätt , så det som inte dödar härdar sägs det ju.
Snabb koll gav , att ok Schurtzen hållarna fick lite stryk ," det får jag fixa till under vintern" ena reservhjulet
fick också lite stryk , men detta tog nog udden av incidenten en hel del. Inget brutet i händer eller Stug så då
kör vi som avtalat tänkte under tecknad. Fjädring var intakt så vad gnäller du för
tar man för givet . Lite små strul med tappat ytterdäck idag, för Stug III.an man blir ju lite defensiv när man inte litar på att det ska hålla,
så jag satte inte låsvätska på "hjul låsbulten så klart" ( newbie is a newbie always)
Avlastad och uppmätt fortfarande stabil i fjädringen en bra genom körare tänker jag.
Några bilder från mej , Stor Stridsvagn / Liten Kanonvagn (varför bygger jag alltid smått
Höres Mvh Björn
- Erik
- Global Moderators

Ljuddämparna var vekrligen snygga! Trist allt krångel, men det verkar ju som att du är på rätt och det är en fantastisk modell!
Vi hade en field day ja o du Björn, om man får använda det dåliga skämtet.
Hur trevligt som helst.
Och din Stug skötte sig med bravur, tyckte jag.
Robert
Hur trevligt som helst.
Och din Stug skötte sig med bravur, tyckte jag.
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Tack för alla fina kommentarer och support
Idag hade "Pågarna" särskild tillsyn på Stugen
Fick justerat gallret ovanför ljuddämparna , som jag tryckt ihop rätt
bra i mitt försök att hålla vagnen . Då den gled på sidan. Kollat över alla bär-arms vinklar "intakta " , lite lås vätska på stopp skruvarna .
För hoppnings vis
Idag hade "Pågarna" särskild tillsyn på Stugen
Fick justerat gallret ovanför ljuddämparna , som jag tryckt ihop rätt
bra i mitt försök att hålla vagnen . Då den gled på sidan. Kollat över alla bär-arms vinklar "intakta " , lite lås vätska på stopp skruvarna .
För hoppnings vis
Höres Mvh Björn
Snyggt jobbat Björm.
Roliga bilder är aldrig fy skam.
Lite avis pga. du har mekaniker hjälp där.
Robert
Roliga bilder är aldrig fy skam.
Lite avis pga. du har mekaniker hjälp där.
Robert
-
Christer 2a6
- Veteran

-
Björn Johansson
- Veteran

Jisses vad tiden gått här
Har varit lång väntan att få komma ut i garaget .
Liten update , Schurtzen på g Sista bilden tyvärr bara med mall på fram skölden
Har varit lång väntan att få komma ut i garaget .
Liten update , Schurtzen på g Sista bilden tyvärr bara med mall på fram skölden
Höres Mvh Björn
Nu är han på G igen.
Snyggt Björn jag har sett vilket jobb du lägger ner på research innan du skrider till verket.
Snyggt Björn jag har sett vilket jobb du lägger ner på research innan du skrider till verket.
Underbar vagn! Väldigt speciell med de stora sköldarna. Synd att de nästan helt döljer den fina Stugen bara.