Nytt pansar spel
Då verkar det vara ungefär samma sak som Travian? Det vill säga, har du ett Premium Account så får du mer boost, har lättare att bygga katapulter och kan lättare ta över byar, än om du "bara" spelar gratis.
Tror inte att jag får någon nyckel av WoT, eftersom jag bara kommer att ha tid att spela ett par timmar i veckan, men om grafiken är så som den verkar vara på YouTube, dvs. att man ser alla tanks utifrån etc. så är det bättre att satsa på en uppgradering till Win 7, vilket vi planerar, och sedan köpa T-34 vs. Tiger.
Tack för alla svar och tips.
Morgan
Tror inte att jag får någon nyckel av WoT, eftersom jag bara kommer att ha tid att spela ett par timmar i veckan, men om grafiken är så som den verkar vara på YouTube, dvs. att man ser alla tanks utifrån etc. så är det bättre att satsa på en uppgradering till Win 7, vilket vi planerar, och sedan köpa T-34 vs. Tiger.
Tack för alla svar och tips.
Morgan
Fick en nyckel under förra veckan (datorn har inte riktigt fungerat pga uppgradering till Win 7...) och håller på att ladda ner spelet nu - bara 0,09 Gb kvar att ladda ner. Sedan ska jag, när tid ges, installera och fördjupa mig i spelet.
Jag återkommer också med lite bilder när jag har kommit igång.
Morgan
Edit: Startade igång spelet som snabbast för att få en nyfiken titt... Just nu har jag två mini-minitanks - en ryss och en tysk - och jag gissar att man får xp i takt med att man strider etc.
Jag återkommer också med lite bilder när jag har kommit igång.
Morgan
Edit: Startade igång spelet som snabbast för att få en nyfiken titt... Just nu har jag två mini-minitanks - en ryss och en tysk - och jag gissar att man får xp i takt med att man strider etc.
Spelade mina första fem battles ikväll, mest på prov, och jag överlevde faktiskt tre av dem samt lyckades slå ut en fientlig stridsvagn.
Rent spontant känns spelet ganska kul, slagen går snabbt och det går snabbt att lära sig. Jag tror dock man får gå både sparsamt och målmedvetet till väga för att få till sin drömvagn. Just nu håller jag på att uppgradera min "traktor" till max för att ha en ärlig chans att överleva. Efter det kommer jag att satsa på en Hetzer, StuG III eller Jagdpanzer IV.
Morgan
Rent spontant känns spelet ganska kul, slagen går snabbt och det går snabbt att lära sig. Jag tror dock man får gå både sparsamt och målmedvetet till väga för att få till sin drömvagn. Just nu håller jag på att uppgradera min "traktor" till max för att ha en ärlig chans att överleva. Efter det kommer jag att satsa på en Hetzer, StuG III eller Jagdpanzer IV.
Morgan
Problemet med spelet är att när man kommer upp i de tyngre klasserna går man i förlust om man blir utslagen. På ett slag kan jag ha gjort av med ammo för över 10 000 credits. Har man inte premium-konto så kommer man inte ha råd att spela de tyngre klasserna, om man inte överlever varje slag då förståss...men det händer titt som tätt att jag går i förlust även om jag inte är utslagen.
Deltog precis i mitt 11:e slag. Sålde" traktorn" och köpte det första steget i att kunna få en StuG III senare, nämligen en Panzerjäger I. Och det intressanta med det här spelet är att man får en helt annan känsla för taktiken som krävs stormkanonvagn kontra stridsvagn. Med ett torn så kan du klämma dig in i ett hörn och skjuta på olika mål. bara tornet går att rotera. Med en stormkanonvagn så måste du alltid se till att ha koll på var fienden finns samt alltid ha fronten och kanonen riktad mot honom.
Och under mitt första slag med min Panzerjäger I slog jag faktiskt ut två fiendetanks!
Men jag förstår av du menar. Grövre kanon betyder dyrare ammunition...
Som sagt, spelet verkar kul, men jag får fortsätta att experimentera lite grann till.
Morgan
Och under mitt första slag med min Panzerjäger I slog jag faktiskt ut två fiendetanks!
Men jag förstår av du menar. Grövre kanon betyder dyrare ammunition...
Som sagt, spelet verkar kul, men jag får fortsätta att experimentera lite grann till.
Morgan
Tänk på att du kan gömma dig i buskar och sådant. Rör du dig så blir du synlig. Försök få din besättning tränad upp till 100%, ju bättre besättning desto bättre träffsäkerhet. Senare när du/om du får råd kan du köpa t ex cammonät för att få bättre "stealth" när du ligger och trycker i buskarna. Försök hoppa över Hetzern, den e slö och lite kass i nuläget.
Stugen är bra säger folk, och Jagdpanthern är mycket bra. Problemet är bara det att vi som har varit med ett tag fick omkonverterat våra tanks till allt vad dom var värda i guld och xp nu när servrarna för tillfället är lokaliserade i USA, så det var bara att köpa sig en IS-4 och en T-34/85...samlar ihop till en T-44 också. Hade mina tankar på en ISU-152, men ryska TD:s är mer fragila...dock svårt att motstå 152 mm...
Stugen är bra säger folk, och Jagdpanthern är mycket bra. Problemet är bara det att vi som har varit med ett tag fick omkonverterat våra tanks till allt vad dom var värda i guld och xp nu när servrarna för tillfället är lokaliserade i USA, så det var bara att köpa sig en IS-4 och en T-34/85...samlar ihop till en T-44 också. Hade mina tankar på en ISU-152, men ryska TD:s är mer fragila...dock svårt att motstå 152 mm...
Har uppgraderat mig ännu en gång, nu har jag en Marder II, som inte heller är så tokig under rätt omständigheter, även med en 50 mm-kanon. Visst, jag har åkt på däng som bara den, men det berodde mer på att mina "lagkamrater" inte var särskilt taktiska och lämnade min rygg sårbar.
Lyckades genom att ligga och trycka i buskarna faktiskt slå ut ytterligare två tanks, och tror ärligt talat att jag ska nöja mig med en helt uppgraderad Marder II, när det väl har kommit så långt. Lär man sig behärska vagnen så kan man med lite övning bli riktigt farlig i spelet, he he.
Det där med kamonät låter häftigt...måste jag prova.
Morgan
Lyckades genom att ligga och trycka i buskarna faktiskt slå ut ytterligare två tanks, och tror ärligt talat att jag ska nöja mig med en helt uppgraderad Marder II, när det väl har kommit så långt. Lär man sig behärska vagnen så kan man med lite övning bli riktigt farlig i spelet, he he.
Det där med kamonät låter häftigt...måste jag prova.
Morgan
Tack RS73, fick det att funka.
Här är mina två tanks, en Marder II och en PzKpfw II.

