Vintergnissel 2-3 oktober 2010
Ingen fara, Johan, tänkte inte på det när jag skapade tråden.
Nu när Vintergnissel 2010 börjar närma sig med stormsteg - två veckor går fort - så skulle jag vilja att de som tänker övernatta i lokalen hör av sig till mig via PM så att jag kan meddela räddningstjänsten (se början på tråden!).
Jag har även funderat ut en lösning så att vi kan få använda lokalen inomhus... Arrangören sa till mig att om man kan lägga något på golvet för att skydda det mot rctanksens band så skulle kunna få köra inomhus, och på jobbet råkade jag bläddra i en katalog och läsa om pallmellanlägg av wellpapp.
De är billiga, ca 30:- styck, och 10-15 stycken borde räcka så att vi får en tillräckligt stor yta att köra på inomhus. Dessutom går de att återanvända till nästa träff. Jag vet var de går att köpa här i Jönköping, men är det någon som har tillgång till såna - nya eller begagnade - via sitt jobb eller via kontakter?
Morgan
Nu när Vintergnissel 2010 börjar närma sig med stormsteg - två veckor går fort - så skulle jag vilja att de som tänker övernatta i lokalen hör av sig till mig via PM så att jag kan meddela räddningstjänsten (se början på tråden!).
Jag har även funderat ut en lösning så att vi kan få använda lokalen inomhus... Arrangören sa till mig att om man kan lägga något på golvet för att skydda det mot rctanksens band så skulle kunna få köra inomhus, och på jobbet råkade jag bläddra i en katalog och läsa om pallmellanlägg av wellpapp.
De är billiga, ca 30:- styck, och 10-15 stycken borde räcka så att vi får en tillräckligt stor yta att köra på inomhus. Dessutom går de att återanvända till nästa träff. Jag vet var de går att köpa här i Jönköping, men är det någon som har tillgång till såna - nya eller begagnade - via sitt jobb eller via kontakter?
Morgan
Nu har man äntligen har jobbat färdigt med tigern och ska börja med Panther G. Såg fram emot att testa IR på min Tiger då jag inte hade det förra året. Så tyvärr blir det ingen träff för mig, då jag måste åka till England på torsdag för att hjälpa till i några viktiga tävlingar. Hoppas någon vänlig själ kan ta mycket bilder på finurliga lösningar och lägga upp ( jag kan lägga upp bilder hos mig i fall det behövs). 
Tråkigt Zikke och Johan, men så är det tyvärr. Hoppas, Johan, att rygginflammationen blir bättre! Och Zikke, jag kan ta några bilder min vår digitalkamera - den har en ganska hög upplösning.
Men annars så kommer, som jag vet om, HansK och MatsF. Hur är det med er andra?
Har lite bråttom - måste till jobbet snart.
Morgan
Men annars så kommer, som jag vet om, HansK och MatsF. Hur är det med er andra?
Har lite bråttom - måste till jobbet snart.
Morgan
I ventuellt får vi fin besök i början av träffen: T4-Jönköping vill komma till oss å göra ett repportage ang Rc- panzar, under denna dagen som vi är på studiefrämjandet så är det kulturhus Dag/Natt här i Jönköping så vi är inte själva.
Har dessväre problem med ryggen, en skada som jag å drog mig på jobbet, så lite halvt invalido kommer jag vara.
Jag hoppas att så många som möjligt kommer, skall bli ett kärt återseende att få träffa alla i gen.
- Varmt välkommna alla!
Har dessväre problem med ryggen, en skada som jag å drog mig på jobbet, så lite halvt invalido kommer jag vara.
Jag hoppas att så många som möjligt kommer, skall bli ett kärt återseende att få träffa alla i gen.
- Varmt välkommna alla!
Mvh:MatsF.
Det var inte så mycket att fotografera...
Jag, MatsF och min Kungstiger - fler dök inte upp.
Men det var i alla fall två föräldrar med barn som intresserat bad mig visa upp min Kungstiger, synd att inte fler kunde komma...
Samtidigt förstår jag, det är långt att åka om man bor i Skåne, Göteborg eller Stockholm, samt en dyr bensinräkning efteråt.
Morgan
Jag, MatsF och min Kungstiger - fler dök inte upp.
Men det var i alla fall två föräldrar med barn som intresserat bad mig visa upp min Kungstiger, synd att inte fler kunde komma...
Samtidigt förstår jag, det är långt att åka om man bor i Skåne, Göteborg eller Stockholm, samt en dyr bensinräkning efteråt.
Morgan
Trist. Tyvärr så är min KV...någonting inte klar...än
annars skulle jag dykt upp. Kanske kan ta det i November, December eller nåt. Sitter och funderar på några fler vagnar så jag åtminstone kan köra med någonting...lutar lite åt en HL Panther G och en Tamiya Sherman/Pershing. Kanske bygga en KV-1c i stället för att köpa Panthern. I alla fall ha något mer så jag kan vara med och "leka".
Jag vet ärligt talat inte om jag har lust att organisera något igen...
jag har lagt ner mycket tid på att fixa lokaler etc. och så dyker ingen förutom jag och Mats upp. Det känns lite meningslöst när responsen blir så liten jämfört med när andra ordnar träffar, och jag kan inte hjälpa att tänka att det beror på mig som person?
Nåja, jag gör ett till försök, går det åt h*****e så skiter jag i att organisera något i framtiden - det är inte värt mödan i såna fall.
Jag kommer gärna på träffar, men att ordna dem själv är nog då uteslutet helt och hållet.
Morgan
jag har lagt ner mycket tid på att fixa lokaler etc. och så dyker ingen förutom jag och Mats upp. Det känns lite meningslöst när responsen blir så liten jämfört med när andra ordnar träffar, och jag kan inte hjälpa att tänka att det beror på mig som person?
Nåja, jag gör ett till försök, går det åt h*****e så skiter jag i att organisera något i framtiden - det är inte värt mödan i såna fall.
Jag kommer gärna på träffar, men att ordna dem själv är nog då uteslutet helt och hållet.
Morgan
Trist att du känner så, tror knappast att det beror på dig som person. Tyvärr så är denna hobby för liten för till ytan stora Sverige. Folk på forumet är spridda över hela landet och det känns i plånboken att köra långa sträckor fram och tillbaka. Tror att många känner att om dom skall åka långt skall det vara mer än en "intern" tillställning, typ Mölleröd, Hobbymässan osv för att det ska vara värt resan.
Folk kan bli sjuka, få förhinder, eller som jag själv, inte ha något radiostyrt för tillfället och då känns det faktiskt lite onödigt att resa så långt. Är man 4-6 personer och 2-3 hoppar av då blir det ju ett stort svinn av folk om man säger så...får hoppas på bättre lycka nästa gång.
Folk kan bli sjuka, få förhinder, eller som jag själv, inte ha något radiostyrt för tillfället och då känns det faktiskt lite onödigt att resa så långt. Är man 4-6 personer och 2-3 hoppar av då blir det ju ett stort svinn av folk om man säger så...får hoppas på bättre lycka nästa gång.
Tråkigt att det inte kom fler. Lite otur med timingen kanske...
Själv har jag fullt upp med mitt garagebygge, men det visste jag ju i förväg. Har inte ens hunnit göra i ordning vagnarna efter Mölleröd
Försöker hoppa in och läsa ikapp lite här någon gång i veckan, så jag har lite koll på vad som händer.
Själv har jag fullt upp med mitt garagebygge, men det visste jag ju i förväg. Har inte ens hunnit göra i ordning vagnarna efter Mölleröd
// Falcon