Paintballs.

Här diskuteras allt som har med radiostyrda stridsvagnar att göra!
Post Reply
McK
Ny Medlem
Ny Medlem

Paintballs.

Post by McK »

HL vagnarna skjuter ju 6mm airsoft kulor som ni vet. Kom på att det finns ju paintball kulor i den kalibern och då gick tankarna till att kanske använda detta till ett pansar slag :P Vore riktigt coolt i mina ögon som ett billigare alternativ till IR-systemen.
Dessa kulor är värdelösa till airsoft vapen då de har en tendens att spricka i bössan.
Den lilla kanonen i HL vagnarna är ju inte direkt den kraftfullaste så de borde hålla... i teorin :)

Är det någon som kanske redan har testat detta?
Great minds think alike

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

ja jag har provat de kulorna men tyckte de var kassa. Det finns även aluminium kulor till HL.

Mats
Last edited by Mats on October 17th, 2008, 9:20 pm, edited 1 time in total.
Ref, Master Russian Tank´s & Armor
http://scaledtanksworld.com/

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Paitball kulorna är ypperliga i HL vagnarna tycker jag, men i airsoft vapen som oftast har en betydlight högre utgångshastighet är dom mindre lämpliga till. Spricker direkt.

Men, för att man skall kunna använda dom måste dom vara rejält kylda, förvara dom i kylskåpet. Men efter som dom inte håller den temperaturen i all evighet så får man snabba sig med och skjuta upp dom.

Men personligen så är jag inte sådär överförtjust i tanken att någon skall skjuta färg på vagnen man laggt så mycket tid på detaljering och målning :roll: Har man dock en HL vagn man inte putsat så mycket på är det lungt. Jag spanar på en panzer III :wink:

Gabbe

Affe
Medlem
Medlem

Post by Affe »

Såg en tråd på ett annat forum för ett bra tag sedan, där använde dom nedbrytbara (miljövänliga) air-soft kulor. Dessa kulor var gjorda av något kalkliknande så de splittrades vid träff, på det ställe där de träffade blev det kvar ett vitt "märke". Dessa kulor kan kanske vara ett alternativ om man vill ha kulor som markerar träff på motståndarnas vagnar.

Affe

Gabriel
Veteran
Veteran

Post by Gabriel »

Låter som att det är värt och testa Affe, läckert med splitter vid träff!

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

McK
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by McK »

Ska dra och fixa lite färg kulor i morrn och testa lite :)
Great minds think alike

Mats
Medlem
Medlem

Post by Mats »

Affe wrote:Såg en tråd på ett annat forum för ett bra tag sedan, där använde dom nedbrytbara (miljövänliga) air-soft kulor. Dessa kulor var gjorda av något kalkliknande så de splittrades vid träff, på det ställe där de träffade blev det kvar ett vitt "märke". Dessa kulor kan kanske vara ett alternativ om man vill ha kulor som markerar träff på motståndarnas vagnar.

Affe
jag har sett det för ett tag sen på youtube dessa kulorna.

Mats

McK
Ny Medlem
Ny Medlem

Post by McK »

Tjena tjena igen, var iväg och införskaffade paintballs häromdagen och träffade på Gabriel i samma veva :)
Körde några tester och kom fram till att om kulorna har precis rätt temperatur så fungerar de rätt bra.
Är de för kalla som efter att ha haft dem i kylen en stund så blir de för hårda och studsar bara av vagnen vid träff. Är de för varma /värmde dem i handen för att gör dem lite mjukare) så är det stor chans att de spricker i mekanismen istället :/
kom fram till slut att om man förvarar dem i rumstemperatur så fungerar de rätt bra.
Men airsoft kanonen i HL vagnarna är för svag för att kulorna ska ha någon verkan på lite längre avstånd. Upp till 4 funkade det ok dock :)
Great minds think alike