Pansar sverige

Här diskuteras allt som har med radiostyrda stridsvagnar att göra!
Post Reply
Nafets
Medlem
Medlem

Pansar sverige

Post by Nafets »

En undran ?

Har rc-pansar hobbyn dött i sverige ? :cry:

Efter tre år frånvaro på grund av sjukdom så när man
börjar igen för någon månad sen så verkar forumet nästan
helt tomt på nya inlägg ? (Eller har alla dragit till facebook och hemliga grupper)

Jag vet att några håller på i tysthet hemma och inte har intresse av att
dela med sig av vad dom gör.(tråkigt tycker jag ) :thumbdown:

Men man borde offra sig lite för att flera ska hitta till den här hobbyn ! :thumbup:
Gäller i alla skalor.
Mvh---stefan--- 8) Gör om gör rätt

Om du inte har tid att göra det ordentligt första gången vad får dig att tro att du har tid att göra det två gånger ?

Patjo
Medlem
Medlem

Re: Pansar sverige

Post by Patjo »

Det vore ju kul om ingen svarade på detta... :angel:

Jag känner igen det där med att hålla tyst, när jag hade min "peak" i hobbyn nån gång runt 98-00 så fick jag enbart konstiga blickar när jag berättade för folk att jag hade några radiostyrda modellstridsvagnar. Det var nästan "Får man det?" nivå på reaktionerna. Därtill så är jag tillräckligt gammal för att komma ihåg krigsleksaksdebatten... Så jag dömer ingen.

För egen del hänger stagnationen mest på att andra saker blivit roligare eller viktigare eller så försvinner tiden till annat ändå. Det hinns dock pysslas med lite strv-grejer i 3D-skrivaren, under förespeglingen att jag försöker lära mig den, men det är både sporadiskt och ostrukturerat.

Det finns lite planer och drömmar men mellan mina Alfor, V8-projektet, husletande och det årliga pratet om att det är i år jag ska ta över pappas segelbåt så hinns det helt enkelt inte med så mycket.

falcon
Medlem
Medlem

Post by falcon »

Jag brukar göra ett ryck varje år och dra ihop en monter till hobbymässan i Göteborg. Därimellan är det så många andra intressen som tar tid. Hans brukar ordna lite lokala träffar som jag försöker vara med på. Är väl lite för lat för att dokumentera och lägga upp byggtrådar på de få projekt som jag lyckas lägga tid på. (Eftersom projekten nästan alltid skall vara klara till mässan och att jag alltid är ute i sista stund, så blir det inga bilder/trådar... :oops: ) håller med om att det är ganska tunnt på forumet. ....men det kanske är någon ljusning på gång...? :thumbup:
// Falcon

Morgan
Veteran
Veteran

Post by Morgan »

Jag tänkte med början i år börja köra med mina rc-tanks, de jag tänker behålla och underhålla, i närområdet på marknadsdagar m.m. när det ändå körs med radiostyrt. Jag har redan hittat en något i min ursprungsort, där det är ett gäng som regelbundet brukar köra med sina radiostyrda bilar och lastbilar. På så sätt gör jag ju också reklam för rctank-hobbyn.

Morgan

johan1
Veteran
Veteran

Post by johan1 »

Tja heldött är det väl inte, men visst har det varit nere på lågvattenmärket under ett års tid
/Johan

mrTyko
Veteran
Veteran

Post by mrTyko »

Kom igen pojkar o gubbar.
Vi kan inte låta detta dö ut. :lol:

Panzar är ju det roligaste som finns.
Robert

Oohps
Medlem
Medlem

Post by Oohps »

Jag har ju just börjat. Så lite aktivitet är det ju.

Hans K
Veteran
Veteran

Post by Hans K »

Man får nog se det som så att det byggs nog ute i stugorna, men det tar ganska mycket tid att dokumentera allt man gör, o lägga det på forumet, jag har som dom flesta vet en hel del projekt på gång hela tiden, men även för mig blir tiden knapp ibland,
det går ju i vågor upp o ner hela tiden.

Hans K
Panzar e Kul