Nu jädrar är det dags att släppa sargen och visa upp lite av vad som pågår i landet!
Mitt bidrag är vad som mina lediga timmar används till och kommer att bli ett ämne som sträcker sig över låååång tid.
För er som inte visste redan så bygger jag på en Armortek 1:6 helmetall Panter Ausf G.
Som förebild har jag valt 12SS #126/308 "Hella" från Normandie.
Dels för att det finns många bilder av den och för att jag är så svag för tidsperioden och zimmerit.

Såg i dagarna att Dragon snart kommer ut med en modell i 1:35 av just samma vagn så det är möjligt att jag handlar ett ex som referensobjekt.

Vi är 3st just nu som bygger liknande (Early Ausf G) vagnar och i princip dagligen hör av varandra via mail.
De 2 andra är Tim och Bob från Carlifornien och några av er har säkert sett bilder på deras vagnar som ligger ute på div forum.
Speciellt Tims vagn är en stor källa av inspiration för mig:

De har bägge hunnit betydligt längre än jag men vem f*n har bråttom...
Mitt mål är att sedd genom förstoringsglas skall man inte se skillnad på modell eller verklighet och sådant tar tid.
Kan säga att JA! Tims vagn är utsökt men jag har en lista på minst 100 punkter som jag kommer att förbättra i förhållande till hans vagn
Nöjer mig inte med mindre än att få den finaste 1:6 Panther Ausf G i världen om det så skall ta 20 år.
Kaxigt och o-Svensk javisst, men jag tänker visa övriga världen vad man kan bygga bara man lägger manken till.
Lovar att posta mina bilder på detta forum först innan jag gör det någon annan stans.
Hoppas att fler av ni 1:6-byggare kan starta upp en liknade tråd med era byggen.
Snälla ni var inte blyga att kommentera här.
Det förstör ingenting utan gör tråden bara mera levande
Mvh
Kent