HL StuG III 1:16

Behändiga och snygga - här kan du skriva om stridsvagnar i skala 1:16!
MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

bilden här ovan är en StuG IV ifs, men jag tycker inte du skall måla om pippan på din stuG Mogge.
Mvh:MatsF.

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

Näää nog är det där en Stug III alltid.
Kolla på drivhjulet - Panzer III, och hjulen - Panzer III, och "Driversvisor" för föraren - Panzer III.

/Kent

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag vet, varje besättning fick tre färgburkar med ovan nämnda färger i formen av 2 kg färgpasta, som var tänkt att blandas ut med bensin. Beroende på hur man blandade ut färgerna kunde grönt, för att ta ett exempel, variera mellan allt från ljusgrönt till nästan svart. Därför finns det ingen "riktig" färgnyans som användes på de tyska pansarvagnarna.

Som du skriver KentW så var det upp till varje besättning - i mån av tid.

Tack! :-)

Morgan

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Fortsätter med inlägg om min StuG III i avdelningen Pågående projekt.

Morgan

GWAR
Medlem
Medlem

Re: HL StuG III 1:16

Post by GWAR »

Morgan wrote:Jag funderar på att köpa den här stormkanonvagnen, och av recensionen och andra reaktioner att döma så verkar den vara ett bra val.
Hej Morgan!

jag är ny här på forumet, mitt första inlägg hehe.

jag ser att du har tagit hem saker från rctank.de?

hur är dem att ha med att göra med? jag tänkte nämligen ta hem 2 vagnar och lite tillbehör till mina andra så det blir lite pengar om man säger så.... hur lång tog det för dig att få dina saker?

mvh

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Hej,

jag tycker de var jättebra att ha att göra med. Ställer du en fråga till Dominique, ägaren till företaget, så svarar han ärligt och inte försäljarmässigt. Leveranstiden är 3-5 dagar, i mitt fall fick jag grejorna (tror jag nu i efterhand) efter 4 dagar. Så det tog inte så lång tid.

Jag vet inte om det beror på PayPal eller inte - min fru har nämligen haft samma problem med PayPal - men första gången jag betalade så var det via PayPal, och då gick det helt utan problem. När jag igår gjorde min sista rc-tank-beställning för i år gick inte det av någon anledning, och jag var tvungen att välja det andra betalningsalternativet - räkning.

Jag för min del rekommenderar rctank.de, tycker de är ett bra företag som levererar det du har beställt i utlovad tid och har relativt bra priser.

Morgan

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Hej och välkommen Gwar!

Jag tycker rctank.de har bra service och dom svarar gärna på frågor. Har dock bara beställt småsaker från dom vid ett tillfälle.

Gabriel
Mvh
Gabriel

MatsF
Medlem
Medlem

Post by MatsF »

Gwar ett tips bara innan du beställer 2 vagnar, jag hade tänkt över det i sf å beställte hem 1 Custom Tank från RC Command i USA, ljud å växellåda är outstanding, tror knapt du behöver uppgradera någon vagn med något faktiskt, men men bara ett tips.
Mvh:MatsF.

GWAR
Medlem
Medlem

Post by GWAR »

Morgan wrote:Hej,

När jag igår gjorde min sista rc-tank-beställning för i år gick inte det av någon anledning, och jag var tvungen att välja det andra betalningsalternativet - räkning.
ok skönt att höra, ikväll/inatt kommer jag beställa, jag reggade mig nyss.

när det gäller PayPal är jag helt grön, vet ej hur de funkar :( , hade de gällt nån skitsumma hade jag inte brytt mig, men ska beställa för ca 5000:- så vill jag inte chansa därför vill jag inte betala med paypal, men i värsta fall om jag nu måste får jag väl göra de ändon :/ , hur funkar det med räkning/faktura? för säg vad ni vill men det är alltid roligare betala med faktura då man får grejerna först :)

mvh

GWAR
Medlem
Medlem

Post by GWAR »

MatsF wrote:Gwar ett tips bara innan du beställer 2 vagnar, jag hade tänkt över det i sf å beställte hem 1 Custom Tank från RC Command i USA, ljud å växellåda är outstanding, tror knapt du behöver uppgradera någon vagn med något faktiskt, men men bara ett tips.
jag hade tänkt ta hem 2 st custom vagnar från rctank :) ,, med metall band o lådor.
I ärlightens namn så köper inte dessa för att köra hardcore terräng :) , jag sammlar på dessa, ganska rubbat men de kul som fan haha, massa panzer :D

mvh

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Jag har använt paypal ganska mycket, säker och bra.

Rubbat och samla på stridsvagnar? I så fall är vi alla här på forumet rubbade 8) Jag är nyfiken, har du en stor samling?

Gabriel
Mvh
Gabriel

MJ
Medlem
Medlem

Post by MJ »

Jag har haft paypal i ett år och inte haft några problem
så det tror jag nog du kan skaffa dig tycker själv det är enklare.

Mikael J

Jakeand
Medlem
Medlem

Post by Jakeand »

Använt Paypal i mer än två år nu. Har inget att anmärka på
Mvh

"Jake"

GWAR
Medlem
Medlem

Post by GWAR »

Gabriel wrote:Jag är nyfiken, har du en stor samling?

Gabriel
hmm, egentligen inte när det gäller rc tanks, har 3 st HL hittils, tigern, bulldog och panzer 3, helt original, ska modda om min tiger snart. förr byggde jag mkt modeller så man har ngra kvar icke rc då, det är ngra år sen.

TS sorry for OT :)

Kent W
Medlem
Medlem

Post by Kent W »

Hej GWAR

Och välkommen hit.
Skriv gärna lite om dig under "presentation" högst upp bland alla ämnen.
Där kan du läsa om oss alla andra och vi vill gärna också veta vem du är och vilka modeller du har.
(bilder gillar vi allihopa...)

/Kent