Peppes75 1:6 early tiger1

The bigger, the better? Här hittar man byggtrådar om stridsvagnar i lite större storlek!
Post Reply
User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Peppes75 1:6 early tiger1

Post by pepppe75 »

halloj!
jo det här är en tiger som ni ser tillverkad av alex i ryssland inköpt 2007. som kent nämde på sin tråd så väldigt bra så fick jag följa bygget o det var riktigt kul,som ni ser är den under byggnation,för det var en mid tiger som jag bygger om till en early tiger,och jag har köpt en hel del aftermarket prylar till den och mer blir det.är snart på gång med sprutning och vädering o fixa till märkningen men den är långt ifrån klar lite rök o koppla slutsteg till ljudet o.s.v och jag kan säga att jag är riktigt sugen på att få ut kioskvältarn på sin jungfru tur.:lol:

Image

Image

Image

ha det alla!!

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Härliga bilder pepppe!

Håll oss informerad för här är alla nyfikna.

Stefan och pepppes Tigrar samt min T34 är de enda rc stridsvagnarna här i landet i skala 1:6 som går att köra :shock:
Jo, det är alldelens sant - fler är det inte, och vi vill gärna bli fler.
Om något år har jag i alla fall en till klar och kanske att det finns en eller ett par Kungstigrar också så hobbyn går framåt.

Pepppe var smart när han handlade sin. Han köpte den direkt ifrån Alex utan någon mellanhand som skall lägga på sin del.
Någonting att ta efter. Alex är helt ok att göra affärer med, har själv handlat av honom och det funkade fin-fint och bra mycket billigare.
Sen kan man i England ibland fynda något "vrak" för en bra penning som går att fixa till men frakten kostar.
Kan man hämta den själv är resan betald med råge.

Ursäkta trådstölden pepppe... :oops:

Mvh
Kent

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Vilken pjäs! Ser riktigt fint ut det där. Jag säger som Kent, håll oss informerade, samtliga är nyfikna.

Lycka till med arbetet peppe, vi finns här som understöd om motivationen brister.

Gabbe

User avatar
falcon
Medlem
Medlem
Posts: 662
Joined: August 24th, 2008, 9:41 am
Location: Nol

Post by falcon »

Får bygga några kiosker som du kan välta med tigern till nästa Möllerödsträff! Den kommer garanterat att göra succé. Man blir rätt sugen på att skaffa en vagn i skala 1/6 själv... Får väl börja med att köpa Dragons nya Willysjeep i 1/6 och stoppa in RC, så man i alla fall kan vara med på ett litet hörn i den stora skalan!
// Falcon

User avatar
Mats
Medlem
Medlem
Posts: 621
Joined: August 20th, 2008, 11:12 pm
Location: Sennan/Milano
Contact:

Post by Mats »

falcon wrote:Får bygga några kiosker som du kan välta med tigern till nästa Möllerödsträff! Den kommer garanterat att göra succé. Man blir rätt sugen på att skaffa en vagn i skala 1/6 själv... Får väl börja med att köpa Dragons nya Willysjeep i 1/6 och stoppa in RC, så man i alla fall kan vara med på ett litet hörn i den stora skalan!
hehehe får sätte en fjäder i ett kioskhörn så det kan resa sig upp så du får chansen med falkon och välta den hahahaha
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

hallloj!!!

ingen fara kent det vet du :wink:

tackar alla er andra för skön feedback,kommer lätt att hålla er uppdaterade :D

ha det så länge gott folk!!!

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Nu när jag tänker efter hårdare så kommer jag ihåg att även Per (P.S) visst också hade en körbar 1:6 Tiger 1.
Någonting han också berättar i sin presentation - sorry :oops:

Då har vi summa 4st körbara 1:6 stridsvagnar i landet :shock:
Kan man hoppas på en dubblering till nästa sommar?

//Kent

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj igen.

här är en variant av den som jag är sugen på att göra,men som sagt man har ju hunnit ändra sig några gånger :wink: he he

men det blir nog den här modellen jag ska göra.
Image


ha det så länge.

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Åhå - Das Reich välkända S33 ifrån Kursk.
Inget dåligt val!

Jag har alla Armorpax 4st mässingstenciler för dekalering.
Skulle kunna låna ut "Gnomen", den Kinesiska lycko-symbolen, S33 och Balkenkreutz delarna från mässingplåtarna till dig.
Så slipper du lägga ut en massa £ i onödan.
Det blir snyggare att måla i stället för våtdekaler.

Bara kul att kunna hjälpa till.

Vet att de stämmer i storlek för jag hjälpte Dave med att ta fram måtten :D
(Utom på den U-formade Das Reich-symbolen för där vet jag inte riktigt vad de tänkte på... :? )

//Kent

Image

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj!!

det låter super kent,blir ju lite billigare o ett stort tack för din hjälpsamhet:wink:

men hur gör man använder man mallen och sen sätter den på tanksen o målar sen märkningen,som en schablon typ?

jag slår dig ett mail när det börjar närma sig märkning.

ha det alla :lol:

mvh peppe.

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Visst, som en schablon.
lägg/fäst/håll what ever mässingplåten emot vagnen där den skall målas och spraya.
Att det sen sitter färg kvar på mässingplåtarna gör ingenting - du har liksom tagit oskulden på dem :roll: .
Men jag vill ha tillbaka dem sedan.

//Kent

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

hallo!!


själv klart kent tack o bock :wink:


kind regards peppe :lol:

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Peppe, har du kommit så långt så att det är dags och måla redan? Det är inte illa 8)

Gabbe

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

tjena mors!!

nej gabbe det är inte riktigt dags än,måste beställa lite front o rear mudgards i från mike stannard i lite annat,och så lite väderings under arbete med dremeln sen börjar det närma sig lackering o märkning :wink:

man får skynda långsamt så inte det roliga bara helt plötsligt tar slut,men sen kommer ju en annan fas som sagt ut o välta kiosker he he :lol:

ha det sål änge alla.

peppe.

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj igen.

tänkte bara visa lite steg för steg bilder vad jag gjort med tornet,som jag nämde på stefans tråd kanon rekyl.
Image

Image

Image

Image

sorry ordningen på bilderna blev helt åt hel.te ha ha
:roll:

ha det så länge.
peppe