Lite data och mina uppfattningar om vagnarna i spelet:
Mina stats:
Jag har spelat cirka 1525 matcher
Slagit ut omkring 1475 vagnar
Som mest 7 st i en match (Med min Hummel, annars är det 6 st med SU-26, SU-100, T-20)
Hit ratio på 59%
29 träffar i rad
13 penetrerande träffar i rad
33 Sniper awards
36 Scout awards
14 Confederate awards
+ ett par av de andra (Bla ett Defender med en ensam Hummel mot 4 fientliga vagnar (se mitt nästa inlägg) )
Favoritvagnar:
1: SU-26 (Löjligt over-powered, garanterat den vagn som jag fått mest elaka kommentarer med, snittar ibland 5 kills per match under en kväll)
2: T-20 (Snabb, med potent kanon, som möter rätt sorts motstånd = bra med exp och credits. Går lika snabbt framåt som bakåt = Man tar sig ur skiten lika snabbt som man körde in i den)
3: VK3601 (Samma som #2 förutom att den inte backar lika snabbt. Dock studsar 9/10 skott så det kompenserar)
Sämsta vagnarna:
KV (Fy vad långam. Att man inte kan träffa ett mål i Mount Everest storlek ger inga +-poäng
M-26 Pershing (Rolig vagn, snabb, kraftfull. Men den möter alltid för hårt motstånd, T-54an är överlägset bättre, och dör du så måste du ta ett lån på banken)
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
Jag nämnde i mitt tidigare inlägg att jag fått ett Defender award med min Hummel då jag ensam mötte 4 fientliga vagnar. Den sista fienden lurade jag fram genom att i chatten säga att jag hade slut ammunition. "Opps, seems I forgot one in the barrel" :twisted:
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
Totalt har jag provat 16 vagnar och av dessa har jag fått plus-resultat (dvs. antalet segrar-antalet gånger utslagen) med 7. De vagnar jag haft mest framgånger med är i nämnd ordning StuG III (+108), Wespe (+86), Marder II (+72), T1 Heavy (+30), Hetzer (+13), Panzerjäger I (+7) samt SU-85B (+1) - resten har jag bara gått minus med. Men totalt så har jag gått +271 i segrar, vilket är positivt.
Totalt har jag vunnit 8 Top Gun, 31 Sniper, 2 Steel Wall samt en rad andra utmärkelser. Av dessa 8 Top Gun så har hela 7 vunnits med StuG III och 1 med Hetzer.
Just nu, fram till hardwipen, leker jag lite sporadiskt med Hetzer, som med den nya 220 hk-motorn faktiskt har blivit betydligt rörligare än förut. Och med premium-ammunition så är 7,5 cm StuK 40/L48 faktiskt riktigt hård!
De vagnar jag gillar bäst (om jag bortser helt från motståndet pga. "spelbalansen") är Jagdpanzer IV, StuG III, Wespe, Marder II och Hetzer. De vagnar jag ogillar mest är M3 Lee (med den har jag t.o.m. sämre stats än med Leichttraktor!), SU-76 (jisses vilket svagt pansar den har!), Sturmpanzer II (en orörligare och långsammare SPG får man leta efter!) och AT-1 (helt otillräcklig beväpning!).
Idag avinstallerade jag spelet i väntan på non-Beta. Och det här är min veteranbesättning, som i nämnd ordning har stridit i Leichttraktor, Panzerjäger I, Marder II, Hetzer, StuG III, Jagdpanzer IV, StuG III och till sist Hetzer igen. Antalet utmärkelser, slag och segrar stämmer inte helt - ca 150 slag och 200 segrar samt 4 Top Gun-medaljer och några andra utmärkelser försvann när jag bytte från US- till EU-servern.
När spelet släpps på riktigt så är detta vagnen jag kommer att satsa hårt på! Med 107 mm-kanonen så är den mycket effektiv i strid och kan bl.a. slå ut PzKpfw III och Hetzer med en enda träff i frontpansaret.