Jag har skaffat ett Spotify-konto först nu, då vi har haft det på jobbdatorerna på ett företag jag har jobbat vid nästan ett år som timmis, innan jag fick det nuvarande visstidsjobbet, där jag också kommer att ha tillgång till programmet genom jobbet, då det räknas som ett trivselprogram.
Det jag har läst är att man MÅSTE ha sitt Spotify-konto kopplat till sitt Facebook-konto för att överhuvudtaget kunna ha ett premiumkonto utan reklam. Är detta sant? Då jag är lite grann anti-socialnätverk-intigrering, så som det är idag med allting, så har jag skapat ett konto med en mejladress, som inte är kopplad till mitt Facebook-konto, som jag tittar till typ en gång i veckan.
Om man har ett gratiskonto och orkar stå ut med all reklam, kan man ändå lyssna på i princip all musik som finns där ute eller finns det begränsningar med att ha ett gratiskonto kontra att ha ett premiumkonto?
Morgan
Spotify - Facebook ett måste för premium-konto?
Re: Spotify - Facebook ett måste för premium-konto?
Upp 13:16-17: "Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal."
Så det är bara att se till att koppla kontona.
Så det är bara att se till att koppla kontona.
Det händer till och med att vissa svenska företag kräver att du har ett Facebook-konto för att få bli kund hos dem !
Ej att gömma är att Facebook äger och kan göra vad de vill med all information som publiceras, därav har jag själv aldrig haft ett Facebook-konto.
Ej att gömma är att Facebook äger och kan göra vad de vill med all information som publiceras, därav har jag själv aldrig haft ett Facebook-konto.
/Johan
I såna fall håller jag mig till ett gratiskonto...precis som Johan så är jag lite grann emot att precis ALLT ska vara kopplat till Facebook.
Morgan
Morgan
Jag kanske skulle haft en smiley med i mitt inlägg?
Det är samma sak med Skype, jag erfor i våras att du behöver ett Microsoft-konto för att återställa lösenordet ifall du tappar bort det.
Häromdagen fick jag dock besked att Facebook-integration mot Flickr kommer att upphöra och att jag måste skaffa ett alternativt inloggningssätt. Det är lite kul, speciellt som jag inte var medveten om att jag har ett Flickr-konto.
Det är samma sak med Skype, jag erfor i våras att du behöver ett Microsoft-konto för att återställa lösenordet ifall du tappar bort det.
Häromdagen fick jag dock besked att Facebook-integration mot Flickr kommer att upphöra och att jag måste skaffa ett alternativt inloggningssätt. Det är lite kul, speciellt som jag inte var medveten om att jag har ett Flickr-konto.
Jag har spotify premium utan att ha facebook.
Jag har för mig att jag var tvungen att lämna ut mitt mobilnummer för att få någon aktiveringskod första gången för premium.
Men det kan ju ha ändrats nu, det var kanske 3 år sen jag skaffade det.
Jag har för mig att jag var tvungen att lämna ut mitt mobilnummer för att få någon aktiveringskod första gången för premium.
Men det kan ju ha ändrats nu, det var kanske 3 år sen jag skaffade det.
Legitimerad tråddödare.