Mike Stannard?

The bigger, the better? Här hittar man byggtrådar om stridsvagnar i lite större storlek!
cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1662
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Mike Stannard?

Post by cahlfors »

Någon som vet hur det går för pöjken? Hans inlägg har defekta bildlänkar och länken till det egna företaget afceremonials.com är stendöd. Sådär brukar det se ut när man inte betalat sin räkning och är vanligtvis ett rätt säkert tecken på konkurs. :(

/Christoffer

User avatar
Nafets
Medlem
Medlem
Posts: 335
Joined: August 29th, 2008, 11:21 pm
Location: vagnhärad
Contact:

Post by Nafets »

Hej

Han har flyttat till http://www.6thscaleicons.com/index.php? ... e&Itemid=1

men katalogen finns på http://www.afceremonials.com/catalog-pages/

kanske något tillfälligt fel

Mvh---stefan--- 8)
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?
_____________________________________
Late Tiger 1 och (King Tiger såld) 1/6 i metall från Armortek

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj!!

jo som stefan sa så har han flyttat adressen.o konkat har han inte gjort jag fick en laddning prylar för någon vecka sedan,o mail i
från honom i går så han är igång,ligger väll lite efter med alla ordrar bara.

mvh peppe :D

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1662
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Post by cahlfors »

Katalogen är fortfarande död, men den andra länken funkar ju. Hoppas ni har rätt, killar! "Ligger lite efter" stämmer bra med vad han säger själv.

Massor med dollarer vill han i alla fall ha för en Tiger-kupol modell early och en Feifel. Just nu lurar jag på om jag skulle kunna bygga mina egna. Inte lika snyggt, fast bra mycket billigare. :?

Här är lite inspiration:

Image

Fast den här killen verkar ha en 3D-printer. Otroligt coolt :D Någon som jobbat med en sådan?

/Christoffer

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Ja de där är från East Coast Armory.
Ett budgetalternativ i resin men ganska snygga.

http://www.eastcoastarmory.com/

Han har en hel del riktigt fina aftermarket delar men som sagt var, i resin.
Men målade och placerade där de inte tar stryk funkar det.
Den här verktygsväskan tex:
Image

Sen är det så att ALLT i 1:6 kostar!
(för att inte tala om 1:4 som du var på väg att halka in på...)
Bara att du gör dig mentalt förberedd på det! :wink:

Sen kan jag hålla med om att det är ett visst nöje att även bygga lite delar själv.
Men många gånger är det inte lönt utan tiden kan läggas på annat.
Som att handla färdigt och själv fixa till det lilla som inte stämmer på delen.

Mvh
Kent

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1662
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Post by cahlfors »

Kent W wrote: Men målade och placerade där de inte tar stryk funkar det.
Å var skulle det kunna vara någonstans? :lol:

Det ligger något i vad du säger - livet är för kort för att scratchbygga allt. Men om jag ska konvertera en mid till en gammeltiger, så behöver jag ju bara sysselsätta mig med Feifel-renaren och kupolen. Har ju gott om tid till våren 2010 och något ska man ju göra medan man väntar :D

/Christoffer

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj!!

själv håller jag på och moddar om en 1/6 mid tiger till early,så jag har beställt just stannards feifel units som sagt dom är inte billiga
med det kommer nog bli riktigt nice när man hängt på prylarna.jag har ju pimpat min tiger med massor av godis från stannard visst blir det dyrt men med kvalite.

senast nu fick jag hem stowagebin,front o rear mudgards,loader hatch med periscope och en snö skyffel alla prylar tog jag som kitt blir lite billigare men mer jobb :wink: ska ge mig på stowagebin kittet snart så fort jag bli klar med min verkstad i källaren.får inte platts i min lägenhet längre o tillökning i juli med 140 kg king tiger puhh!!!! :D

ha det så länge.

mvh peppe.

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1662
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Post by cahlfors »

Ah - en till!

Vad skoj!

Nja, de 900 dollar jag sparar på Feiffels, kan jag använda till lite småplock som inte är värt besväret att ge sig på själv, t ex strålkastare. Eller något så tråkigt som till inträdesbiljetten, som ser ut att landa på cirkus 62 papp (allt utom pang-pang) med nuvarande växlingskurser. En kik på kursutvecklingen över fem år ger att det sannolikt inte blir billigare än så. Hmpf! :x Jag minns det som igår att pundet kostade under tian, men det var visst ett bra tag sedan...

/Christoffer

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Christoffer

Har du access till Armorteks forum?
Där finns en fruktansvärt duktig Tysk som heter Roland Mann.
Han bygger en Early Tiger I som inte är av denna världen.
Roland har en pdf-ritning han gjort på feifel och har gett bort den till alla som behövt.
Försök få tag på den så har du alla måtten.
Roland är en av de trevligaste bland Armortekbyggarna och han behärskar engelska lika bra som dig och mig så ta kontakt vet jag.
Hans Armortek-galleri finns på sidan 4 under mitt så där finns massor av inspiration.

Mvh
Kent

cahlfors
Veteran
Veteran
Posts: 1662
Joined: December 5th, 2008, 5:52 pm
Location: Stockholm/Vallentuna

Post by cahlfors »

När jag ser bilderna på Rolands kanon, så *börjar* jag förstå storheten. Vilken perfektion! :shock:

Tack för tipset! :D

/Christoffer

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

halloj!!!!!


HERE YOU HAVE THE TIGER 1 FEFIEL UNITS,JUST LOOK AT THEM!!! JAG SJÄLV TYCKER DOM ÄR AV VÄRLDS KLASS!!!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
pepppe75
Medlem
Medlem
Posts: 278
Joined: August 27th, 2008, 4:47 pm

Post by pepppe75 »

tja grabbar!!

tycker själv att detta inte är något(skitsnack)kanske det bordre flyttas om till 1/6 rubriken, o sedan EARLY TIGER kanske,bara ett förslag. :wink:

mvh peppe.

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Inte snackar du skit Peppe, feifel delarna ser mycket fina ut :wink:

Flyttar tråden till 1/6 delen på forumet.

Gabriel
Mvh
Gabriel

User avatar
Jakeand
Medlem
Medlem
Posts: 566
Joined: August 18th, 2008, 6:14 pm
Location: Staffanstorp

Post by Jakeand »

pepppe75 wrote:halloj!!!!!


HERE YOU HAVE THE TIGER 1 FEFIEL UNITS,JUST LOOK AT THEM!!! JAG SJÄLV TYCKER DOM ÄR AV VÄRLDS KLASS!!!
Snyggt, nästan synd att måla dom :D
Mvh

"Jake"

User avatar
Kent W
Medlem
Medlem
Posts: 719
Joined: August 27th, 2008, 9:31 am
Location: Luleå

Post by Kent W »

Hej alla

Fick ett massmail från Mike i dag som säkert många andra av hans kunder också fått.

Han skriver att någon försöker baktala honom och att kunder inte får sina betalda saker.
Kan bara tala för min egen del och har då bara bra att säga om Mike.
Har handlat av honom redan medan han bodde i Kalifornien före branden som gjorde homom utblottad, och allt jag beställt har jag fått.
Även om det ibland tar tid men då har han alltid hört av sig och förklarat varför orden dröjer och när den är färdig.

Mike är också en av få tillverkare som tar åt sig och vill ha kritik för att kunna göra ännu bättre produkter.
Är själv skyldig till att mer än en av hans detaljer skrotats och gjorts om... :oops:

Heder åt Mike och må han fortsätta leverera i många år till!

/Kent