Stefans Tiger nu i Oskarström
- Erik
- Global Moderators

Re: Stefans Tiger nu i Oskarström
Härligt! Det är en speciell känsla när färgen kommer på! 
Jo det är lite annat med lite färg på, helt klart.
Fick bli en större spruta nu, mina andra airbrush sprutor är i minsta laget för 1/6.
Men till detaljer är de perfekta.
O nu är det åter montering som gäller.
Ha det gött.
robert
Fick bli en större spruta nu, mina andra airbrush sprutor är i minsta laget för 1/6.
Men till detaljer är de perfekta.
O nu är det åter montering som gäller.
Ha det gött.
robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Dax och börja åter montera detaljerna på vagnen.
Ha det gött.
Robert
Ha det gött.
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Strax klar för resan till Danmark.
Lite mera monterat. Lödat om fästet till lampan, efter man sett bättre bilder i böcker om Tigern. Kanonen på sedan är det nog klart för denna gång. Ha det gött alla i våran trevliga hobby.
Robert
Lite mera monterat. Lödat om fästet till lampan, efter man sett bättre bilder i böcker om Tigern. Kanonen på sedan är det nog klart för denna gång. Ha det gött alla i våran trevliga hobby.
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Fortsätter och pillar lite på mina resin printade periskop.
1: Första försök med periskop, hyfsat bra. Men de är ju gjorda av Bakelit. 2: Försök med att efterlikna Bakelit. Hade lite brått med detta test så under arbetet är obefintligt.
Titta bara på nyansen av färgen. Ha det gött
Robert
1: Första försök med periskop, hyfsat bra. Men de är ju gjorda av Bakelit. 2: Försök med att efterlikna Bakelit. Hade lite brått med detta test så under arbetet är obefintligt.
Titta bara på nyansen av färgen. Ha det gött
Robert
Nu efter Danmark o ev. börja på vinter jobb på vagnen.
Så tänker jag på MG34 fram på vagnen, de som finns på marknaden är ju inte så snygga. Och ej enligt originalen.
Så jag fick ritningar av Anders, så jag resin printar först o ser hur det ser ut.
O sedan blir det att bearbeta lite mässing igen.
Robert
Så tänker jag på MG34 fram på vagnen, de som finns på marknaden är ju inte så snygga. Och ej enligt originalen.
Så jag fick ritningar av Anders, så jag resin printar först o ser hur det ser ut.
O sedan blir det att bearbeta lite mässing igen.
Robert
-
Björn Johansson
- Veteran

Ja, det där var inte dumt! 
Varit lungt på Tiger fronten nu ett tag.
Men idag kom lite mässings godis på posten.
Som ska på plats under vinter servicen.
Robert
Men idag kom lite mässings godis på posten.
Som ska på plats under vinter servicen.
Robert
Fint med lite prylar. Få lite fart på bygget igen. 
Jösses det är inte bra att ha en massa fakta böcker, man hittar ju en massa detaljer som ska göras.
Hittade dessa "Tie down loops", för att knyta ett skydd över motordäck på Tigern.
Lite ritande och prov printat med resin för att se hur de ser ut live på vagnen, är ett stort plus med resin skrivaren.
Nyhet på resin fronten är att det nu finns hög temp resin som tål upp till 230 grader.
Man kan printa ut ett kärl som tål kokande vatten.
Då har vi inga problem med sol ljus längre.
Robert
Hittade dessa "Tie down loops", för att knyta ett skydd över motordäck på Tigern.
Lite ritande och prov printat med resin för att se hur de ser ut live på vagnen, är ett stort plus med resin skrivaren.
Nyhet på resin fronten är att det nu finns hög temp resin som tål upp till 230 grader.
Man kan printa ut ett kärl som tål kokande vatten.
Då har vi inga problem med sol ljus längre.
Robert
Tänkte just fråga om jag skulle skicka en av mina vitmetallöglor att mäta på, för det är nog bättre att göra riktiga som håller, men du verkar ju ha måtten på plats redan.
Etsad mässing och en bit lödbar tråd hade ju varit fint. I brist på det, får man kanske löda ihop ett gäng plåtbitar, fila till rätt form, borra hål och löda isär igen. Eller fråga sin CNC-fräs?
//
Etsad mässing och en bit lödbar tråd hade ju varit fint. I brist på det, får man kanske löda ihop ett gäng plåtbitar, fila till rätt form, borra hål och löda isär igen. Eller fråga sin CNC-fräs?
//