Har varit mycket i "smedjan " på sistone , skulle ju lära sej att löda mässing på stål något man aldrig gjort
Började med denna för att känna mej för. Gick rätt så ok
Nästa stora projekt var ju mg skölden , efter lite brain storming fick man fram ett fäste att testa med.
Det gick ju också hyfsat , då fick man ju lite självförtroende tillbaka slutresultat
lite full test kunde man ju inte låta bli
Ok iväg till nästa projekt
Last edited by Björn Johansson on October 19th, 2021, 3:22 pm, edited 1 time in total.
Lite seg idag efter urladdningen igår , inte så mycket gjort
Lite modd på fästena till bogser wire " sänkt dom några mm och andra bultar etc"
Tog äntligen tag i något som legat och väntat allt för länge
Maskning och målning av bärarmar " usch så tradigt "!!
Var gång man jobbar med bärhjul etc så kommer man ihåg varför man sluta med 1/35 tanks en gång.
Ligger lite efter med att lägga upp vad som händer på Stug fronten. Hänt sen sist
Tvättat fönster Våtslip 1200 sen 2000 o efter det lite av polermedel för bil strålkastare
Tyckte orginalen såg lite väl trötta ut , första på G
Före o efter i sina hållare
Lite detaljering på retur rullarna
Kunde inte låta bli skytt siktet från Armorpax lite mer stuns i detaljerna
Idag fick jag tummen ur på laddar luckans detaljer.
Lite små prycklar
Nästan färdig , det har man hört ett par ggr här
Öppet läge
Stängt läge
Blir lååång helg nu barnbarnen på igång måste röja undan för 3 åringen "Morfars gullepåg"
och lill stumpan "1 år" går ju nu så det blir full kaos här
Rena guldsmidet! Jag är speciellt förtjust i prismorna. Har länge funderat på om det inte borde gå att göra något sådant, sedan vi putsade upp en kompass på svärfars segelbåt. Man trampade på det konvexa plastglaset när man skulle in och ut. Vi använde gelcoatrubbing. Fantastiskt skoj att se att det går att göra så fina plastprismor!
Tack för alla fina kommentarer,
Fxx man kunde inte hålla sej idag heller fick till en del av chefs luckans detaljer
Och även provat det nya fluss medlet " " kanon tack Robert
Lite små detaljer från " Analog filen" och viss hjälp av herr Dremel
Stiligt på riktigt är det.
Ja om sanningen ska fram om fluss medlet så är det Christoffer som som skrivit
(Lödskolan) här i forumet.
Så jag har lärt mig av Christoffer.