Mike Stannard?

The bigger, the better? Här hittar man byggtrådar om stridsvagnar i lite större storlek!
User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Re: Mike Stannard?

Post by Kent W »

Tar upp denna tråd igen bara för att meddela det sorgliga att Mike Stannard gick bort för några veckor sedan.
Skrivs om detta på Armorteks forum:
http://www.armortek.co.uk/Forum3b/viewt ... f=4&t=5137

"With a heavy heart, I have to write that Mike has passed away several weeks ago from his illness. I was recently contacted and notified this information by an associate of his. I'm surprised that news of his passing has not trickled it's way to the 1/6 newsgroups, being that Mike was a prominent personality in the 1/6 industry. From what I was told there are no plans to continue business and his shop is currently locked down as the rent is past due."

Vad Mike betydde för utvecklingen av 1:6 tank hobbyn går ej med ord beskriva, han var en föregångare och förebild när det gällde att skapa historiskt korrekta delar och utan honom hade vi fortfarande haft modeller som såg ut som leksaker.
Mike var en genomsnäll person och det var alltid ett nöje att kunna hjälpa honom.
Han lämnar efter sig ett tomrum som blir svårt att fylla, hans delar finns på de flesta 1:6 vagnar världen runt.

RIP

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1655
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Re: Mike Stannard?

Post by cahlfors »

Ånej! Det här var mycket, mycket tråkigt att höra. Då fick han inte uppleva sin pension eller komma hem till släkt och vänner i England heller.

Rest in peace, Mike!

/Christoffer

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Re: Mike Stannard?

Post by pepppe75 »

hej!!

f.............n så sorgligt rent ut sagt!!! han har tillfört så otroligt mycket till denna hobby.
nu blev jag riktig ledsen igen på denna orätvisa värld :cry:




R.I.P panzer BROTHER STANNARD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




peppe.

User avatar
Nafets
Medlem
Medlem
Posts: 335
Joined: August 29th, 2008, 11:21 pm
Location: vagnhärad
Contact:

Re: Mike Stannard?

Post by Nafets »

Någon som har handlat från http://www.fieldofarmortanks.com/

Verkar som dom har tagit över efter mike stannard och 6th scale Icons.

Vi får hoppas hans tillbehör får leva vidare.
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
_____________________________________
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Re: Mike Stannard?

Post by Kent W »

Hej Stefan,

Ser att du håller ångan uppe och fått färg på Tiger1:an.
Själv har jag legat lågt ett tag men plockar då och då i min never ending Panther build.

Jag hade en större order hos Mike når han gick bort.
Trodde aldrig jag skulle få se någonting av det jag beställt och betalat men Loic (Field of armor) som köpte upp Stannards företag höll sitt löfte och jag fick allt även om det tog lite tid. FOA har stora delar av Mikes line och vad jag sett håller de samma kvalite som Mike höll.
Priserna skall vara aningen lägre pga av att all research mm Mike redan bekostat och behövde få betalt för redan är är utförd.

Ha det
Kent

User avatar
Nafets
Medlem
Medlem
Posts: 335
Joined: August 29th, 2008, 11:21 pm
Location: vagnhärad
Contact:

Re: Mike Stannard?

Post by Nafets »

Trevligt att höra !

Både från dig och att hans alster får fortsätta .
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
_____________________________________
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek