Robert
Arsenalen 2017
Re: Arsenalen 2017
Robert
Lördag 8:e juli är nästa gång. Det brukar vara mycket folk. 
Kan tyvärr intecahlfors wrote:Lördag 8:e juli är nästa gång. Det brukar vara mycket folk.
Jag tror jag kan vara med, bara en brasklapp för att mamma fyller år måndagen efter och jag har inte hört nåt än om hur hon tänkt kring firande...
Tider att förhålla sig till? Jag gissar att tar jag med T2:an så får/ska jag vara på plats från början till slut?
Tider att förhålla sig till? Jag gissar att tar jag med T2:an så får/ska jag vara på plats från början till slut?
Muséet har öppet 10-17. Det är lämpligt att vara på plats en timme innan, men inget krav - man kommer när man kan.
Det vore jätteskoj att få se din kungstiger!
Jättevälkommen!

Det vore jätteskoj att få se din kungstiger!
Jättevälkommen!
Dags att ladda batterierna ! 
Mvh---stefan---
Gör om gör rätt
Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek
Tack ska ni ha alla närvarande!
Det kändes uppskattat av gammal som ung. Bäst var ju den lille killen på typ tre år med ögon stora som
! Framtida medlem - helt klart!
Tror inte någon tog några bilder den här gången, tyvärr - jag såg i alla fall inga kameror.
Det kändes uppskattat av gammal som ung. Bäst var ju den lille killen på typ tre år med ögon stora som
Tror inte någon tog några bilder den här gången, tyvärr - jag såg i alla fall inga kameror.
Kul att det uppskattades att ni var där, men inga bilder !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Jodå, min vän och vår framtida klubbkamrat hade sinnesnärvaro att ta några bilder.
Kul att ses, nu hann jag inte prata med alla som var på plats men då har jag en anledning till att komma dit igen =)
Kul att ses, nu hann jag inte prata med alla som var på plats men då har jag en anledning till att komma dit igen =)
Men det var ju väldans skoj - tack till kompisen som fotade och Patjo för att du lade upp dem! 
Fina bilder
Robert
Robert
-
Stefan Karlsson
- Medlem

Stort tack till er som kom, alltid lika uppskattat.
10 september kör vi nästa gång
Stefan
10 september kör vi nästa gång
Stefan
Det börjar dra ihop sig - vilka är intresserade av att komma?
För er som inte varit där tidigare, kan jag nämna att stora kördagen innebär att man visar upp ett antal fordon (alltid någon/några stridsvagn/-ar), Stefan Karlsson berättar i PA-anläggningen vad det är man ser, historia och annat. Det blir nära förbikörning och pyroteknik. Rejäla smällar. Undrar hur de står sig gentemot riktig ammunition? Hörselkåpor för barnen är en bra idé - vi andra kan sätta fingrarna i öronen, men filmerna blir bättre om man har kåpor själv också i stället för att försöka hålla för öronen samtidigt som man filmar...
Det är efter uppvisningarna som barnen brukar fråga om våra vagnar kan låta också, trots att man kör på högsta volym...
Ja, här krävs sannerligen kraftigare grejor!
Jo, det hör till traditionen att det är kanonväder
också och skulle det inte vara det, så är det det i alla fall!
För er som inte varit där tidigare, kan jag nämna att stora kördagen innebär att man visar upp ett antal fordon (alltid någon/några stridsvagn/-ar), Stefan Karlsson berättar i PA-anläggningen vad det är man ser, historia och annat. Det blir nära förbikörning och pyroteknik. Rejäla smällar. Undrar hur de står sig gentemot riktig ammunition? Hörselkåpor för barnen är en bra idé - vi andra kan sätta fingrarna i öronen, men filmerna blir bättre om man har kåpor själv också i stället för att försöka hålla för öronen samtidigt som man filmar...
Det är efter uppvisningarna som barnen brukar fråga om våra vagnar kan låta också, trots att man kör på högsta volym...
Jo, det hör till traditionen att det är kanonväder