Hobbymässa Aeroseum 2018
Re: Hobbymässa Aeroseum 2018
Jag hänger på kvällsaktiviteten!
Status just nu på deltagare:
(K)= kvällaktivitet, buffe ,kl 18-20
Lördag:
Falcon (K)
Hans K (K)
Rocka
Cahlfors (K)
Erik
Oops
P-P
mrTyko
Söndag
Falcon
Hans K
Rocka
Cahlfors
Erik
Oops
P-P
Morgan + son (ev)
Är det någon som känner sej bortglömd? Någon mer som vill vara med? Någon mer som vill vara med på kvälls-aktiviteten?
Bygget av montern påbörjas på fredagen. Det går att köra ner med bil och lasta av, om man har mycket saker med sej.
Jag återkommer med tider när det är öppet på fredagen.
Mässan är öppen 10-17 både lördag och söndag. Utställare bör vara på plats kl 09.00 på lördagen, och före 10.00 på söndagen
Är det fler långväga deltagare som behöver övernattningsmöjlighet, så gissar jag att det finns fler rum där Cahlfors bokat rum (http://uspastorp.com/?p=priser)
Glöm inte att marknadsföra mässan. http://www.aeroseum.se/goteborg-modell-och-hobby-massa/
Vill ni ha en flyer i PDF-format att printa och sätta upp -skicka ett PM med er epost-adress, så kan jag maila den.

(K)= kvällaktivitet, buffe ,kl 18-20
Lördag:
Falcon (K)
Hans K (K)
Rocka
Cahlfors (K)
Erik
Oops
P-P
mrTyko
Söndag
Falcon
Hans K
Rocka
Cahlfors
Erik
Oops
P-P
Morgan + son (ev)
Är det någon som känner sej bortglömd? Någon mer som vill vara med? Någon mer som vill vara med på kvälls-aktiviteten?
Bygget av montern påbörjas på fredagen. Det går att köra ner med bil och lasta av, om man har mycket saker med sej.
Jag återkommer med tider när det är öppet på fredagen.
Mässan är öppen 10-17 både lördag och söndag. Utställare bör vara på plats kl 09.00 på lördagen, och före 10.00 på söndagen
Är det fler långväga deltagare som behöver övernattningsmöjlighet, så gissar jag att det finns fler rum där Cahlfors bokat rum (http://uspastorp.com/?p=priser)
Glöm inte att marknadsföra mässan. http://www.aeroseum.se/goteborg-modell-och-hobby-massa/
Vill ni ha en flyer i PDF-format att printa och sätta upp -skicka ett PM med er epost-adress, så kan jag maila den.
// Falcon
Nu är vi 5 pers anmälda till kvällsaktiviteten på lördagen.
Prisset är 225:- för mat/person. Dryck tillkommer.
Buffen består av
Pestomarinerad kycklingfile med grillade grönsaker
helstekt fläskfile med sparris
ungsbakad lax med olivtäcke och marinerade grönsaker
potatis gratäng
sallad och grönsaksfat
basilikadoftande potatissallad
vitlökssås
bröd och smör
kaffe & kaka
Sista anmälningsdag är 13 mars. Det finns fortfarande möjlighet om det är någon mer som vill vara med. Passa på tillfället att käka gott och sitta o prata med likasinnade.
Öppettider på fredagen för uppbyggnad av montrar: kl 11:00-21:00
Prisset är 225:- för mat/person. Dryck tillkommer.
Buffen består av
Pestomarinerad kycklingfile med grillade grönsaker
helstekt fläskfile med sparris
ungsbakad lax med olivtäcke och marinerade grönsaker
potatis gratäng
sallad och grönsaksfat
basilikadoftande potatissallad
vitlökssås
bröd och smör
kaffe & kaka
Sista anmälningsdag är 13 mars. Det finns fortfarande möjlighet om det är någon mer som vill vara med. Passa på tillfället att käka gott och sitta o prata med likasinnade.
Öppettider på fredagen för uppbyggnad av montrar: kl 11:00-21:00
// Falcon
Jag kommer också, dock utan lilleman, och det blir på söndagen som jag skrivit tidigare.
Med mig kommer min än så länge omålade Tamiya Panther tillsammans med batteri osv.
Morgan
Med mig kommer min än så länge omålade Tamiya Panther tillsammans med batteri osv.
Morgan
Mässan under uppbyggnad 2018, kom o titta på våran monter, o kolla hur vi har det, o kör lite tanks.
Hans K
Panzar e Kul
Vad snyggt ni har gjort
Ska bli skoj i morgon
Robert
tack till er alla som var med o bidrog till en trevlig mässa på Aeroseum 2018
lite bilder på deltagare o deras vagnar. Och ett stort tack till våra deltagare som kom långt ifrån för att delta på mässan.
hans K
lite bilder på deltagare o deras vagnar. Och ett stort tack till våra deltagare som kom långt ifrån för att delta på mässan.
hans K
Panzar e Kul
Snygga bilder Hans.
Robert
Robert
Tack för det trevliga omhändertagandet!Hans K wrote: Och ett stort tack till våra deltagare som kom långt ifrån för att delta på mässan.
Och för er som aldrig varit på detta förut: Hobbymässan på Aeroseum kan varmt rekommenderas till alla som gillar lite större skalamodeller, vare sig det gäller helikoptrar, skalacrawlers, lastbilar eller stridsvagnar. Det var första gången för mig, men definitivt inte den sista!
Trevligt att träffa dig o se din fantastiska maskin live.
Robert
Robert
Tack Robert!
Här är några favoriter från en annan monter. Skoj med svenskt!
Här är några favoriter från en annan monter. Skoj med svenskt!
Precis som Cristoffer säger det finns mycket att titta på, så planera redan nu ett besök nästa år.
Hans K
Hans K
Panzar e Kul
Bra bildrapport!
Är 11-bilen (som har felvända framhjul, host host) någon produkt som är tillgänglig?
Är det en gasturbin som skymtar i 103:an?
Är 11-bilen (som har felvända framhjul, host host) någon produkt som är tillgänglig?
Är det en gasturbin som skymtar i 103:an?
Nej - scratchbygge, resp ja - gasturbin.