Mölleröd 2012
Mölleröd 2012
Datum för årets träffi Mölleröd är bestämt. Det blir den 25 Augusti.
Fick ett mail där dom tackade för att vi varit med tidigare år, och en inbjudan att vara med i år igen.
För mer info, se: http://www.mollerod.se/.
Det är ju ganska lång tid kvar, men är det någon som är intresserad av att åka dit, så kan ni ju alltid skriva en rad i tråden. Jag kommer nog (jag har ju varit där dom senaste 5 åren...). Får sikta på att få 1/6-willysen färdig tills dess!
Fick ett mail där dom tackade för att vi varit med tidigare år, och en inbjudan att vara med i år igen.
För mer info, se: http://www.mollerod.se/.
Det är ju ganska lång tid kvar, men är det någon som är intresserad av att åka dit, så kan ni ju alltid skriva en rad i tråden. Jag kommer nog (jag har ju varit där dom senaste 5 åren...). Får sikta på att få 1/6-willysen färdig tills dess!
// Falcon
Re: Mölleröd 2012
Med reservation för att mitt barn inte är sjukt vid denna tidpunkt, så kan jag delta. Vad jag deltar med får bli en senare fråga.
Morgan
Morgan
4 personer hittills... Jag antar att det kommer några till. Hans? Falckner? 7-8 personer kanske vi kan räkna med.
Ingen som har tänkt att komma på fredag kväll...?
Partytält med några stolar och bord, samt ett så stort område som möjligt att köra på, gärna med lite upptippade högar med jord/grus (1 skopa förra året var lite snålt....!) Något annat att tänka på innan jag anmäler oss...? förslag ? Ideer..?
Ingen som har tänkt att komma på fredag kväll...?
Partytält med några stolar och bord, samt ett så stort område som möjligt att köra på, gärna med lite upptippade högar med jord/grus (1 skopa förra året var lite snålt....!) Något annat att tänka på innan jag anmäler oss...? förslag ? Ideer..?
// Falcon
Som du skriver: mer sand och större yta är ju alltid bra.
Jag förstår inte varför arrangören alltid ger oss en pytteliten yta att köra på
det är ju inte direkt så att fältet är begränsat och att alla deltagare inte skulle få plats där om vi fick ett par meter extra.
Jag förstår inte varför arrangören alltid ger oss en pytteliten yta att köra på
det är ju inte direkt så att fältet är begränsat och att alla deltagare inte skulle få plats där om vi fick ett par meter extra.
/Johan
Var inne och kikade på arrangörens hemsida precis nu. Än så länge så ser det ut som om vi skulle kunna få väldigt mycket utrymme. Bara en föreing och två fordon anmälda. En Dodge WC-52 och ett flygplan, samt 2nd panzer (bör innebära att STUG'en kommer dit i alla fall, och förhoppningsvis T34'an). Siktar på att ha Willys 1/6 jeepen körklar med färdigmålad kaross till träffen. Får se vad jag hinner med...
// Falcon
Anmälan till årets träff är inskickad! Om några dagar så bör det komma upp på deras hemsida (http://www.mollerod.se/index.html)
Har bett om lite fler skopor med jord att köra på än förra året. 8 Personer anmälda, vi skall vara där innan kl 0800 på lördag morgon. Om någon har tänkt att komma på fredagen och tälta/bo i husvagn, så får ni ta det med arrangören separat. Johan -tar du med partytältet ? Jag kan försöka ta med ett campingbord och ev något camonät. Jag kanske inte orkar ta med så många hus denna gången... Kul om många har med duellsimulator. Jag skall försöka ha två körbara fordon i 1/6.... (lovar inget! Beror lite på hur regnig sommaren blir...
)
Har bett om lite fler skopor med jord att köra på än förra året. 8 Personer anmälda, vi skall vara där innan kl 0800 på lördag morgon. Om någon har tänkt att komma på fredagen och tälta/bo i husvagn, så får ni ta det med arrangören separat. Johan -tar du med partytältet ? Jag kan försöka ta med ett campingbord och ev något camonät. Jag kanske inte orkar ta med så många hus denna gången... Kul om många har med duellsimulator. Jag skall försöka ha två körbara fordon i 1/6.... (lovar inget! Beror lite på hur regnig sommaren blir...
// Falcon
Lyckas jag inte få min Tiger II såld så behåller jag den, och då kan jag delta i IR-striderna. Annars kommer jag bara att demonstrera min USA-Panther för intresserade åskådare - kanske i en fingerad strid utan IR mot någon av er?
Morgan
Morgan
Partytältet finns hos Peter och jag utgår från att han tar med det.
Ett tips är att ta med någon form av stol, man lär ju annars bli trött på att stå en hel dag
Ett tips är att ta med någon form av stol, man lär ju annars bli trött på att stå en hel dag
/Johan
Partytältet ligger i tryggt förvar, och det är redo för möllerödjohan1 wrote:Partytältet finns hos Peter och jag utgår från att han tar med det.
Peter
Jag hinner tyvärr inte åka ner till årets Mölleröd-träff. Inbjuden till bröllop samma dag... 
// Falcon
Info om vårt deltagande finns nu på mölleröds hemsida.... (http://www.mollerod.se/deltagare_2012.html)
// Falcon
Min USA-Panther blir helt färdig till Mölleröd nu i helgen - genomför de allra sista modifieringarna och ommålningarna jag länge velat göra men inte hunnit med pga. familj m.m. blir nu äntligen gjorda.
Morgan
Morgan
Nya bud för min del: jag skippar bröllopet och åker ner till Mölleröd i alla fall...!
Enligt mölleröds hemsida så står det att big red one kommer i år, vilket bör betyda mycket fler reenactors, mer amerikanska fordon och mer publik.
Dax att bygga lite på jeepen...
Enligt mölleröds hemsida så står det att big red one kommer i år, vilket bör betyda mycket fler reenactors, mer amerikanska fordon och mer publik.
Dax att bygga lite på jeepen...
// Falcon