Per Sonnerviks jagdtiger
Re: Per Sonnerviks jagdtiger
Det ser mycket bra ut, den kommer o vara en snygg vagn ute i det fria.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Snyggt är ju bara för namnet på detta bygge.
Ha en bra dag Christoffer
Robert
Ha en bra dag Christoffer
Robert
Detta är så vackert att det svider i mina ögon när jag tittar på dessa bilder.
Robert
Robert
- Erik
- Global Moderators

Fantastiskt fint jobb, tror inte att skillnader i svärtan kommer att märkas ute på fältet! Mycket roligt att se hur det här mästerverket tar form.
//Erik
//Erik
Jag har pysslat lite med det elektriska, i syfte att få maskinen körbar. Det rycker ju lite i testkörartarmen! Det behövs lite kablage.
Laddkabeln till JT bredvid den gamla till T1
ELFA har visst slutat att sälja kabel i lösvikt, så jag hamnade i en båttillbehörsaffär i stället. Det blev en rejält gummiisolerad, finkardelig (lättböjlig), dubbelt så tjock kabel, men med samma tvärsnittsarea. Trots sin tjocklek är den alltså lättböjlig, vilket inte kan sägas om min gamla PVC-sladd i T1:an. Tror det känns rätt bra, även om det kan bli trångt.
Inkoppling pågår
Det är rejält tryck i de här cellerna, så jag har printat polskydd. Laddkablarna ligger bredvid för installation. De ska palla 70A från laddaren, medan modellen har en huvudsäkring på 30A. Därför klenare sladdar åt det hållet.
Finfina celler!
Låg inre resistans är orsaken till att LFP-celler är finfina till fordon.
Sådär! Nu går det att ansluta batteriet till laddaren och hålla lite koll. Nu ska vi tillverka lite småsladdar till de olika enheterna i modellen och sätta fast dem på lämpliga ställen. Det blir lättare. Det här var det jobbiga momentet och det gick ju bra.
/C
Laddkabeln till JT bredvid den gamla till T1
ELFA har visst slutat att sälja kabel i lösvikt, så jag hamnade i en båttillbehörsaffär i stället. Det blev en rejält gummiisolerad, finkardelig (lättböjlig), dubbelt så tjock kabel, men med samma tvärsnittsarea. Trots sin tjocklek är den alltså lättböjlig, vilket inte kan sägas om min gamla PVC-sladd i T1:an. Tror det känns rätt bra, även om det kan bli trångt.
Inkoppling pågår
Det är rejält tryck i de här cellerna, så jag har printat polskydd. Laddkablarna ligger bredvid för installation. De ska palla 70A från laddaren, medan modellen har en huvudsäkring på 30A. Därför klenare sladdar åt det hållet.
Finfina celler!
Låg inre resistans är orsaken till att LFP-celler är finfina till fordon.
Sådär! Nu går det att ansluta batteriet till laddaren och hålla lite koll. Nu ska vi tillverka lite småsladdar till de olika enheterna i modellen och sätta fast dem på lämpliga ställen. Det blir lättare. Det här var det jobbiga momentet och det gick ju bra.
/C
Vad skoj att det blev något nytt inlägg på forumet.
Det var ett tag sedan.
Ser väldigt proffsigt o snyggt ut ditt arbete Christoffer.
Robert
Det var ett tag sedan.
Ser väldigt proffsigt o snyggt ut ditt arbete Christoffer.
Robert
Ett rejält o tungt arbete, stora o rejäla doningar.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Batteripacken installerad och klar
Sitter fast ordentligt, så att det inte blir fyrverkeri och brand...
/C
Sitter fast ordentligt, så att det inte blir fyrverkeri och brand...
/C
-
Christer 2a6
- Veteran

Ha ha - yess!!!
Det är tanken!
/C
Det är tanken!
/C
Banden ser ju bra ut har du några mer bilder
Riktigt snyggt o stabilt Christoffer
Robert
Robert
Batteriet är ju lika stort som högtalaren i min Sherman !!! rejäla doningar.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Ja, justja. En högtalare måste ju in på nåt vis!
Lite mer bandporr till Anders: Lite märkligt grönstick, men det är den konstgjorda belysningen som spökar...
/C
Lite mer bandporr till Anders: Lite märkligt grönstick, men det är den konstgjorda belysningen som spökar...
/C
Banden blev verkligen snygga
Robert
Robert