Ovant att lägga upp en tråd om radiostyrda stridsvagnar på sitt eget modersmål.
Har gjort det o-taliga gånger tidigare men då alltid på Engelska.
Vill berätta om min T34 som för övrigt är Sveriges 1:a radiostyrda stridsvagn i skala 1:6 som är fullt färdig och körklar.
Trots att jag köpte den 2003 är det fortfarande den enda i landet som är helt färdig men förhoppningsvis inte så länge till...
Köpte den färdigbyggd av min gode vän Peter Mealing. Jo det är samme Peter som har, eller rättare sagt hade Spearhead.
Spearhead är nu såld och Peter lämnar mer eller mindre hobbyn för att göra annat.
Oerhört synd och en stor förlust då han (likt mig själv
Bygget av T34:an tog ca ett år och är i grund och botten en Rysk Alex Shlakhter vagn men totalt ombyggd då Alex vagnar lämnar en hel del att önska inte minst denna tidiga 2002 års utgåva.
Kvar av delar är bara ombyggda motorer och bandplattorna, resten är nytt.
Fick följa med bygget hela tiden och det var som att vara med om en graviditet
Vagnen är 12Volt och har 5 motorcykelbatterier. Tornet har en egen mottagare så det är inga kablar mellan torn-vagn.
Benidini ljudmodul, mg-knatter och rök men ingen pyroteknisk kanon.
Det satt en startpistol monterad men den tog vi bort för i Sverige får man inte ha det på det viset.
Och tur var det för vagnen hade blivit beslagtagen och gått till destruktion i tullen.
Tullen som lekte med den i 3 dagar och lyckades slita av div kablar som det tog en vecka att fixa till
Vagnen utsågs enhälligt till världens finaste 1:6 T34 när den visades 2003, och i ärlighetens namn har jag ej i denna dag sett någon bättre
Och om någon undrar vad texten på tornet betyder så är det inget snuskigt utan "För Stalin!"
Länk till fler bilder:
http://www.armorpax.com/Armorpax/Forum/ ... c.php?t=28
Mvh
Kent