Jag har skickat en fråga till Aeroseum för länge sedan, men inte fått något svar, så det här var en nyhet. Klart man vill vara med...! Klart det blir pansardueller! Klart det blir ännu större stad att köra omkring i...! Till källaren och byggbordet...
Nu har jag varit på möte på Aeroseum. Planerna för årets mässa ser lovande ut. Dom satsar hårt på att få dit fler utställare och mer publik. Jag sa att vi vill ha ett stort område att köra på. Jag har lite överbliven underlagspapp att lägga ut som vägar. Utanför vägen får det bli grus/sand och massa byggnader. Förhoppningsvis kanske vi kan samverka lite med lastbilsförarna (1:14.5) och bygga någonting kul tillsammans. Förhoppningsvis kan vi även få till en lite större "jordhög" där vi kan köra med 1/6-fordonen också. Kul om någon har figurer och statiska fordon i den skalan att ställa ut... (jag hinner nog inte göra några byggnader i den skalan...) Kanske får göra ett ryck med Stuarten och köra lite med den. Ev kanske vi kommer att vara på en annan plats, men det är inget bestämt ännu.
Hans kommer, Morgan kommer kanske, Johan? Kim? Peter? Fler...?
Gott Kim, kul ju fler vi blir. I mars blir det nog mest innomhus. Dom kommer att ha en frilufts- och Vildmarksmässa i maj också, och då skulle vi eventuellt kunna vara med och ha en utomhusdisplay, fast jag skall ev vara reenactor där... Inte så mycket klart om det ännu. Vi får väl se vad som händer. Jag får förhoppningsvis kontaktinformation till han som organiserar den mässan imorgon. Vet inte om dom tycker att vi passar in där, men det är inte omöjligt. Fler tillfällen att träffas och synas.
Det ser ut som att det kan bli lite sammarbete med radiostyrda lastbilar och grävmaskiner på mässan i år. Vi har ju lite gemensamma intressen i att ha grus/sand/jord och lite byggnader i skala 1/16 och 1/14.5. Skall ner på ett möte på Aeroseum den 19 februari och prata lite kring montern och hur vi kan bygga upp någonting kul. Så om ni har lite lastbilar och liknande, är det bara att ta med det också..! Förhoppningsvis kan vi få till en lite mer kuperad del med jordhögar också, mer avsett för 1/6-fordon. RC och statiska 1/6-fordon/figurer mm är mycket välkomna att vara med där.
Om någon har rullar med takpapp/underlagspapp över, så skulle det kunna bli fina vägar. Själv har jag ca 8 meter kvar efter carportbygget förra året.
En länk till en sida där jag har hittat lite inspiration till monter-tankar... http://www.rag-modellbau.de/153590/intermodb12.html
Det hade varit roligt om man hade kunnat ha en permanent plats som man kunde utveckla genom tid, likt den på bilden, men antar att det är ont om plats och tar upp ytor som annrs kan brukas för andra evenemang.
jo, det hade varit skönt att slippa släpa alla prylar fram och tillbaka. Samlingen växer...
Montern på bilden är nog iofs bara en tillfällig display för en mässa.
Egentligen bara lite jord, sten och grönsaker. Vi får väl se vad dom kan fixa på aeroseum
Vet inte om ekonomin tillåter att jag tar mig en endagsutflykt till Gbg och Aeroseum, tyvärr...förbannade långtidsarbetslöshet, den gör mig tokig snart.
Synd eftersom jag också har tagit mig tiden, trots stress och småbarn, att arbeta lite extra på min USA-Panther inför just detta.
Jag får väl istället se till att spara pengar inför Mölleröd ser det ut som.
Har varit nere på Aeroseum idag. Vi får en ny plats, ca 60-70 kvadratmeter, bättre belysning än tidigare. Förhoppningsvis en rejäl jordhög att köra i. Vi kommer att samsas med radiostyrda lastbilar i på kör-ytan (http://www.rclastbilar.se). Plats för bord, stolar och el till laddning av accar. I ena änden av kör-ytan tänkte vi samla ihop byggnader till en liten by. I andra änden blir det förhoppningsvis lite jordhögar att sprätta runt med lite större fordon.
Ja, dom kommer att gräva i jorden och köra med en dumper. Det kommer att locka publik till montern. Det blir väl kanske lite "kamp" om vilka som har dom häftigaste fordonen och flest deltagare :twisted: . RClastbilarna eller minipansar... Så se till att ta med allt ni har och lite till, och se till att ställa upp och ställa ut. Som det ser ut nu så blir lastbilsåkarna några fler.
Vi behöver kanske ha en ny skylt..? Lastbilsåkarna har en skylt som dom har tänkt hänga i taket. Det finns gott om plats för en minipansarskylt också.