Jag är i stort sett nöjd med min Marder II, ska eventuellt uppgradera kanonen till en sovjetisk 76,2 mm men annars fungerar den bra. Stridsvagnen ska jag, är det tänkt uppgradera tills jag hittar en jag är nöjd med.
Efter det har jag tänkt att bara ha två, en med och en utan torn.
Morgan
Här är mina två tanks, en Marder II och en PzKpfw II.

Jag är i stort sett nöjd med min Marder II, ska eventuellt uppgradera kanonen till en sovjetisk 76,2 mm men annars fungerar den bra. Stridsvagnen ska jag, är det tänkt uppgradera tills jag hittar en jag är nöjd med.
Efter det har jag tänkt att bara ha två, en med och en utan torn.
Morgan
Marder II är bra - sparkar bra ifrån sig speciellt med maxad kanon.
Min favorit e' jagdpanthern. Nu har jag Ferdinand och den e' rätt seg.

Uploaded with PostImage.org
Min favorit e' jagdpanthern. Nu har jag Ferdinand och den e' rätt seg.

Uploaded with PostImage.org
"Do not go into the forest of the drunken bears...."
Bristen på taktik är ett stort irritationsmoment i det här spelet. När ett slag börjar så är det, känns det som, var och en för sig - ingen samordning när det gäller beskjutning av mål, försvarande av terräng etc. Jag kan bara komma ihåg ett enda slag där "mitt lag" verkligen var samspelta och vi totalt utklassade motståndaren - i det slaget fick jag också två kills med min Marder II. Annars måste man se till att i första hand hålla sig själv vid liv och i andra hand tänka på laget, erövra flaggan etc.
Så min fråga är om det är några här som är intresserade av att bilda en Platoon?
Jag för min del måste nog spela ca 50 Standard Battles till innan jag har blivit riktigt varm i kläderna, men det skulle vara en kul idé tycker jag.
Några som är intresserade / känner att de har tid? Vi måste ju inte spela varje vecka, en eller två gånger i månaden räcker också.
Morgan
Så min fråga är om det är några här som är intresserade av att bilda en Platoon?
Jag för min del måste nog spela ca 50 Standard Battles till innan jag har blivit riktigt varm i kläderna, men det skulle vara en kul idé tycker jag.
Några som är intresserade / känner att de har tid? Vi måste ju inte spela varje vecka, en eller två gånger i månaden räcker också.
Morgan