Fundering angående Heng Longs panzer III L...

Behändiga och snygga - här kan du skriva om stridsvagnar i skala 1:16!
Post Reply
thomsen
Medlem
Medlem
Posts: 20
Joined: June 10th, 2011, 12:33 pm

Fundering angående Heng Longs panzer III L...

Post by thomsen »

personligen stör jag på denna vagns grova eldrör, som jag förmodar ska föreställa versionen med 50 mm kanon, skulle man omsätta detta eldrörs innermått till verkligt mått, skulle man hamna på 92 mm! Det beror ju förstås på att det är en softairversion, kulan måste ju få plats i röret. Annars så är den här Panzer III:an en hyfsat bra modell, förutom att det är bökigt att fylla på rökvätska, då man får vända vagnen upp och ner, Varför envisas Heng Long med att ha huvudsrömbrytaren under vagnen, hade hellre sett att den satt innanför tornluckan. :?

User avatar
Gabriel
Veteran
Veteran
Posts: 952
Joined: August 9th, 2008, 10:30 pm
Location: Sandviken

Post by Gabriel »

Eldrören på HLs airsoftvagnar förstör utseende mycket men det finns ett recept på det också, det går att ganska enkelt åtgärda genom att byta till ett sånt här: http://www.rctank.de/product_info.php?c ... snkd4304b5 eller motsvarande.

Beträffande strömbrytaren under vagnen så får du fylla igen hålet och flytta strömbrytaren till någon annan plats, vill du och känner att du har råd så finns det en metall "balja" att köpa som är helt stängd under. Annars går det som sagt att lösa på kreativa sätt.

Men, ha det i tankarna, det finns en anledning till varför en HL vagn ser ut som den gör och har de brister den har ;) Dock så är det rätt mycket för pengarna trots allt.
Mvh
Gabriel

thomsen
Medlem
Medlem
Posts: 20
Joined: June 10th, 2011, 12:33 pm

Post by thomsen »

Ja, strömbrytaren under vagnen har jag ersatt med en mindre brytare på en Tiger I, jag placerade den på bakstycket bredvid ett avgasrören, har tyvärr ingen bil på detta. :wink: