Hobbyfest på Arsenalen 26 april 2014

Här hittar du information om kommande träffar, samt bilder och filmer från tidigare arrangemang.
Stefan Karlsson
Medlem
Medlem

Hobbyfest på Arsenalen 26 april 2014

Post by Stefan Karlsson »

Årets hobbyfest på Arsenalen kommer att äga rum lördag 26 april.

Inbjudan kommer att skickas ut till alla utställare inom kort och mer detaljer kommer efter hand att presenteras här och på Arsenalens hemsida.

I stort blir det liknande upplägg som förra året med olika utställare som visar allt från tennfigurer till skala 1:1, men även andra aktiviteter kommer att finnas.

Visst kommer vi att slå förra årets rekord (9 Armorek-vagnar) med råge ?

Varmt välkomna,

Stefan Karlsson

cahlfors
Veteran
Veteran

Re: Hobbyfest på Arsenalen 26 april 2014

Post by cahlfors »

Tiger 131 anmäler sig! :D

/Christoffer

Mikael
Medlem
Medlem

Post by Mikael »

Tiger S04 kommer att vara på plats!

/Mikael

Stefan Karlsson
Medlem
Medlem

Inbjudan har skickats ut till årets fest.
Hur många stora vagnar blir det i år? Förra året var det 9 om jag minns rätt, Skandinaviskt rekord. Dags att slå det rekordet i år - eller hur?

Förra året pratades det om att försöka bygga en liten bana. Tyvärr har vi begränsade möjligheter att skapa något, vi måste ägna tid och kraft i vår till att flytta om och bygga ny utställning, men det vi kan erbjuda är en del överblivet byggmaterial. Christoffer hade med sig en liten bro i höstas, om fler bidrar med en pryl var kan det bli ett litet landskap. Beroende på väder kan man bygga upp det ute eller inne.
Förra årets erfarenhet var att det är bra om vagnarna kommer upp lite från golvet när folk skall titta på dem. Ni som har något att köra upp på uppmanas därför att ta med det. Vi skall försöka bidra med lite pallar och annat, men jag kan inte lova att det räcker till alla.

Även om jag personligen är svag för riktigt stora saker - helst 1:1 - så kommer det självklart att finnas plats för andra skalor. 1/16 tex har vi en del färdiga delar till ett landskap som användes förra året, men då var det bara en 1/16 som kom. Skulle vara kul att samla ihop ett större gäng i år och gärna olika skalor.

Även ofärdiga vagnar är välkomna - det kan säkerligen inspirera andra och kanske även få lite fart på byggandet.

Efter att museet stängt på lördag em kommer vi att bjuda på lite specialvisning av vissa delar - kanske en anledning att dyka upp?

Ni som avser att komma, hör av er så att vi vet hur mycket yta vi skall avsätta till olika delar.

Välkomna,

Stefan Karlsson, Arsenalen

pepppe75
Medlem
Medlem

Post by pepppe75 »

hej Stefan!

du har ett PM.

mvh peppe.

Nafets
Medlem
Medlem

Post by Nafets »

Jag kommer också blown_away

Mvh---stefan---
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?

Ragge
Medlem
Medlem

Post by Ragge »

Hei alle panzer venner
Jeg savner et program for hobbyfesten, felles treff og felles overnatting. Er det noen av dere som har en oversikt ? Det er på tide å bestill/reservere hotell for oss som kommer langveis ifra (Norge). Gleder meg til å treffe dere alle.
Ragnar

Ragge
Medlem
Medlem

Post by Ragge »

Hei alle
Norge kaller
Er det noen der ute som vet noe som helst om noe angåend Arsenalen og treffen der. Det er tyst som i graven her på forumet og inngående mail til meg glimrer med sitt fravær. Jeg hadde håpet på noe mer prat her , slik at jeg kan få reservert et hotell rom for de nødvendige dagene. Som tidligere postet så vil jeg gjerne komme en tur, men synes at det fortiden er for lite konkret skrevet. Årsaken til min bekymring er at påske er uka føre treffet og det er stor mulighet for at det tapes en uke med forberedelse derav.
Hilsen en noe undrende norrmann. Er det noe jeg har gått glipp av ?
Ragnar

cahlfors
Veteran
Veteran

Post by cahlfors »

Det finns fortfarande detaljer som behöver redas ut, men i huvuddrag gäller att vi kommer vara där lördag och söndag. Ett gäng övernattar och vi går förstås ut och tar en öl och pratar pansar halva natten. :lol: Tider och program framgår någorlunda av utskicket till de anmälda. Ansats för söndagen är att vi kör samma tider som för lördagen.

Om era modeller inte är körklara, så ta med dem i alla fall. Dels är det en bra snackis för oss och dels är det inspirerande för publiken med pågående projekt.

Det här ska bli riktigt skoj! :D

/Christoffer

Ragge
Medlem
Medlem

Post by Ragge »

Hei alle panzer venner
Norrmannen har bestemt seg. Rom er bestilt på hotell Laurentius og det er fra fredag kveld til mandag morgen. Er det noen flere på hotellet eller i nærheten som er klare for en panzer prat, litt mat og en øl ?
Ragnar

cahlfors
Veteran
Veteran

Post by cahlfors »

Per och jag har också bokat in oss på hotellet. Vet inte om han dricker öl, men jag kan ta hans i så fall... :angel:

/Christoffer

Stefan Karlsson
Medlem
Medlem

Författaren till boken Ardenneroffensiven, Christer Bergström kommer till Hobbyfesten på Arsenalen 26 april och håller föredrag samt signerar böcker.
Passa på att lyssna på en riktigt kunnig person.

Förra året var det 9 vagnar totalt - det borde inte vara några problem att slå. Hör av er till både Christoffer och till Arsenalen så att vi vet hur många som kommer.
För er som kommer blir det en specialvisning efter att museet stängt lördag kväöö och för er som övernattar och är kvar dag två blir det en specialare bakom kulisserna på söndag fm.

Vamt välkomna,

Stefan Karlsson

pepppe75
Medlem
Medlem

Post by pepppe75 »

halloj!!

halloj alla panzers,tyvärr kan jag inte medverka på årets hobbyfest,har fått lite annat ivägen som måste göras,men det kommer fler
tillfällen hoppas jag,hoppas ni får det skit bra vilket jag vet att ni får.
posta bilder sen ifrån träffen så vi som inte kunnat varit med får se alla fina vagnar och hur jäkla roligt ni har haft det. :thumbup:

vi ses framöver.! :thumbup: :thumbup:

mvh peppe.

Ragge
Medlem
Medlem

Post by Ragge »

Hei alle
Det kommer en norrmann til Strängnes på fredag , overnatter på hotel Laurentius. Er det noen flere som kommer fredag og som ønsker en å prate med under middagen ?
Hilsen Ragnar

Nafets
Medlem
Medlem

Post by Nafets »

Mina bilder från träffen
Attachments
bild6.JPG
bild6.JPG (612.59 KiB) Viewed 3603 times
bild5.JPG
bild5.JPG (491.08 KiB) Viewed 3603 times
bild4.JPG
bild4.JPG (509.38 KiB) Viewed 3603 times
bild3.JPG
bild3.JPG (670.92 KiB) Viewed 3603 times
bild2.JPG
bild2.JPG (682.49 KiB) Viewed 3603 times
bild1.JPG
bild1.JPG (689.62 KiB) Viewed 3603 times
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?