Hobbyfest på Arsenalen 26 april 2014
-
Stefan Karlsson
- Medlem

Re: Hobbyfest på Arsenalen 26 april 2014
Ett riktigt stort tack till er alla som kom och gjorde hobbyfesten till den succé det blev.
Bella och Maria kommer att skicka ut en utvärdering så att vi kan göra ännu bättre till nästa gång och till andra publika evenemang då ni naturligtvis också är hjärtligt välkomna.
Stefan Karlsson
Bella och Maria kommer att skicka ut en utvärdering så att vi kan göra ännu bättre till nästa gång och till andra publika evenemang då ni naturligtvis också är hjärtligt välkomna.
Stefan Karlsson
Hei alle
Takk for en hyggelig treff og en god middag med øl . Kommer gjerne tilbake neste år om ønskelig.
Ragnar, Han som endelig fikk se en ekte tiger motor
Takk for en hyggelig treff og en god middag med øl . Kommer gjerne tilbake neste år om ønskelig.
Ragnar, Han som endelig fikk se en ekte tiger motor
Tack för bilderna, Nafets!
Tack Stefan Karlsson för ett kalasbra arrangemang och ett speciellt jättetack för visningarna som var väldigt, väldigt uppskattade!
Tack också till er utställare! Jag tycker att vi klarade det riktigt bra i år. Hela tiden var något i rörelse till glädje för publiken, men inte allt på en gång. Ljudnivån var anständig, så att det gick att prata med både publiken och varandra. Slutligen tror jag vi hann prata med varandra internt också. Inte tillräckligt, men ändå.
Det var väldigt lugnt med publik på söndagen, så om ni vill köra två dagar nästa år också, skulle jag föreslå att vi koncentrerar oss helt på publiken på lördagen, så kan vi prata mer internt på söndagen.
Längtar redan till nästa år!
/Christoffer
Tack Stefan Karlsson för ett kalasbra arrangemang och ett speciellt jättetack för visningarna som var väldigt, väldigt uppskattade!
Tack också till er utställare! Jag tycker att vi klarade det riktigt bra i år. Hela tiden var något i rörelse till glädje för publiken, men inte allt på en gång. Ljudnivån var anständig, så att det gick att prata med både publiken och varandra. Slutligen tror jag vi hann prata med varandra internt också. Inte tillräckligt, men ändå.
Det var väldigt lugnt med publik på söndagen, så om ni vill köra två dagar nästa år också, skulle jag föreslå att vi koncentrerar oss helt på publiken på lördagen, så kan vi prata mer internt på söndagen.
Längtar redan till nästa år!
/Christoffer
Det finns ett repotage i Ekuriren.se /strängnäs men det är endast för plus kunder ? Här är i alla fall en bild där ifrån .
- Attachments
-
- 2819723453.jpg (176.07 KiB) Viewed 2882 times
Mvh---stefan---
Gör om gör rätt
Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek
Jag säger som övriga på fälltet, det blev en trevlig tillställning denna gång också, många vagnar på samma ställe, och så fick vi ju en specialvisning som var suverän, Den där motorn fick vi ju också se.
Tack Stefan för denna gång. Hans K
Tack Stefan för denna gång. Hans K
Panzar e Kul
Tack för att ni delar med er av bilderna, man blir ju grön av avund.... 
Samt jag såg väll rätt det är en JagdTiger på gång...
Robert
Samt jag såg väll rätt det är en JagdTiger på gång...
Robert
-
Deadbringer
- Medlem

