Det är ju bra att Tamiya kommer med lite fler vagnar, men jag tycker at de löser det på ett
lite billigt sätt :?
Genom att exempelvis byta torn på KV-1 eller att modda Pantern till Jagdpanther.
Snart dyker antagligen Stug IV och Jagdtiger upp också.
Givetvis förstår jag att det kostar med helt nya vagnar och att de gör detta för att hålla kostnaderna nere.
Ja hellre KV-2 än inget alls, men KV-2 tornet är ju ganska enkelt att scratchbygga och dessutom kommer det garanterat KV-2 torn från andra fabrikat om inte Tamiya skulle släppa det.
personligen tycker jag tillverkarna kan hållas sig till världens mest kända å största pansar slag genom tiderna: Kursk, finns hur mycket som helst att införskaffa sig taktik fotomapar som är riktiga som man tyskarna gärna låter at man tar kopior på massa ritningar mm, men som sagt min personliga åsikt är inte lag.
men som sagt jag håller med föregående talare de finns för lite Ryska vagnar, tips på snygga modeler som jag har iskala.1.76 dessutom= , JS I, JS II, JSU85/100/152 snygga vagnar oj oj oj vilka sexbomber.
Kursk visst men själv är man insnöad på "zimmeritperioden" hösten 1943-hösten 1944 och speciellt Normandie.
Alla mina 1:6 vagnar kommer att bli från den tiden.
(fast T34-85an blir/är en särling... )
Finns det någonting brutalare (läs: vackrare) än en zimmeritad Late Tiger - brutal rå styrka, inte vacker, men riktigt skriker "jag är bäst, ingenting finns att vara rädd för!"
Såg en sådan som 11 årig nybörjad modellbyggare och jädrar satte den sina spår...
Som sagt var off topic men blev lite hänryckt - sorry moderatorer...
ja kent, kan hålla med dig om det, finns inget mer att säga där, spelar ingen roll i gentligen vart årtalen vi är bara man får sina WWIII tanks å köra å panga med .
men som sagt saknar mer modeler av ryska vagnar.
F*n va ja längtar till mina skattepengar, för då skall jag beställa min första tank.
Kul att du fastnat för det här - en verkligen udda grej bland att hobbyutövande.
Inget är som väntans tider och likt den 1:a förälskelsen är den 1:a vagnen speciell.
För mig blev det en färdigbyggd Tamiya Tiger I och på den tiden (läs tidigt 2000) så fanns bara någonting som dög i England.
Hade skitkul med den i ett ½-år för att sedan känna mig mogen för större grejjor och se hur det slutade...
Hoppas du får samma utveckling.
1:16 och alla de fantastiska vagnar som finns idag är en utmärkt inkörsport i denna hobby.
Är man det minsta intesserad an WW2 är det här prefekt.
Jag lovar dig att man blir aldrig fullärd och det är det bästa för det finns varje dag nya saker att upptäcka både historiskt och med modellerna.