De va positiva nyheter (men inte för bröllopsgästerna
Mölleröd 2012
Re: Mölleröd 2012
Tror jag med ska komma dit,
Men då tar jag nog bara min 1/24 vagn med mig (om jag hittar den, den ska vara här nånstans) kanske någon annan med om jag får nån av dom till att fungera.
HL elektronik är helt underbar när den börjar krångla.....
Men då tar jag nog bara min 1/24 vagn med mig (om jag hittar den, den ska vara här nånstans) kanske någon annan med om jag får nån av dom till att fungera.
HL elektronik är helt underbar när den börjar krångla.....
Legitimerad tråddödare.
Vet inte om jag kan delta i IR-striderna, då jag (som jag nämnde i förbigående för bl.a. Johan i Aeroseum i våras) just nu håller på att måla om min Tiger II och inte vet om jag är klar med den fram tills dess att Mölleröd-träffen äger rum. Utnyttjar varenda minut jag får över, men med familj, småbarn och allt så blir det inte så mycket tid över som man själv vill...tyvärr.
Morgan
Morgan
Kollade just på Mölleröds hemsida. Det börjar bli lite fler anmälda, bl annat en T55 stridsvagn och en Schwimmvagen.... Det kan nog bli en kul träff i år.
// Falcon
Kan inte komma, fått förhinder.
Morgan
Morgan
Det var tråkigt att höra, du får ladda upp inför Göteborg nästa år iställetMorgan wrote:Kan inte komma, fått förhinder.
Morgan
/Johan
Jag funderar på att åka ner till träffen!
Men undrar om det är det någon från Stockholm som ska åka ner? Funderar på eventuell gemensam resa, jag har dock ingen bil.
Kanske ska säga att det är med min 1:16 vagn som bagage också ;)
Kanske ska säga att det är med min 1:16 vagn som bagage också ;)
Mvh
Gabriel
Gabriel
Jag kommer att vara i Mölleröd kl 08.00.
Hur mycket yta har vi fått att köra på?
Tänkte att plocka med mig min bensin trimmer om där är för högt gräs
så slipper vi att trampa ned gräset.
Hur mycket yta har vi fått att köra på?
Tänkte att plocka med mig min bensin trimmer om där är för högt gräs
så slipper vi att trampa ned gräset.
Peter
Bra tänkt med trimmern Peter! Jag skall försöka komma tidigt, men det brukar alltid ta längre tid att komma iväg än jag räknat med. Siktar på 08.30, så det blir väl strax innan 0900 då... Jag tar med ett campingbord och en campingstol, förutom lite små radiostyrda fordon... Inte så många hus för min del. Tar med willysen, Pershingen och ev Sherman-vagnen (bara gröna fordon! ) Stuarten får vänta lite. Behöver få den lite mer färdig först. Siktar på nästa år med den. On någon har en amerikansk dragonfigur i 1/6 att låna ut så skulle den passa bra bakom ratten i willysen... Har bara en civilklädd dragongubbe.
Vet inte hur mycket yta vi får. Jag har önskat en större yta och framför allt fler lass med jord som vi kan skyffla runt till en kul bana. Spade och kratta kanske är bra om någon kan ta med sej!
Vet inte hur mycket yta vi får. Jag har önskat en större yta och framför allt fler lass med jord som vi kan skyffla runt till en kul bana. Spade och kratta kanske är bra om någon kan ta med sej!
// Falcon
Det skiter sig för min del, tigerns rekylmekanism har gått sönder och fästet från pipan till fjädern också. Det hände en liten olycka kan vi säga. Djävulskt trist är det.
Mvh
Gabriel
Gabriel
Tråkigt för er som inte kan komma. Väderleksprognosen ser inte så ljus ut, så man får väl förbereda sej på att det kan bli lite fuktigt... Ju fler som tar med paraply desto mindre risk för regn 
// Falcon
Ja det var ju synd att ni inte kan komma, ska försöka att komma ihåg att ta med mig en presenning som vi kan ha på sidan av
tältet så vagnarna kan få lite skydd i fall vädret inte vill som vi vill
tältet så vagnarna kan få lite skydd i fall vädret inte vill som vi vill
Peter
Just nu så är prognosen att det inte kommer regna förrän efter kl14
Vi får hoppas att regnmolnen är ännu långsammare och inte når Mölleröd förrän efter kl16
Vi får hoppas att regnmolnen är ännu långsammare och inte når Mölleröd förrän efter kl16
/Johan
Gott att höra att vädret ska bli någerlunda..
Plockade ned tältet från garage vinden och upptäckte att mössen hade varit i farten och
mumsat lite på tältet
gick över till Jula för att köpa ett nytt för 169:- men dom var slut
nödlösningen blev silver tejp
vi får klara oss med det, dock så var inte hålet stort
Plockade ned tältet från garage vinden och upptäckte att mössen hade varit i farten och
mumsat lite på tältet
nödlösningen blev silver tejp
Peter