störtsköna bilder

Jo, det är ju det. Här kan du läsa byggstoryn: http://www.armortek.co.uk/Forum3b/viewt ... =16&t=4894mrTyko wrote:Samt jag såg väll rätt det är en JagdTiger på gång...
Synd att det inte blev någon bild på Anders 1/5-panther.
/Christoffer
Här kommer repotaget från tidningen
- Attachments
-
- Sida 1.jpg (599.87 KiB) Viewed 2843 times
-
- Sida 2.jpg (624.05 KiB) Viewed 2843 times
Mvh---stefan---
Gör om gör rätt
Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek
Hej allihopa,
Vill passa på att tacka Stefan Karlsson för väldigt intressanta förevisningar; museet och förråden - båda mycket uppskattade. Som alltid väldigt trevlig o hjälpsam personal på Arsenalen vilket gör att ut- och ilastning gick smidigt.
Jag tycker också att Hans K m.fl. och Ragnar förtjänar en eloge, som alla åkt väldigt långt för att vara med samt Christoffer som varit kontaktman och släpa med sig "trädgårdsmöbeln" dvs egenhändigt snickrade träbro.
Anders 1/5 Panther saknades på fotona så här är den;

Stefan K 1/6 Tiger I motor;

Samt Hans K med sin ombyggda 1/6 Dragon Sherman;

Kan bara hålla med Christoffer, längtar redan till nästa år och då ska Jagdtigern rulla.
Mvh Per
Vill passa på att tacka Stefan Karlsson för väldigt intressanta förevisningar; museet och förråden - båda mycket uppskattade. Som alltid väldigt trevlig o hjälpsam personal på Arsenalen vilket gör att ut- och ilastning gick smidigt.
Jag tycker också att Hans K m.fl. och Ragnar förtjänar en eloge, som alla åkt väldigt långt för att vara med samt Christoffer som varit kontaktman och släpa med sig "trädgårdsmöbeln" dvs egenhändigt snickrade träbro.
Anders 1/5 Panther saknades på fotona så här är den;

Stefan K 1/6 Tiger I motor;

Samt Hans K med sin ombyggda 1/6 Dragon Sherman;

Kan bara hålla med Christoffer, längtar redan till nästa år och då ska Jagdtigern rulla.
Mvh Per
Hej,
För det första, tack alla för bilderna så vi som inte var där får se lite av vad ni pysslade med.
Rejäl bro och en imponerande samling vagnar minst sagt.
Blev först lite orolig innan bilder på Panthern och Sherman dök upp då Tigerdominansen i alla dess former var total.
Bra att ni fick upp någon vagn på bord för de gör sig bättre en bit upp än i fågelperspektiv nere på golvet.
Ser att Pers bord var av modell "stadig" men så är det också en rejäl pjäs han visade upp...
Kan inte nog säga hur imponerad jag är av scratchbyggen som Pers JT och Anders Panther.
Siktar själv på att försöka vara med nästa år och sätta rekordet i att "åka långt".
För det första, tack alla för bilderna så vi som inte var där får se lite av vad ni pysslade med.
Rejäl bro och en imponerande samling vagnar minst sagt.
Blev först lite orolig innan bilder på Panthern och Sherman dök upp då Tigerdominansen i alla dess former var total.
Bra att ni fick upp någon vagn på bord för de gör sig bättre en bit upp än i fågelperspektiv nere på golvet.
Ser att Pers bord var av modell "stadig" men så är det också en rejäl pjäs han visade upp...
Kan inte nog säga hur imponerad jag är av scratchbyggen som Pers JT och Anders Panther.
Siktar själv på att försöka vara med nästa år och sätta rekordet i att "åka långt".
Hej på er alla
provar att lägga upp en bild
Får se om det går
Anders
provar att lägga upp en bild
Får se om det går
Anders
- Attachments
-
- lavett 3.jpg (28.03 KiB) Viewed 2780 times
Ja, det vill jag lova att det gjorde!
Det blir alltså fullt fungerande kanon, vad det ser ut?
/Christoffer
Det blir alltså fullt fungerande kanon, vad det ser ut?
/Christoffer
He he får se
ja den kom ju fram bilden
ja den kom ju fram bilden
- Attachments
-
- WP_000366.jpg (406.14 KiB) Viewed 2775 times