Försöker skapa en ny tråd, jag är inte så hemma på det här. Lite om min tiger som jag haft och byggt själv för over 30 år sedan, vikt 16kg, utväxling 40:1, motor OS 4 takt, dubbla växellådor reveseringsbara, alla hjulen är kullagrade och 9 hjul på var sida är fjädrande. jag har försökt hitta en gubbe som ska stå i luckan men det verkar svårt att hitta i rätt skala tydligen så är 1/12 ovanlig.
Och så lite bilder på den.
Kul att du hittat hit och hoppas att här finns inspiration till nya/sätta igång gamla vagnar för dig.
30år gammal Svensk rc stridsvagn nu snackar vi föregångare till hela hobbyn!
Din vagn är en fullständig nyhet för mig och måste vara 15år tidigare än Per Sonnerviks KT.
Har han sett din och därifrån blivit inspirerad?
Kanske inte "up to todays standard" men jädrar vad charmig
1:12 är udda och måste ha varit udda även för 30år sedan.
Vi snackar 1979 och då hade Tamiya släpps sin "gigantiska" 1:16 Sherman några år tidigare.
Tror aldrig jag sett en ww2 figur i den skalan men skall hålla ögonen öppna.
Mvh
Kent
p.s: Modigt av dig att köra i grus...
Det underlaget har ställt till med en massa elände med sönderbrutna bandlänkar/drivhjulskuggar och tvärstoppande hjul.
Grus borde förbjudas som underlag!
Hej igen nu har jag börjat att damma av den först tryckluft och sedan har jag demonterat motorn, en stund i metanol så kan jag röra på den allt ser ut att fungrra, den ser fin ut effter ha varit stilla i 30 år, men jag förstörde plastarmen gaspådraget på förgasaren så jag får fixa en ny.