Aeroseum 2015

Här hittar du information om kommande träffar, samt bilder och filmer från tidigare arrangemang.
Morgan
Veteran
Veteran

Aeroseum 2015

Post by Morgan »

Om det inte krockar med ett viktigt datum i familjen så funderar jag på att komma till Aeroseum nästa år.

Någon som vet vilket datum det är? Är det något som är lite löst planerat till nästa års upplaga?

Morgan

Waaarmachine
Ny Medlem
Ny Medlem

Re: Aeroseum 2015

Post by Waaarmachine »

Är ju helt ny här, men jag är gärna med! Kanske lite OT, men... :crazy:

Waaarmachine
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by Waaarmachine »

Kollade in bilderna från förra året, såg ju helt kalas ut och jag inser att min handmålade kungstiger suger jämfört med de vagnar som var där... Skulle det vara lite kul att även ha en "skjutbana" med rörliga savmål? Tänker på vagnar med BB-kanoner?

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Jag skall precis ner på ett möte på aeroseum, inför nästa års mässa. Kul om vi blir fler än förra året. Jag har tänkt mej ännu större stad i 1/16, gärna någon bildskärm med film och bilder från banan i Rya. Förhoppningsvis någonting trevligt i skala 1/6 också. 4 fordon finns. Lite figurer o byggnader i 1/6 är välkommet om det går att ordna. Tror det kan bli svårt att få skjuta airsoftkulor, så det är nog IR-battle som gäller. Alla typer av vagnar är välkomna, dom måste inte vara superfina och vädrade :-) återkommer angående datum o annan info....
// Falcon

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Nytt för i år är att dom har ett litet vandrarhem där man kan hyra in sej i ett tvåbäddsrum för 150 kr/natt/person. Det är begränsat antal bäddar, så det lär bli fulltecknat snabbt. Är det någon som är intresserad så säg till, så kanske det går att lösa..! Det är "ovan jord", ganska enkel standard, men det är nära och billigt! Det kommer även att vara bättre möjligheter att beställa mat (levereras av en firma som lagar mat, inget micro-värmt....). I övrigt inget revolutionerande...
// Falcon

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Jag hänger väll på som vanligt med mina tanks o liknande prylal,

Hans K
Panzar e Kul

mrTyko
Site Admin
Site Admin

Post by mrTyko »

Samma här, alltid skoj där. <>+

Robert

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

falcon wrote:Jag skall precis ner på ett möte på aeroseum, inför nästa års mässa. Kul om vi blir fler än förra året. Jag har tänkt mej ännu större stad i 1/16, gärna någon bildskärm med film och bilder från banan i Rya. Förhoppningsvis någonting trevligt i skala 1/6 också. 4 fordon finns. Lite figurer o byggnader i 1/6 är välkommet om det går att ordna. Tror det kan bli svårt att få skjuta airsoftkulor, så det är nog IR-battle som gäller. Alla typer av vagnar är välkomna, dom måste inte vara superfina och vädrade :-) återkommer angående datum o annan info....
Det skulle vara kul om det gick att genomföra. Finns det så pass mycket yta till förfogande för oss då?

Morgan

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Jag tror att vi kan få ungefär lika stor yta som förra året. Har sagt till att vi vill ha massa lastpallar också. Tänkte bygga lite lägre höjd, men större yta för staden. Kanske två eller tre broar, med stad på var sin sida om ett vattendrag. Lite väl litet att köra pansardueller på, men lite uppvisningskörningar funkar alltid. Dueller kanske funkar om man bara kör två vagnar i taget. Iså fall bör man nog ändra så att vagnen blir utslagen efter 3 träffar. 1/6-prylarna tänkte jag att man kan ha på ett par bord, eller en liten avgränsad yta på marken, typ 2x2 meter. Skall försöka få till ytterligare någon byggnad i 1/16. Kanske två meter järnvägsräls också (bäst att inte skriva någonting om järnvägsvagnarna som jag har funderingar på, för det är bara lösa tankar ännu :silent: ). Det är ganska kort tid kvar till mässan, med tanke på allt som man skulle vilja bygga! Kul om fler gör lite byggnader och tar med. Även figurer och små detaljer som ger staden lite mer prylar att titta på är kul.

Glöm inte att boka boende i tid ifall ni vill bo billigt på Aeroseums vandrarhem. Krypavstånd till mässan...
// Falcon

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Det vore ju bra om vi fick en annan platts att vara på, det som va sist lutade ju ganska mycket! lite planare hadde inte varit fel, ang broar, jag kan väll ta dit dom vi har över bäcken i rya, ca 3 meter långa, 2 st

Hans K
Panzar e Kul

mrTyko
Site Admin
Site Admin

Post by mrTyko »

Hej

Jag kan ta med min bro, och hinner jag bygga nått mer så tas det med också. :)

Robert

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Såg på Aeroseums hemsida att hobbymässan verkar vara 28-29 mars i år.

@Falcon: Har du hunnit vara i mer kontakt med Aeroseum angående Minipansar?

Morgan

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Anmälan är inskickad! Om någon vill boka billigt boende på aeroseum så kan det vara hög tid. Dom har inte så många platser och jag kan tänka mej att dom går åt snabbt. Det är troligt att vi får samma plats som förra året, även om jag har önskat att få en plats som inte lutar. Tror inte jag hinner bygga så mycket nya hus och prylar till i år. Tänkte bygga montern på ungefär samma sätt som förra gången, ev bara ett lager pallar och dubbelt så stor yta, Har även tänkt att försöka få till någonting lite roligare i skala 1/6 också. Skall försöka ha Stuarten körbar, så blir det i alla fall 4 fordon i 1/6 + lite figurer. Kanske någon liten vaktkur & vägbom också. Får se vad man kan hinna med. Mycket tid går åt till träning och renovering av GPW'n.
// Falcon

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Är jag också anmäld?

Jag avser dyka upp med min Panther och kanske också någon statisk figur, om jag hinner få den färdigmålad i tid.

Morgan

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Jag kommer också, dock endast på lördagen
/Johan