Gemensam bataljon i Sverige - s.Pz.Abt 509 (dec 44 - maj 45)
Känns lite trist och inte köra på 503 när man läst på så mycket om dom, men vi kör på Ardennerna! Det är populärt också vad jag har förstått, kanske flera blir intresserade?
Men 501 vet jag i princip inget alls om. Var dom heer eller ss till och börja med? Kanske någon kan tipsa om en bra bok som behandlar 501 i Ardennerna?
Ang zimmerit, javisst är det skönt och slippa denna gången måste jag säga. Men det ser riktigt trevligt ut.
Gabriel
Men 501 vet jag i princip inget alls om. Var dom heer eller ss till och börja med? Kanske någon kan tipsa om en bra bok som behandlar 501 i Ardennerna?
Ang zimmerit, javisst är det skönt och slippa denna gången måste jag säga. Men det ser riktigt trevligt ut.
Gabriel
Hur var länken som jag skickade över ?
Där fanns ju en del dokumenterade strider, personal mm.
Här är en länk till (dock är den till ett tyskt forum) men med bra bilder.
http://panzer-archiv.de/forum/print.php ... d94349c6ce
Där fanns ju en del dokumenterade strider, personal mm.
Här är en länk till (dock är den till ett tyskt forum) men med bra bilder.
http://panzer-archiv.de/forum/print.php ... d94349c6ce
/Johan
Ändring igen, det är s.Pz.Abt 509 som gäller, december 1944 till slutet maj 1945. Kommer inte ändras igen.
2:a kompaniet, 1:a pluton.
Jag, Johan och MJ är det hittills. Fler intresserade borde det väl bli? Vi kan nästan fylla en pluton nu
Vagn nummer som 2:a komp bestod av:
201, 202
1:e 211, 212, 213, 214
2:e 221, 222, 223, 224
3:e 231, 232, 233, 234
Skriv till mig om ni vill hänga på vår idé.
Gabriel
2:a kompaniet, 1:a pluton.
Jag, Johan och MJ är det hittills. Fler intresserade borde det väl bli? Vi kan nästan fylla en pluton nu
Vagn nummer som 2:a komp bestod av:
201, 202
1:e 211, 212, 213, 214
2:e 221, 222, 223, 224
3:e 231, 232, 233, 234
Skriv till mig om ni vill hänga på vår idé.
Gabriel
Mvh
Gabriel
Gabriel
lite tråkigt då den från RcCommand har zimmerit på och dessutom snyggt airbrushad, men men va gör man inte, jag kollade med Matorros KT om den hade zimmerit å vist hade den det, dessutom dåligt airbrushade, så skilnaden är ju att från RcCommand får man en färdig med bra ljud å växellåda metall hjul å metallband, inget bök å stök allt klart förutom att ta fram sin dremell å puttsa bort all zimmerit känns lite vemodigt faktiskt, men som sagt vill man hänga på så är det bara att lyda order.
Gabbe hoppas du gillade min ansökan till ert kompani
.
Jag har prebokat tanknr:222 hoppas alla läser detta innan de målar på sinna egna vagnar.
jag kommer under september Oktober beställa min KT från RcCommand för att ha något under vintern att göra, för att till våren ha en fullt klar att köra till invigningen av Solensk nästa vår, skulle vara trevligt med hela KT kompaniet på film å bild.
Gabbe hoppas du gillade min ansökan till ert kompani
Jag har prebokat tanknr:222 hoppas alla läser detta innan de målar på sinna egna vagnar.
jag kommer under september Oktober beställa min KT från RcCommand för att ha något under vintern att göra, för att till våren ha en fullt klar att köra till invigningen av Solensk nästa vår, skulle vara trevligt med hela KT kompaniet på film å bild.
Mvh:MatsF.