Modellhelg på Arsenalen - lördag 20.e april
-
Stefan Karlsson
- Medlem

Modellhelg på Arsenalen - lördag 20.e april
Vi planerar en modellhelg på Arsenalen i vår.
Datum och detaljer kommer inom kort.
Stefan Karlsson
Datum och detaljer kommer inom kort.
Stefan Karlsson
Last edited by Stefan Karlsson on February 13th, 2013, 10:40 pm, edited 1 time in total.
Re: Modellhelg på Arsenalen
Vad skoj!
/Christoffer
/Christoffer
-
Stefan Karlsson
- Medlem

Re: Modellhelg på Arsenalen
Så nu är det klart med datumet - det blir lördag 20:e april och ambitionen är att det skall bli en blandning av modeller och allt som hör till - både små och stora modeller, statiska, RC osv + en massa aktiviteter naturligtvis i syfte att locka en massa nyfikna besökare.
Vi kommer att kunna erbjuda en enklare bana inomhus för RC-vagnar - om vädret tillåter går det utmärkt att vara utomhus.
Mer info kommer efterhand - Välkomna!
Vi kommer att kunna erbjuda en enklare bana inomhus för RC-vagnar - om vädret tillåter går det utmärkt att vara utomhus.
Mer info kommer efterhand - Välkomna!
-
Björn Johansson
- Veteran

Re: Modellhelg på Arsenalen - lördag 20.e april
Klart sugen
Får ta ett grabba tag med med IV´n
mm kanske kunde få det att funka .
Får ta ett grabba tag med med IV´n
mm kanske kunde få det att funka .
Höres Mvh Björn
@Falckner
Å vad roligt om du kunde komma upp så att vi får träffas!
/Christoffer
Å vad roligt om du kunde komma upp så att vi får träffas!
/Christoffer
-
Björn Johansson
- Veteran

Jag ska göra allt jag kan för
att ha en rullande vagn tills dess.
Kommer säkert inte att vara 100% färdig
men 80 kanske.
Att får träffa dej och förhoppnings vis fler av Minipansar
gänget och få tillfälle att besöka Arsenalen skulle vara
fantastiskt kul!
Höres
att ha en rullande vagn tills dess.
Kommer säkert inte att vara 100% färdig
men 80 kanske.
Att får träffa dej och förhoppnings vis fler av Minipansar
gänget och få tillfälle att besöka Arsenalen skulle vara
fantastiskt kul!
Höres
Höres Mvh Björn
Onekligen roligare om det rör på sig, men det är ju inget krav det heller. Huvudsaken vi får träffas och prata stridsvagnar!
/Christoffer
/Christoffer
-
Björn Johansson
- Veteran

Helt rätt Christoffer.
Tar med mej ett par statiska oxå ;-)
Har en liten fråga .
Är det bara på Lördagen den 20?
Tar med mej ett par statiska oxå ;-)
Har en liten fråga .
Är det bara på Lördagen den 20?
Höres Mvh Björn
Ja, men vi kan fortsätta hemma hos mig på söndagen om ni vill. Då kan vi pladdra på utan att ha någon publik att bry oss om.
/Christoffer
/Christoffer
Skulle kunna komma med en jeep i 1/6 ? + några 1/16 vagnar, vad finns det för allternativ till billig övernattning, så man slipper o köra dit o hem samma dag?
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Mariefreds camping är fint, har både stugor och lägenheter. Tror dock att dom öppnar den 26:e april.
http://www.camping.se/sv/campingar/2611 ... s-Camping/
http://www.camping.se/sv/campingar/2611 ... s-Camping/
-
Stefan Karlsson
- Medlem

