DORA till salu... SÅLD!
Re: DORA till salu...
Jo, den byggsatsen såg jag för några år sedan när den kom ut. Cirka en och en halv meter lång blir besten färdigbyggd och tar väl minst ett år att bygga, kanske t.o.m. två eller tre. Då gäller det också att kunna planera utrymme nog för att kunna visa upp och förvara den samt ha en jättelik vitrinkåpa till den. Som en bonus så är åtminstone målningen enkel, enbart pansargrått.
Ändå så är den faktiskt ganska så intressant, mycket väl medveten om att den kommer stå och mogna under en ganska lång tid. Samtidigt så har jag så mycket annat som ska byggas så det är ändå 50/50.
Vad vill du ha för den? Jag gissar någonting i stil med 4.000:-.
Morgan
Ändå så är den faktiskt ganska så intressant, mycket väl medveten om att den kommer stå och mogna under en ganska lång tid. Samtidigt så har jag så mycket annat som ska byggas så det är ändå 50/50.
Vad vill du ha för den? Jag gissar någonting i stil med 4.000:-.
Morgan
Re: DORA till salu... SÅLD!
Hej Morgan
Jag hörde att du skulle bli ägare till Dora.
Skoj att den kom till ett bra hem där den kommer bli uppskattad.
Du får hålla oss ajour om detta bygge är du snäll.
Ha en bra dag Morgan.
Robert
Jag hörde att du skulle bli ägare till Dora.
Skoj att den kom till ett bra hem där den kommer bli uppskattad.
Du får hålla oss ajour om detta bygge är du snäll.
Ha en bra dag Morgan.
Robert
Re: DORA till salu... SÅLD!
Tack Robert,
jo, jag kommer ju att bygga den. Som inbiten modellbyggare så är det ju själva planeringsbiten och byggprocessen som är det spännande och intressanta. Och när objektet som har byggts äntligen kan hållas i handen så känner man sig faktiskt riktigt stolt.
"Har jag gjort den där? Den blev ju riktigt bra!"
Och så får man klappa sig själv på axeln för ett bra utfört jobb.
Det här bygget kommer som sagt att ske i etapper, en del i taget. Och som sagt, det kommer att ta tid hur man än vänder och vrider på det. Men just nu så håller jag på att "bygga bort" alla småprojekt (läs 1:72-flygplan) som har legat ett bra tag.
Morgan
jo, jag kommer ju att bygga den. Som inbiten modellbyggare så är det ju själva planeringsbiten och byggprocessen som är det spännande och intressanta. Och när objektet som har byggts äntligen kan hållas i handen så känner man sig faktiskt riktigt stolt.
"Har jag gjort den där? Den blev ju riktigt bra!"
Och så får man klappa sig själv på axeln för ett bra utfört jobb.
Det här bygget kommer som sagt att ske i etapper, en del i taget. Och som sagt, det kommer att ta tid hur man än vänder och vrider på det. Men just nu så håller jag på att "bygga bort" alla småprojekt (läs 1:72-flygplan) som har legat ett bra tag.
Morgan