Recentioner av 1/16 vagnar.

Behändiga och snygga - här kan du skriva om stridsvagnar i skala 1:16!
User avatar
Patrik
Medlem
Medlem
Posts: 68
Joined: January 15th, 2009, 5:05 pm
Location: Rimbo

Recentioner av 1/16 vagnar.

Post by Patrik »

Hen Long Sturmgeschütz III Ausf G

Hej på er! Här kommer en kort recention av Stug III:an.
Jag ber om ursäkt för ev stavfel och detaljernas namn då jag är nybörjare på att skriva recentioner.

STUG III Ausf.G Sd.Kfz.142/1 KURSK 1943 AIRBRUSH
Köpt hos www.rctank.de
Efter 5 dagars väntan så kom den äntligen hem. :) Kartongen var av samma typ som Hen Long alltid avänder och avslöjade inga nyheter. Paketeringen var förstärkt från rctank.de med hjälp av en massa tidnings papper i själva kartongen. När jag öppnade kartongen och tog bort allt tidnings papper runt vagnen så var det en underbar syn, den är mycket fint lackerad i dark yellow med olivgröna linjer. Radion och alla andra detaljer i kartongen var dom samma som i min Pz III ausf.H´s kartong. Förutom en liten nyhet, en IR motagare. En kul utveckling av hobbyn. Tyvärr är detta system ej kompatibelt med Tamiya´s system.
Själva vagnen har lite nyheter under skalet tex en tystare variabel rökgenerator som ger mer rök vid gaspådrag.
Batteriet var ett 7,2v 2000mah istället för det 7,2v 1800mah som kom med Pz III:an (wow vilken ökning :P ).
Vid testkörningen så känndes vagnen inte som min Pz III:a, den accelererar mjukare. Sen är den lite tystare i växellådan.
Den har lite högra tophastighet än den gammla Pz III:an. Ljudsystemet är detsamma som i Pz III:an.
När man avfyrar kanonen så blir det en liten rekyl i pipan samt en liten vit blixt från den lilla led lampan i mynningen, samt att vagnen gör det lilla hoppet bakåt och framåt som dess släkting Pz III:an gör.
Kanonröret kan endast röras upp och ned, ej i sidled som den riktiga kan.

Bilder

Image

Image

Image

IR-enheten

Image

IR-enheten monterad

Image

Image

Jag ber så mycket om ursäkt för den dåliga kvaliteten på bilderna.