Hobbyfest på Arsenalen – lördag 20 april 2013
En dag med allt både inom och med anknytning till hobbyn – vi välkomnar: pansar, flyg, båt, tåg, figurer, RC mm i olika skalor – allt från fullskala till miniatyrer.
Föreningar, kommersiella aktörer och privatpersoner ges möjlighet att visa upp sin verksamhet.
Möjlighet för handlare och grossister att visa upp nyheter och sälja ur sitt sortiment
Möjlighet till Swap-meet för privatpersoner
Dagen kommer att kryddas med att Arsenalen visar upp modeller och andra spännande föremål ur gömmorna samt visar några fordon i aktion.
Förhandling med Försvarsmakten och några andra organisationer om att komma och visa något i skala 1:1 pågår.
Åkturer med Funtrak och Terrängbil kommer att erbjudas.
Målsättningen är att göra detta till ett årligt återkommande evenemang men tidpunkten för nästa års hobbyfest är inte fastställd.
Program i stort
Tider: Öppet för allmänheten: 1100-1600
För utställare öppet från 0900-1800 - enl ök
Kom och titta på modeller av alla de slag, i olika skalor – allt från pyttelitet till fullskala.
- Radiostyrt
- Modelltåg
- Flygplan
- Tennfigurer
- Miltärfordon
Aktiviteter under dagen:
- Prova på att bygga modeller
- Prova att gjuta tennfigurer
- Workshops – olika teman
- Fordon i rörelse
- Åkturer med Funtrak och Terrängbil
Ni som är intresserade att komma - skicka ett mail till gärna så snart som möjligt: stefan.karlsson@arsenalen.se
En dag med allt både inom och med anknytning till hobbyn – vi välkomnar: pansar, flyg, båt, tåg, figurer, RC mm i olika skalor – allt från fullskala till miniatyrer.
Föreningar, kommersiella aktörer och privatpersoner ges möjlighet att visa upp sin verksamhet.
Möjlighet för handlare och grossister att visa upp nyheter och sälja ur sitt sortiment
Möjlighet till Swap-meet för privatpersoner
Dagen kommer att kryddas med att Arsenalen visar upp modeller och andra spännande föremål ur gömmorna samt visar några fordon i aktion.
Förhandling med Försvarsmakten och några andra organisationer om att komma och visa något i skala 1:1 pågår.
Åkturer med Funtrak och Terrängbil kommer att erbjudas.
Målsättningen är att göra detta till ett årligt återkommande evenemang men tidpunkten för nästa års hobbyfest är inte fastställd.
Program i stort
Tider: Öppet för allmänheten: 1100-1600
För utställare öppet från 0900-1800 - enl ök
Kom och titta på modeller av alla de slag, i olika skalor – allt från pyttelitet till fullskala.
- Radiostyrt
- Modelltåg
- Flygplan
- Tennfigurer
- Miltärfordon
Aktiviteter under dagen:
- Prova på att bygga modeller
- Prova att gjuta tennfigurer
- Workshops – olika teman
- Fordon i rörelse
- Åkturer med Funtrak och Terrängbil
Ni som är intresserade att komma - skicka ett mail till gärna så snart som möjligt: stefan.karlsson@arsenalen.se
För övernattare:
Stefan tipsar om kommunens websida när det gäller inkvartering:
http://strangnas.se/sv/Uppleva-gora/Tur ... Strangnas/
Museet ligger 5km väster om Strängnäs, men ni är antagligen bilburna så det är väl inget problem. Annars går det att få lift med oss andra.
Eller om Eskilstuna känns bättre:
http://www.strandgolf.se/?page=30
Vi verkar kunna bli några stycken i alla fall.
/Christoffer
Museet ligger 5km väster om Strängnäs, men ni är antagligen bilburna så det är väl inget problem. Annars går det att få lift med oss andra.
Vi verkar kunna bli några stycken i alla fall.
/Christoffer
-
Björn Johansson
- Veteran

Trevligtcahlfors wrote:För övernattare:
Vi verkar kunna bli några stycken i alla fall.![]()
/Christoffer
närmast museet ?
Höres Mvh Björn
Ni glömmer väl inte att anmäla er till muséet? Se Stefans inlägg längre upp för detaljer!
Det verkar som att vi kommer bli ett bra gäng - ett antal säkra och en bunt med suspects. Bl a kommer Per ta med sin pågående jagdtiger - att se den live är bara det värt en resa. Tre stjärnor i Guide Michelin, alltså.
Förutom att anmäla er till muséet, vore det kul om ni skriver här också, så att vi kan inspirera varandra och prata ihop oss.
Jag tar förstås med mig min metallblanka tiger I - inte mycket annat att välja på - och tänkte hålla till utomhus om vädret tillåter. Men jag kanske blir ensam där?
Alla som vill är välkomna hem till mig på söndagen, så fortsätter vi där vi slutade. Jag fixar förtäring så att vi inte dör av utmattning - det är så lätt att glömma sådant när man har kul - och sen håller vi på så länge vi vill.
/Christoffer
Det verkar som att vi kommer bli ett bra gäng - ett antal säkra och en bunt med suspects. Bl a kommer Per ta med sin pågående jagdtiger - att se den live är bara det värt en resa. Tre stjärnor i Guide Michelin, alltså.
Förutom att anmäla er till muséet, vore det kul om ni skriver här också, så att vi kan inspirera varandra och prata ihop oss.
Jag tar förstås med mig min metallblanka tiger I - inte mycket annat att välja på - och tänkte hålla till utomhus om vädret tillåter. Men jag kanske blir ensam där?
Alla som vill är välkomna hem till mig på söndagen, så fortsätter vi där vi slutade. Jag fixar förtäring så att vi inte dör av utmattning - det är så lätt att glömma sådant när man har kul - och sen håller vi på så länge vi vill.
/Christoffer