Tjena.
Efter mycket om och men, funderande och knatande så är jag i tankarna på att sälja av min kära Leopard 2A4.
Är helt klart motvilligt men jag har ögonen på andra projekt och skall om dryga året även flytta och det kommer bli besvärligt, men såklart inte omöjligt att ta med den. Har väl inte bestämt mig till 100% men till rätt pris kan jag tänka mig att sälja av den.
Som den är nu är den 99.5% komplett och vad jag menar med det är att det är någon enstaka lucka på tornet jag ännu inte satt fast, inte att det saknas grejer. Därtill är den fullt radiostyrd med motorer för körning och tornrikt, även det Armorteks senaste. Bara detta gick på ca 27 lök totalt. Ingår även handkontroll.
Hade väl helst velat ta eventuella diskussioner över typ facebook messenger eller whats app då det är lättare att ta frågor, skicka bilder osv än över ett forum. Är du intresserad så kan vi försöka lösa det då.
Något att tänka på: Är det något jag tycker man borde se över så är det att få bandspänningen rätt. Har ännu inte fått till vinkeln på pendelarmarna riktigt rätt och får därmed inte riktigt rätt bandspänning. Det gör att bandet slirar lite vid körning och det "klankar" en del. Inte att det blir bandkalle men ändä inte riktigt bra. Är väldigt svårt att få till bandspänningen när man är själv så bidrar väl till att jag inte riktigt fått löst det. Kan vara bra att känna till.
Finns i vart fall i Västra Frölunda.
Prisidé: 100 000 sek
Tack så mycket.
Leopard 2A4 Armortek 1/6 intressekoll
-
PansarBassen
- Medlem

Re: Leopard 2A4 Armortek 1/6 intressekoll
Vad tråkigt!
Jag hade hoppats att få se både dig och den. Hoppas att den hamnar i goda händer!
//
Jag hade hoppats att få se både dig och den. Hoppas att den hamnar i goda händer!
//
-
PansarBassen
- Medlem

Re: Leopard 2A4 Armortek 1/6 intressekoll
Tack för orden, men ska nog inte vara något problem att kunna se vagnen (och mig) framöver. Lägger som sagt mest ut den för att kolla intresset och för rätt peng (och trevlig och besvärsfri köpare) så kan jag tänka mig att släppa den.
Men nu är kundbasen liten som den är för vagnar av den här storleken (och kostnad) och flesta potentiella köpare finns utomlands. Antalet som dessutom är beredd att åka hit och hämta är än mindre. Så räknar med att det finns gott om tid att kunna njuta av den själv.
Har ju som sagt lite puts och studs kvar att göra ändå
Men nu är kundbasen liten som den är för vagnar av den här storleken (och kostnad) och flesta potentiella köpare finns utomlands. Antalet som dessutom är beredd att åka hit och hämta är än mindre. Så räknar med att det finns gott om tid att kunna njuta av den själv.
Har ju som sagt lite puts och studs kvar att göra ändå