Litet galleri

Behändiga och snygga - här kan du skriva om stridsvagnar i skala 1:16!
User avatar
Morgan
Veteran
Veteran
Posts: 1043
Joined: April 19th, 2009, 7:39 pm

Re: Litet galleri

Post by Morgan »

Den enda fungerande rcpansarvagnen jag har...Falcons gamla Panther, numera i amerikansk märkning. Igår kväll målade jag om den lite grann så som jag vill ha den.

Panther-vagnens uppställningsplats hemma i hobbyrummet...

Image Image

Den amerikanska vagnchefen studerar kartan och betraktar omgivningen med sin erövrade fältkikare...

Image

Frontpansaret har fått ta emot en och annan träff sedan den togs över av jänkarna, tur att det är tjockt...

Image

Besättningen har varit med ända sedan Normanie och har precis varit med och erövrat Köln...

Image Image

Även de av mig köpta metallbanden har varit med ett tag, de har blivit några turer genom leran...

Image

Historiskt sett så har det faktiskt förekommit Panter-vagnar, erövrade av de västallierade, som har tagits i tjänst. Den mest kända är väl den som tjänstgjorde hos Coldstream Guards, som sedan andra världskriget inte längre haft några stridsvagnar. Just det här fiktiva exemplaret tjänstgör i 3rd Armored Division och 32nd Armored Battalion. Markeringarna på den har med mina resultat i World of Tanks att göra, innan jag mer eller mindre permanent valde att sluta spela det i maj månad, och är väl ett slags avslut på det hela.

Morgan

Deadbringer
Medlem
Medlem
Posts: 235
Joined: March 19th, 2013, 9:38 pm
Location: Landskrona
Contact:

Re: Litet galleri

Post by Deadbringer »

snyggt gjort

Patjo
Medlem
Medlem
Posts: 140
Joined: July 7th, 2013, 9:06 pm
Location: Boxholm

Re: Litet galleri

Post by Patjo »



Ytterligare en kort filmsnutt, nu med jänkejärn. Radion verkar fungera bättre i denna, misständer dock lite vid fullgas, hur nu det går till med elmotorer...? Detta är den första varianten med DMD-reglaget, det finns alltså inga andra funktioner än gas och styrning out of the box. Full option varianten dök naturligtvis upp strax efter att jag skaffat denna. Nu kör jag DMD:n i mode 2, dvs som två separata gasreglage, ett för respektive band. Jag har dock kopplat in en v-mixer (tror jag det hette) som i slutänden ger samma funktion med gas och överlagrad styrning men utan idiotfartcentrumsväng och jag upplever styrningen över lag som något lugnare.

User avatar
johan1
Veteran
Veteran
Posts: 1263
Joined: July 22nd, 2008, 6:59 pm
Location: Trelleborg
Contact:

Re: Litet galleri

Post by johan1 »

Alltid trevligt med en liten film :thumbup:

Ett tips är att köpa ett Clark Model TK22 kort och byta ut DMD:n mot detta.
Kostar ca 600kr och kommer ge din Sherman nytt liv :mrgreen:

Här är en video med "gamla" TK20 kortet:
https://www.youtube.com/watch?v=PuyxuRADpM4
/Johan

User avatar
orber
Ny Medlem
Ny Medlem
Posts: 7
Joined: May 13th, 2013, 8:44 pm
Location: Solna

Re: Litet galleri

Post by orber »

Här är mitt bidrag till tråden, dels en Tiger 1 nr 823 från striderna i Tunisien
samt en Tiger 1 från Östfronten, nr 123:

/ORBER
Attachments
En annan vy av vagn 123.
En annan vy av vagn 123.
Tiger 123-6.jpg (84.19 KiB) Viewed 1169 times
Tiger 1 nr 123
Tiger 1 nr 123
Tiger 123-3.jpg (87.03 KiB) Viewed 1169 times
Tiger I #823-1.jpg
Tiger I #823-1.jpg (38.52 KiB) Viewed 1169 times

User avatar
johan1
Veteran
Veteran
Posts: 1263
Joined: July 22nd, 2008, 6:59 pm
Location: Trelleborg
Contact:

Re: Litet galleri

Post by johan1 »

Trevliga bilder Orber :thumbup:

Vill minnas att en handfull av de första Tigrarna som tillverkades skickades just till Rommel i Nordafrika
/Johan

User avatar
mrTyko
Site Admin
Site Admin
Posts: 2499
Joined: April 20th, 2012, 8:24 pm
Location: Oskarström

Re: Litet galleri

Post by mrTyko »

Håller med Johan,
alltid trevligt att se andras vagnar. :thumbup:

Robert