Vintergnissel i Smolensk 31Okt - 1 Nov

Här hittar du information om kommande träffar, samt bilder och filmer från tidigare arrangemang.
Post Reply
MatsF
Medlem
Medlem

Vintergnissel i Smolensk 31Okt - 1 Nov

Post by MatsF »

Hejsan alla glada på forumet.
Nu har jag Morgan planerat så långt med våran träff i höst/Vinter med en av vår kamrat på Studiefrämjandet att det är klart med fri kostnad av en stor lokal här i Jönköping, Studiefrämjandet på östrängen.
¤ Lokalen är 14 x 9m ungefär att köra i detta är lite i underkant.
¤ Givetvis ni som kommer långvägar kan sova i lokalen i annat fall skall jag se om jag kan muta i väg frugan å barnen så har jag 3-5 sovplatser i våran lägenhet.
¤ Fullt fungerande kök.
¤ 2st välskötta toaletter, dock ej dusch.
VIKTIGT
Jag å Mogge får låna lokalen gratis av 2 anledningar, 1. vi måste hålla detta till en studiecirkel, så där med har jag redan planerat att hålla ett föredrag ang historik kring staden Smolensk och slaget vid kursk, vill fler eller om ni känner att ni är jätte duktiga i något ämne får ni gärna hålla detta också och det uppskattas, ta gärna med någon pansar bok.
2. Därför kommer vi att föra en närvaro protokoll, namn med övriga uppgifter, detta gör då att om vi skulle vilja låna lokalen vid fler tillfällen är det okej bara det är ledigt.

Datum är ej spikatt: men i slutet på Oktober eller i början på November över en Lördag - Söndag.
Jag måste kolla med min chef ang när mitt nästa schema är klart, jag åter kommer med stor gul text när datum är spikatt men ni alla andra nu kan också börja planera redan på era jobb, jag hoppas nu att så många som möjligt kan komma när vi är så tidigt ute.
Mvh:MatsF.

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Underbart :D :D

Mats & Morgan for presidents :mrgreen:
/Johan

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Fantastiskt! :mrgreen: Räkna med mig!

Gabbe
Mvh
Gabriel

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Jag skall bara medela att jag har nu skickat i väg en inbjudan till Domenique på Rc-Tank.de att han är välkommen till oss i Jönköping, att jag personligen skall ge honom fri kost & logi under dessa 2 dagar.

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Prima Mats, dann musst du aber dein Deutsch üben, denn ich verdächtige der Dominique kann kein Englisch, er ist ja aus Deutschland.

Skämt åsido Mats, han kan ju också engelska! ;-)

Morgan

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

OBS VIKTIGT
Jag glömmde säga det absolut viktiga i lokalen för alla er som bara har metallband, tänk på att det är plastmatta som era vagnar åker på därför kanske ni bör ha med er plastband till era vagnar, så jag å Morgan slipper ersätta skador på plastmattorna.

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

What ? ingen heavy metal :shock:

plastband :oops:

Bara skojar Mats klart vi får anpassa oss.
Domenique? var det inte han som endast åt helgrillad oxfilé till frukost, middag och kvällsmat
det blir dyrt Mats :mrgreen:

Han kanske kan ta med lite saker och sälja, då tjänar han lite extra samtidigt som vi slipper fraktkostnaden.
/Johan

Pidde
Medlem
Medlem

Post by Pidde »

Hade varit roligt att komma på träffen men som det ser ut nu för min del med min pansar
så ser det lite dåligt ut pga av bygget..men får hoppas att det blir flera träffar framöver
Pidde

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Hm, jag har inga plastband till min kungstiger längre :( Men jag ser det som ganska osannolikt att det skulle bli mer märken av det än att tex dra runt möbler eller gå med skorna på sig inne. Men jag är snäll och lydig, skall se om jag kan hitta nya plastband tills dess.
Mvh
Gabriel

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Skulle det vara möjligt att lägga ut en grön plastmatta, att köra på? en liten fundering bara.
Panzar e Kul

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

ta med er vad ni har jag tror inte heller att vi gör så stor åverkan på plastmattan, men ni som har plastband skulle vara bra om ni har det på, jag skall se vad som går att fixa.

#Pidde, du skall komma, med eller utan vagn, det kommer finnas så du kan låna eller prova, iaf så kan du å min grabb köra med min JP var sin battle runda om han vill hänga med vill säga men det tror jag om MiniHans kommer så blir det så, det finns inga hinder som man inte kan ta sig över, det handlar om vilja, och i detta fall också ekonomi att ta sig till stället, pidde försöka kan du.

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Jag o minihans kommer ganska säkert, jag har troligtvis 2 vagnar med HL battle, o en med Tamiya. det skall nog bli kriga av så alla får prova.
Panzar e Kul

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Gabriel wrote:Hm, jag har inga plastband till min kungstiger längre :( Men jag ser det som ganska osannolikt att det skulle bli mer märken av det än att tex dra runt möbler eller gå med skorna på sig inne. Men jag är snäll och lydig, skall se om jag kan hitta nya plastband tills dess.
Gabbe jag har plastband som du kan låna om du vill.
/Johan

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Lysande Johan, lånar dom gärna :)
Mvh
Gabriel

Pidde
Medlem
Medlem

Post by Pidde »

MatsF wrote:ta med er vad ni har jag tror inte heller att vi gör så stor åverkan på plastmattan, men ni som har plastband skulle vara bra om ni har det på, jag skall se vad som går att fixa.

#Pidde, du skall komma, med eller utan vagn, det kommer finnas så du kan låna eller prova, iaf så kan du å min grabb köra med min JP var sin battle runda om han vill hänga med vill säga men det tror jag om MiniHans kommer så blir det så, det finns inga hinder som man inte kan ta sig över, det handlar om vilja, och i detta fall också ekonomi att ta sig till stället, pidde försöka kan du.
Visst vill jag komma på träffen helt klart vill jag det..frågan e ju bara vilken helg det blir ja jag menar så jag inte har Jouren den helg som träffen e och det skulle ju vara tragiskt..mycket vänligt av dig att man får låna en vagn av dig mycket tacksamt..Finns där plats till alla att slagga i lokalen? För annars kan jag ta med mig min husvagn o slagga i den..
Pidde