Har lärt mig en sak under alla år i denna hobby.
Research och ta reda på mått och fakta är a och o, är absolut nödvändigt innan man börjar bygga och fruktansvärt roligt!
Vet man exakt hur det skall se ut så blir jobbet både lätt och flyter på fint.
Finns inget j*vligare än att göra om.
Japanska jaktpiloter hade ett bra talesett under WW2.
"Mycket träning - enkel strid"
Det ligger en hel del i det...
håller med. det som är dels klart är den stora stommen. så nu sitter jag med detaljer som ska gjutas.
gjutformen är a och o.
har god erfarenhet från alla mina byggen av mina detaljerade 1/35 byggen.
Gjutformarna är en special lera jag fått hem för gjutning blir formen fel lägger jag den bara i vatten och formar om massan igen.
Leran kommer från det stora kolbrottet i skåne som ligger i skikt med stenkolen.
Mycket ledsamt att det är som det är, men klart du inte lägger ner helt.. lägg det på is ett tag istället. En konstpaus behövs ibland. Detta är projektens projekt, ett fenomenalt arbete har du gjort hittills. Synd om du lägger ner helt.
Nä Mats lägg inte ner, låt den vila ett tag bara tills inspirationen infinner sig igen.
Så här är det för alla inte minst för mig.
Man går ut stenhårt men kraften avtar. Hände mig senast med Hetzern men den vilar bara.
Även om man råkar ut för sjukdom eller annat är den här hobbyn utmärkt att ha för att koppla bort elende och harmoniskt poa på med annat - se bara på mig som fick problem med hjärtat för ett par år sedan men nu är helt frisk och återhämtad.
Ha inte så bråttom utan bygg sakta men säkert - Gud skapade ingen brådska som min farmor sade, hon blev 92 och jag såg henne aldrig springa...
Men som om läget ser ut här nu, lär det inte vara stor risk för fortsatt tillverkning av cv90. Även om jag vill fortsätta
är risken stor för skroten eller sälja den som den står. :(