Hej!
Är ny på detta forum och har varigt intresserad av att beställa någon vagn från Armortek, just nu lutar det åt Leoparden.
Min fråga är hur funkar det med redovisning av CBAM när man importerar från England.
Har läst både på naturvårdsverket och tullens hemsidor men ärligt talat är jag helt tappad verkar vara rätt krångligt.
Någon här som har koll på hur detta funkar vid beställning av en Armortek vagn?
mvh/Krille
Armortek import CBAM
Re: Armortek import CBAM
Hej
Jag har köpt en Jagdpanther av Armortek i år.
Det enda jag behövde göra efter beställningen var att invänta
att lådorna kom till Sverige och blev Tull deklarerade av speditören.
Och därefter behövde jag betal import moms, där efter var saken klar för mig som privat person.
Varorna levererades och vi levde alla lyckliga där efter.
Så för att svara på din fråga om CBAM, har jag ingen aning.
Allt sköttes av Armortek som exporterade och speditören som tull deklarerade varorna.
Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Robert T
Jag har köpt en Jagdpanther av Armortek i år.
Det enda jag behövde göra efter beställningen var att invänta
att lådorna kom till Sverige och blev Tull deklarerade av speditören.
Och därefter behövde jag betal import moms, där efter var saken klar för mig som privat person.
Varorna levererades och vi levde alla lyckliga där efter.
Så för att svara på din fråga om CBAM, har jag ingen aning.
Allt sköttes av Armortek som exporterade och speditören som tull deklarerade varorna.
Hoppas det kan vara till någon hjälp.
Robert T
Det låter ju precis så som jag vill ha det hehe
Grejen att jag undrar är för att jag i början av detta året beställde aluminiumprofiler från England och allt kom som det skulle
men en tid senare när jag logga in på Kivra så hade jag fått ett dokument från Naturvårdsverket om att jag skulle redovisa CBAM på dessa varor. Kan tyvärr inte säga exakt hur långt i mellan detta var men jag var ej medveten om detta alls. Har inte fattat än hur man redovisar detta än haha
Så där av undrar jag va som gäller med en beställning från Armortek som ett bygg kit och det är annorlunda regler eller vad, det kanske kan bli väldigt dyrt om man ej lyckas redovisa en sådan stor beställning vad vet jag.
Mvh/Christian K
Grejen att jag undrar är för att jag i början av detta året beställde aluminiumprofiler från England och allt kom som det skulle
men en tid senare när jag logga in på Kivra så hade jag fått ett dokument från Naturvårdsverket om att jag skulle redovisa CBAM på dessa varor. Kan tyvärr inte säga exakt hur långt i mellan detta var men jag var ej medveten om detta alls. Har inte fattat än hur man redovisar detta än haha
Så där av undrar jag va som gäller med en beställning från Armortek som ett bygg kit och det är annorlunda regler eller vad, det kanske kan bli väldigt dyrt om man ej lyckas redovisa en sådan stor beställning vad vet jag.
Mvh/Christian K
Hej igen
Glömde ju att säga att Leoparden är en massiv byggsats.
Lycka till
Robert
Glömde ju att säga att Leoparden är en massiv byggsats.
Lycka till
Robert