Hejsan! Tänkte påbörja min projekt tråd här, om ingen har något emot det. Har inte än införskaffat vagnen men projektet är ett faktum!
Jag vill börja med lite efterfrågan om hjälp, jag är ganska uppdaterad på skillnaderna på en 2a6 och Strv 122, men är det någon som har bra referenser för just tornet luckor på en Strv 122? Särskilt laddarens lucka är ju väldigt olik 2A6:ans.
Tack på för hand för det!
Vidare till lite mer info då. Ska basera projektet på en Heng Long Leopard 2A6, för att jag är fattig men har sett att just den Leoparden har en hel del potential för sitt ringa pris!
Tanken är att den ska få Mato metall uppgraderingar, och eventuellt TK22 elektronik. Men först och främst ska jag sätta mig i arbete med den visuella konverteringen.
Stridsvagn 122 1:16
Re: Stridsvagn 122 1:16
Jag är teknisk chef för 3.Stridsvagnskompaniet på I19, Boden.
Vad vill du ha för bilder för att underlätta ditt bygge?
Jag kan inte säga att du får dom snabbt och snärtigt eftersom jag är föräldraledig ett par veckor till men viss hjälp kan jag nog ge dig.
Har själv en HL Leopard 2A6, dock bara som lekvagn utan tanke på någon konvertering. Den lilla tid jag har för hobbyprojekt försöker jag lägga på min 1:6 Strv 103.
Vad vill du ha för bilder för att underlätta ditt bygge?
Jag kan inte säga att du får dom snabbt och snärtigt eftersom jag är föräldraledig ett par veckor till men viss hjälp kan jag nog ge dig.
Har själv en HL Leopard 2A6, dock bara som lekvagn utan tanke på någon konvertering. Den lilla tid jag har för hobbyprojekt försöker jag lägga på min 1:6 Strv 103.
“The bitterness of poor quality lingers long after the sweetness of the lowest price has faded“
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
"I have a fever ( and some severe back pains )now... and the only prescription is more tank building!" :twisted: :twisted: :twisted:
Ah, vad underbart!
Tack för erbjudandet och jag har full förståelse att det inte kommer på en handvändning, men om något så hade det varit väldigt användbart med lite mer detaljbilder på tornets ovansida. Luckor, prisman, slitage handtag och fästen. Resten av vagnen har jag lyckats hitta bra bilder på, men just ovansidan har jag haft svårt med.
Även lite bilder på namn, tecken och märken som pryder era vagnar hade uppskattats!
Tack på förhand!
Tack för erbjudandet och jag har full förståelse att det inte kommer på en handvändning, men om något så hade det varit väldigt användbart med lite mer detaljbilder på tornets ovansida. Luckor, prisman, slitage handtag och fästen. Resten av vagnen har jag lyckats hitta bra bilder på, men just ovansidan har jag haft svårt med.
Även lite bilder på namn, tecken och märken som pryder era vagnar hade uppskattats!
Tack på förhand!
Jadå, då var Leoparden införskaffad och projektet drar igång. Har bara precis börjat plocka isär och markera ut var snitten ska göras! En hel del utmaningar som ska lösas, men jag har goda förhoppningar för detta projektet!